کد خبر: ۹۹۷۶
تاریخ انتشار: ۰۹:۵۶ - ۲۰ تير ۱۳۹۶ - 2017 July 11
رئیس امور پژوهشی و فناوری سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور بابیان اینکه۸۰۰هزار شغل بایدتوسط فارغ التحصیلان دانشگاهی تدارک دیده شود، گفت:شرکت‌های دانش‌بنیان بهترین بستر اشتغال هستند.
به گزارش آی تابناک : بهزاد قره‌یاضی در حاشیه بازدید از شرکت‌های فناور پارک علم و فناوری استان سمنان در شاهرود ضمن بیان اینکه این پارک ازنظر قابلیت در بین سه پارک برتر کشور قرار دارد، ابراز داشت: در سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال طی برنامه ششم توسعه ایجاد ۹۶۰هزار شغل را در دستور کار دارد و بر اساس محاسبات صورت گرفته حدود ۸۰۰ هزار شغل باید توسط فارغ‌التحصیلان دانشگاهی تدارک دیده شود و یقینا شرکت‌های دانش‌بنیان یکی از بهترین بسترها برای ایجاد اشتغال باشند.

وی با اظهار اینکه طبق استانداردهای موجود، پارک‌های علم و فناوری که در سطح یک قرار دارند بیش از ۱۰میلیارد تومان اعتبار دریافت می‌کنند، افزود: در حال حاضر بیش از شش‌دهم درصد تولید ناخالص داخلی به تحقیق و فناوری اختصاص داده‌شده است.

رئیس امور پژوهشی و فناوری سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور بابیان اینکه مراکز رشد برپایه منابع انسانی و همچنین منابع پایدار تولید داخلی هستند، ابراز داشت: دولت و سازمان برنامه‌وبودجه حمایت از پژوهش و فناوری را در تعقیب منویات رهبر معظم انقلاب در صدر اولویت‌های خود قرار داده و بر همین اساس طی دو سال گذشته بالاترین تخصیص و میزان رشد به پارک‌های علم و فناوری اختصاص داده شد.

قره‌یاضی بابیان اینکه واحدهای فناور بالنده و دانش‌بنیان هستند، تصریح کرد: پارک علم  و فناوری استان سمنان در شاهرود از پیشرفته‌ترین پارک‌های علم و فناوری کشور است و امروز از چند محصول که دارای کاربردهای هسته‌ای و نظامی و غیرنظامی بودند شامل قایق زیر صندلی هواپیمای کلاس اف و ارتفاع‌سنج گاما داخل مخازن برای نصب بر روی راکتورهای پتروشیمی و صنایع فولاد رونمایی شد.

 وی افزود: شرکت‌های دانش‌بنیان و یا درحال دانش‌بنیان شدن متشکل از گروه جوانان متخصص فارغ‌التحصیل هستند که با کمترین حمایت‌های دولتی توسط پارک علم و فناوری گرد هم آمده و چنین دستاوردی بزرگی را خلق کردند که بسیار شایسته تقدیر است.

 رئیس امور پژوهشی و فناوری سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور خاطرنشان کرد: اگر می‌خواهیم شعار سال را عملیاتی کنیم باید شرکت‌های دانش‌بنیان توسط بخش دولتی حمایت شوند.





منبع : مهر 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار