اینستاگرام در مصاحبه با وبسایت تککرانچ، اعلام کرده که «مشغول تست این ویژگی نیست». این جمله احتمالا به این معناست که قابلیت مذکور، مستقل از قابلیت Collections خصوصی است که هماکنون در دسترس کلیه کاربران اینستاگرام قرار دارد.
شکی نیست که اینستاگرام برای ارائه کلکسیونهای عمومی، انگیزههای زیادی دارد. همانطور که در خبرها خواندهاید، استراتژی درآمدزایی اینستاگرام طی سالهای اخیر روی ارائه قابلیتهای «خرید» متمرکز شده و کلکسیونهای عمومی میتوانند فرهنگ خرید از اینستاگرام را به میزان زیادی میان کاربران این شبکه اجتماعی جا بیندازند.
با داشتن کلکسیونهای عمومی، برندها میتوانند فروشگاههای مجازی بزرگتری در بستر این شبکه اجتماعی راهاندازی کرده و افراد پرطرفدار هم محصولات اسپانسرهای خود را در محیط مناسبتری تبلیغ کنند.
اما در ارائه این ویژگی، بحث رقابت با پینترست هم مطرح است که طبیعتا اینستاگرام با داشتن بیش از یک میلیارد کاربر فعال در ماه در مقایسه با 250 میلیون کاربر پینترست، برنده بی چون و چرا خواهد بود.