البته روشهایی هم برای بهبود این وضعیت و خرید خودروهای الکتریکی وجود
دارد و اولین فاکتور از نظر افراد تأسیس جایگاههای شارژ بیشتر (61 درصد)
بوده و پس از آن نیز قیمت مشابه خودروهای الکتریکی و سنتی (57 درصد) قرار
دارد. نگرانیهای مربوط به قیمت نیز در جایگاه سوم قرار داشته هرچند به نظر
میرسد مشتریان از مشوقهای دولتی برخوردار میشوند (41 درصد).
اما در میان مالکان فعلی خودروهای الکتریکی، 51 درصد آنها گفتهاند
معمولاً خودرو را در خانه شارژ میکنند. به این ترتیب مردم از جایگاههای
شارژ عمومی معمولاً در نیمی از اوقات استفاده میکنند.
این موضوع جای تأسف دارد زیرا بسیاری از مالکان خودروهای الکتریکی
گفتهاند جایگاههای شارژ عمومی قابلاعتماد نبوده (61 درصد) و استفاده از
آنها فرایندی زمانبر است. به منظور حل مشکل دومی 48 درصد افراد خواهان
گزینهی شارژ سریعتری بوده و دیگران نیز میخواهند جایگاههای شارژ در
کافیشاپها و باشگاههای ورزشی تأسیس شود جایی که افراد وقت زیادی را سپری
میکنند.
این مطالعه همچنین نشان میدهد بسیاری از مالکان خودروهای الکتریکی خود را
به عنوان دوستدار خودرو و به اصلاح ماشین باز میدانند! 38 درصد مالکان
خودروهای الکتریکی ادعا کردهاند ماشین باز هستند درحالیکه 24 درصد دیگر
نیز گفتهاند دربارهی خود چنین حسی دارند.