کد خبر: ۱۸۵۸۷
تاریخ انتشار: ۱۴:۰۹ - ۰۳ مرداد ۱۳۹۷ - 2018 July 25

اپل با خنک سازی Core i9-8950HK چه کرده است؟

همانطور که می دانید، اپل به تازگی لپ تاپ های لوکس "مک بوک پرو"، در مدل های 2018 را معرفی کرده است. MacBook Pro 2018 دست کم در برخی مدل ها، گران ترین لپ تاپ هایی هستند که می توانید خریداری نمائید.

به گزارش آی تابناک : هر چند که مواردی نظیر OS اختصاصی مک، نرم افزارهای رایگان حرفه ای، سخت افزارهای بسیار مدرن و سریع، سنسور امنیتی اثر انگشت با دقت بالا، نمایشگر حرفه ای، نمایشگر نوار وضعیت OLED و... این محصولات را همراه می کنند، باز هم شاهد مدل های گران قیمتی هستیم که برای خرید نیاز به کمی تفکر خواهند داشت!

یکی از ویژگی های مک بوک، ضخامت پایین بدنه است؛ بدین ترتیب وزن نهایی نیز کاهش یافته و جذابیت آنها بالاتر می رود. پس اپل چگونه از پس دفع حرارت پردازنده ای مانند Core i9-8950HK بر خواهد آمد؟ اینتل از چندی پیش طرحی را بررسی کرده است که دست تولید کنندگان نوت بوک را برای تغییر در مشخصات CPUها باز می گذارد؛ به چه معنی؟ به عنوان مثال Core i9-8950HK که دارای توان حرارتی 45 وات است، یک پرچمدار قدرتمند با 6 هسته و 12 رشته پردازشی است.

این پردازنده 12 مگابایت حافظه کش را به همراه داشته و همپای CPUهای کلاس دسکتاپ، قدم به قدم با لپ تاپ ها خواهد بود. اینتل این اجازه را برای برخی تولید کنندگان صادر می کند که با کاهش فرکانس، امکان کاهش توان حرارتی (TDP) را فراهم کرده و بدین ترتیب از دمای بالا جلوگیری نمایند تا نیازی به استفاده از کولرهای بزرگ و افزایش ضخامت نوت بوک ها نباشد. MacBook Pro 2018 های هم با همین شیوه، فرکانس Core i9-8950HK را در 2.9 گیگاهرتز نگاه داشته و در صورت لزوم آن این پردازنده عموما برای فرکانس 2.2 گیگاهرتز ست شده است. بخش اصلی تغییر در فرکانس Turbo Boost است.





منبع : سخت  افزار 
ارسال نظر
Array
جدیدترین اخبار