به گزارش تابناک؛ این شاسیبلند میان سایز آمریکایی علیرغم خواستههای ترامپ خودرویی جهانیتر خواهد بود زیرا جنرال موتورز برنامههایی برای ساخت نسخهی سه ردیفه ی این خودرو دارد. بنا به گفتهی GM Authority به نقل از منابع ناشناس، شورولت به دنبال آمادهسازی بلیزر سه ردیفه است و این خودرو احتمالاً بلیزر XL نام خواهد گرفت. انتظار میرود این شاسیبلند هفتنفره اوایل سال 2020 در چین معرفی شود و بعدها در سایر بازارها نیز عرضه گردد.
در واقع تمایل شورولت برای تولید این خودرو با معرفی کانسپت FNR-CarryAll کاملاً آشکار شد. این طرح مطالعاتی از طراحیای برخوردار است که تقریباً آمادهی تولید بوده و بسیار شبیه بلیزر استاندارد است.
البته اصلاحاتی انجام خواهد شد تا ردیف سوم صندلیها در داخل کابین جای گیرد و ظرفیت حمل افراد به هفت نفر برسد. بدون هرگونه تعجب، بلیزر XL ابعاد مشابه کانسپت یاد شده خواهد داشت.
بلیزر XL همانند مدل عادی از معماری کوتاه شدهی C1 جنرال موتورز سود خواهد برد. انتظار میرود این شاسیبلند جدید از نظر طولی 140 میلیمتر طویلتر باشد و فاصلهی بین محوری آن نیز 4 میلیمتر بیشتر شود. از نظر استایل و طراحی، بلیزر XL دارای خط سقف مرسوم برای جای دادن افراد بیشتر در کابین، دربهای عقب بزرگتر و نمای عقب بازطراحی شده، پنجره سوم بزرگتر و درب پشتی سرراستتری خواهد بود.
این خودرو در بازارهایی عرضه خواهد شد که تراورس به خاطر ابعاد بزرگ خود ارائه نمیشود. چین تنها یکی از این بازارهاست اما بلیزر سه ردیفه نیز شاید به آمریکای جنوبی و کره راه یابد؛ اما مشخص نیست که تکلیف بلیزر XL در آمریکا چه خواهد بود چراکه میتواند با تراورس همپوشانی داشته باشد.
این خودرو طبق انتظارات فوریهی 2020 در تأسیسات سایک-جنرال موتورز شانگهای و احتمالاً دیگر تأسیسات این برند در دیگر بازارها تولید خواهد شد. بلیزر سه ردیفه احتمالاً دارای پیشرانهی 6 سیلندر 3.6 لیتری 305 اسبی و 4 سیلندر 2 لیتری توربوی 240 اسب بخاری خواهد بود و گیربکس 9 سرعته اتوماتیک با این پیشرانهها همکاری خواهد کرد.