به گزارش تابناک؛GLE53 با تکیه بر قوای محرکهٔ پیشرفتهٔ خود میتواند ظرف 5.3 ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند درحالیکه حداکثر سرعت آن بهصورت الکترونیکی روی 250 کیلومتر بر ساعت محدود شده است. سیستم هیبریدی خفیف این خودرو که EQ Boost نام دارد، استارت و آلترناتور را درون یک موتور الکتریکی قدرتمند ترکیب کرده که بین پیشرانه و گیربکس قرار گرفته است. این موتور الکتریکی نهتنها موجب افزایش قدرت پیشرانه میشود بلکه عملاً تمام آثار تأخیر توربو را از بین میبرد و همچنین به کاهش مصرف سوخت و تولید آلایندگی هم کمک میکند.
نیروی پیشرانهٔ GLE53 از طریق یک گیربکس نُه سرعتهٔ اتوماتیک اسپیدشیفت AMG و سامانهٔ چهارچرخ محرک کاملاً متغیر 4Matic+ عملکردی AMG به هر چهارچرخ انتقال پیدا میکند. این سیستم بهطور پیوسته توزیع بهینهٔ گشتاور را محاسبه میکند و به بهبود کشش در تمام شرایط کمک میکند. علاوه بر این، GLE53 به سیستم تعلیق بادی هم مجهز شده که امکان انتخاب سه تنظیم مختلف تعلیق شامل راحت، اسپرت و اسپرت پلاس را فراهم میکند.
در این سیستم همچنین دو حالت Trail و Sand نیز برای آفرود در نظر گرفته شده است. این سیستم تعلیق بادی بهمنظور حفظ ارتفاع خودرو صرفنظر از میزان بار، از قابلیت تنظیم ارتفاع پنوماتیک خودکار در محورهای جلو و عقب هم برخوردار است و میتواند ارتفاع بدنه را تا 5.5 سانتیمتر افزایش دهد.
GLE53 در بیرون از استایلی تهاجمی برخوردار شده که بارزترین ویژگی آن، جلوپنجرهٔ پانامریکانا است؛ اما بسیاری از ورودیهای هوایی که در جلوی خودرو دیده میشوند تزئینی و نمایشی هستند اما وجود این ورودیهای هوای بزرگ در یک کراساوور AMG ضروری است. ازجملهٔ دیگر ویژگیهای ظاهری قابلتوجه این ماشین نیز میتوان به دیفیوزر عقب و چهار سر اگزوز دایرهای اشاره کرد.
در داخل GLE53 مثل نسخههای معمولی همان صفحه آمپر تمام دیجیتالی و نمایشگر بزرگ سیستم اطلاعاتی-سرگرمی دیده میشود که سیستم MBUX مرسدس بنز را ارائه میکند. در اینجا یک غربیلک فرمان عملکردی AMG با روکش چرمی ناپا، دوخت قرمزرنگ و پدالهای تعویض دندهٔ آلومینیومی هم ارائه شده است. قرار است مرسدس GLE53 AMG در نمایشگاه ژنو رسماً برای جهانیان به نمایش درآورده شود اما سازندهٔ آلمانی فعلاً قیمت آنرا اعلام نکرده است.