کد خبر: ۹۹۶۸
تاریخ انتشار: ۱۲:۵۳ - ۱۹ تير ۱۳۹۶ - 2017 July 10
سرویس‌های ایمیل زیادی وجود دارند که هر کدام از ما به نوعی از آنها استفاده می‌کنیم. در این مقاله شما را با ۶ سرویس ارائه دهنده‌ی خدمات رایگان ایمیل آشنا خواهیم کرد.

به گزارش آی تابناک : جیمیل در سال ۲۰۱۲ با گذر از هات‌میل به محبوب‌ترین سرویس ایمیل جهان تبدیل شد و از آن زمان تا کنون هیچ نشانه‌ای مبنی بر کاهش سرعت رشد و محبوبیت جیمیل دیده نمی‌شود. هم اکنون این سرویس ایمیل بیش از یک میلیارد کاربر دارد. بد نیست اشاره کنیم در حال حاضر ۶۰ درصد از شرکت‌های متوسط آمریکا و ۹۲ درصد از استارتاپ‌ها از جیمیل استفاده می‌کنند.

سرویس ایمیل رایگان یاهو نیز از محبوبیت بالایی برخوردار است. مطمئنا تعداد کاربرانی که از سرویس ایمیل یاهو استفاده می‌کنند (حدود ۲۵۰ میلیون کاربر تا اوایل سال ۲۰۱۷) نسبت به تعداد کاربران جیمیل به میزان قابل توجهی کم‌تر است، اما یاهو میل همچنان یکی از برترین خدمات دهندگان ایمیل دنیا است.

اما آیا سرویس‌های جایگزین برای جیمیل و یاهو وجود دارد؟ اگر نخواهید از این دو سرویس استفاده کنید چه انتخاب‌هایی پیش روی شما است؟ در ادامه با زومیت همراه باشید تا شما را با شش سرویس‌ برتر و رایگان ارائه دهنده‌ی خدمات ایمیل آشنا کنیم.

۱- مایکرسافت اوت‌لوک

اوت لوک

مایکروسافت در متمایز ساختن حساب‌های کاربری رایگان ایمیل، اپلیکیشن‌های مدرن رایگان ویندوز و اپلیکیشن آفیس ۳۶۵ خود عملکرد ضعیفی داشته است. خوشبختانه اگر فقط قصد ایجاد یک اکانت رایگان ایمیل داشته باشید، برای این کار نیازی به طی کردن مراحل پیچیده نخواهید داشت. برای استفاده از سرویس ایمیل رایگان مایکروسافت ابتدا به وب‌سایت outlook.com مراجعه کرده و سپس فرم ثبت‌نام را پر کنید. پس از ثبت نام شما یک آدرس ایمیل رایگان با پسوند @outlook.com خواهید داشت.

سرویس اوت‌لوک اواسط سال ۲۰۱۶ توانست حتی از یاهو پیشی بگیرد و به دومین سرویس ایمیل رایگان محبوب در جهان تبدیل شود. مایکروسافت گزارش داده که این اوت‌لوک هم‌ اکنون بیش از ۴۵۰ میلیون کاربر فعال دارد.

استفاده از یک اکانت اوت‌لوک مزایایی را برای کاربران به دنبال خواهد داشت. از آنجا که این سرویس توسط مایکروسافت پشتیبانی می‌شود، سازگاری بسیار خوبی با سیستم‌عامل ویندوز ۱۰ دارد. شما می‌توانید به شکلی در کنار اپلیکیشن آفیس ۳۶۵ به طور یکپارچه از ایمیل اوت‌لوک خود نیز استفاده کنید.

چه از نسخه‌ی تحت وب استفاده کنید و چه از نسخه‌ی دسکتاپ، در هر دو صورت امکانات بسیار خوبی در دسترس شما خواهد بود. ۱۶ درصد از ایمیل‌های ارسال شده در این سرویس با استفاده از این دو اپلیکیشن خوانده می‌شوند.

۲- جی‌ام‌ایکس میل

gmx mail

جی‌ام‌ایکس میل (GMX Mail) یکی از کمپانی‌های زیر مجموعه‌ی یونایتد اینترنت است. یونایتد اینترنت خود بزرگ‌ترین ارائه‌ دهنده‌ی خدمات اینترنت در آلمان است. سرویس ایمیل رایگان مورد بحث طی چند سال اخیر موفق شده محبوبیت زیادی بین کاربران به دست آورد. جالب است بدانید این سرویس فعالیت خود را از سال ۱۹۹۷ آغاز کرده است.

اگرچه این جی‌ام‌ایکس میل فقط ۱۱ میلیون کاربر فعال ماهانه دارد، اما با همین وضعیت نیز از نظر تعداد کاربر جزء ۱۰ سرویس برتر ارائه دهنده‌ی خدمات رایگان ایمیل است. این آمار همچنین به نوعی نشان دهنده‌ی محبوبیت غیر قابل انکار سرویس‌هایی شبیه به جیمیل، یاهو و اوت‌لوک است.

در این سرویس شما به یک گیگابایت فضای ذخیره‌سازی آنلاین برای نگه‌داری فایل‌های مورد نظر خود دسترسی خواهید داشت. محدودیت حجم فایل‌های ضمیمه در جی‌ام‌ایکس میل ۵۰ مگابایت است. این سرویس از دو پروتکل IMAP و POP پشتیبانی می‌کند و جالب‌تر از همه اینکه فضای ذخیره‌سازی ایمیل در این سرویس نامحدود است و به همین دلیل هیچ‌گاه نیازی به حذف ایمیل‌های خود نخواهید داشت. البته جی‌ام‌ایکس میل کاستی‌هایی هم دارد که از جمله می‌توان به نبود آراس‌اس خوان و نمای مکالمه‌ای برای مرور ایمیل‌ها اشاره کرد.

۳- زوهو میل

zoho mail

زوهو میل (Zoho Mail) یکی از جدیدترین خدمات دهندگان رایگان ایمیل این لیست است. این سرویس فعالیت خود را از اکتبر سال ۲۰۰۸ آغاز کرده است.

اگرچه عمر این سرویس در مقایسه با رقبا بسیار کم به نظر می‌رسد، با این حال این زوهو میل باز هم توانسته پس از سه سرویس جیمیل، یاهو و اوت‌لوک جزو برترین خدمات‌ دهندگان ایمیل جهان باشد. در نسخه‌ی تحت وب این سرویس حتی برای کاربران رایگان نیز تبلیغات نمایش داده نمی‌شود. تعداد کاربران فعال زوهو میل طی ۹ سال فعالیت این سرویس، به ۱۰ میلیون رسیده است.

تمام قابلیت‌هایی که از یک سرویس ایمیل رایگان انتظار دارید در زوهو میل هم وجود دارد. از جمله این قابلیت‌ها می‌توان به پوشه‌بندی چند لایه، مشاهده‌‌ی ایمیل‌ها در حالت مکالمه‌ای، سازماندهی اینباکس با درگ‌دراپ و فیلترگذاری ایمیل‌ها اشاره کرد. همچنین یکی از ویژگی‌های نادیده گرفته شده‌ی این سرویس، ابزار چت ویدیویی داخلی است.

زوهو میل خود بخشی از یک مجموعه‌ی کاربردی اداری بزرگ‌تر است. این سرویس با بخش‌های دیگری مثل زوهو داکز (رقیبی برای گوگل داکز که امکان ساخت، ویرایش و همکاری با دیگران در سندهای متنی، صفحات گسترده و...  را ارائه می‌دهد) یکپارچه سازی شده است.

۴- آی‌کلود

امنیت iCloud

آی‌کلود به نوعی سرمایه‌گذاری اپل در سرویس ایمیل رایگان است. اکثر کاربران مک، آیپد و آیفون یک حساب کاربری آی‌کلود دارند. خود آی‌کلود یک سرویس فضای ابری است. این بخش برای سرویس‌های دیگر اپل از جمله  Find My iPhone، فوتو استیم، کی‌چِین و آی‌کلود درایو حکم یک بستر پایه را دارد. خدمات ایمیل فقط یکی از قابلیت‌های این سرویس است.

آی‌کلود بر اساس جدیدترین آمار ۷۲۰ میلیون کاربر دارد، اما مشخص نیست که دقیقا چه تعداد از این افراد از آدرس ایمیل @icloud.com استفاده می‌کنند.

درست مثل اوت‌لوک و مایکروسافت، سرویس آی‌کلود نیز با نرم‌افزار پیش‌فرض ایمیل اپل در مک اواس و آی‌او‌اس سازگاری بسیار خوبی دارد. شما می‌توانید در اپلیکیشن موبایلی این سرویس تعداد زیادی ایمیل از سرویس دهندگان مختلف اضافه کنید. البته در نسخه‌ی تحت وب آی‌کلود فقط می‌توانید به آدرس ایمیل @icloud.com دسترسی داشته باشید.

آی‌کلود ۵ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی رایگان در اختیار کاربران قرار می‌دهد. باید توجه داشته باشید که تعداد ایمیل‌های دریافتی در این سرویس محدود است و به همین دلیل اگر از ایمیل آی‌کلود استفاده می‌کنید برای رفع محدودیت یاد شده باید مبلغی را پرداخت کنید.

۵- سرویس ایمیل AOL

aol mail

AOL یکی از سرویس‌های قدیمی خدمات دهنده‌ی ایمیل رایگان است. این سرویس از ماه مارس ۱۹۹۳ فعالیت خود را آغاز کرده و این یعنی نسبت به سرویس هات‌میل سه سال، نسبت به یاهو چهار سال و نسبت به جیمیل تقریبا ۱۰ سال قدیمی‌تر است. 

به دلیل قدمتی که سرویس AOL میل دارد، مسلما کاربران زیادی از آن استفاده می‌کنند. البته باید اشاره کنیم که تعداد کاربران این سرویس طی سال‌ها اخیر در حال کاهش است. در سال ۲۰۰۶ AOL میل ۵۰ میلیون کاربر فعال ماهانه داشته و در سال ۲۰۱۰ سومین خدمات دهنده‌ی بزرگ ایمیل جهان بوده است.

امروز تعداد کاربران فعال این سرویس به ۲۵ میلیون نفر رسیده است. در هرحال کارشناسان انتظار دارند به دلیل توقف فعالیت سرویس ایمیل داخلی اپراتور ورایزن در مارس ۲۰۱۷، تعداد کاربران فعال سرویس ایمیل AOL افزایش یابد؛ چراکه اکثر کاربران سرویس ایمیل ورایزن به AOL مهاجرت خواهند کرد.

البته اینکه میلیون‌ها نفر AOL را می‌شناسند نباید باعث شود تا سریعا برای دریافت یک ایمیل رایگان از این سرویس اقدام کنید. طی چند سال اخیر تحقیقات مختلفی انجام شده که نشان می‌دهد کارفرمایان کسانی که از آدرس ایمیل AOL استفاده می‌کنند را کمتر استخدام می‌کنند زیرا از نظر آن‌ها این دسته از کاربران همچنان در سال ۱۹۹۶ گیر کرده‌اند.

۶- اِلود (Elude)

elude

این گزینه بر‌خلاف پنج سرویسی که در بالا به آن‌ها اشاره کردیم، در بین کاربران چندان شناخته شده نیست، اما بد نیست تا الود را هم امتحان کنید. سرویس ایمیل رایگان الود در دارک‌نت محبوب‌ترین سرویس ایمیل است.

این سرویس کار خود را اواسط سال ۲۰۱۷ شروع کرده و موفق شده است توجه افرادی که به حریم شخصی و امنیت خود اهمیت می‌دهند را به خود جلب کند. البته توقف فعالیت سرویس ایمیل SIGAINT نیز در انتخاب الود توسط کاربران تاثیر زیادی داشته است.

سرویس SIGAINT در اوج فعالیت خود ۴۰۰ هزار کاربر داشته و به همین دلیل می‌توان گفت که تعداد کاربران سرویس الود نیز در همین حدود باشد. الود از جاوا اسکریپت استفاده نمی‌کند و برای ثبت نام در آن نیازی به ثبت شماره‌ی موبایل خود نخواهید داشت. علاوه بر این تمام ترافیک این سرویس رمزنگاری می‌شوند. باید توجه داشته باشید که دسترسی به الود فقط با مرورگر تور امکان‌پذیر است.

سرویس ایمیل مورد علاقه‌ی شما کدام است؟

در این مقاله ۶ سرویس ایمیل محبوب به غیر از جیمیل و یاهو را به شما معرفی کردیم. هر کدام از این سرویس‌ها مزایای خاص خود را دارند، اما وجه اشتراک تمام آن‌ها، محبوبیت در بین کاربران است. حالا نوبت شماست که اعلام کنید سرویس ایمیل مورد علاقه‌تان چه نام دارد؟ آیا گزینه‌ی مد نظر شما در این لیست وجود دارد؟ 

سرویس‌های ایمیل دیگری را که در این لیست نامی از آن‌ها برده نشده در بخش نظرات با زومیت و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.





منبع : MAKEUSEOF
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار