کد خبر: ۹۹۰۶
تاریخ انتشار: ۱۴:۵۶ - ۱۵ تير ۱۳۹۶ - 2017 July 06
نسل بعدی بلیط‌های الکترونیکی از امواج فراصوت بهره خواهد برد و توسط گوشی‌های هوشمند قابل انتقال و پرداخت خواهد بود.
به گزارش آی تابناک : شرکت "Ticketmaster" با همکاری شرکت "Lisnr" در حال ابداع فناوری بلیط فروشی جدید بر پایه استفاده از امواج فراصوت برای انتقال داده‌ها از گوشی هوشمند به دستگاه کنترل بلیط است.

این فناوری امکان تقلب را کاهش داده و به نظارت شرکت‌های کنترل‌کننده بلیط کمک می‌کند.

فناوری فراصوتی شرکت "Ticketmaster" با استفاده از آنچه که "اسمارت تون" نامیده می‌شود در محدوده 18.7 تا 19.5 کیلوهرتز داده‌ها را بین دستگاه‌های سازگار منتقل می‌کند.

فراصوت به امواج صوتی گفته می‌شود که دارای بسامدی بیشتر از بازه بسامدی شنوایی انسان هستند.

بازه بسامدی شنوایی افراد متفاوت است و با بالا رفتن سن این بازه کاهش می‌یابد، ولی معمولا بالاترین فرکانس شنوایی انسان حدود 20 یا 25 کیلوهرتز در نظر گرفته می‌شود. نقطه مقابل این امواج، امواج فروصوت یا مادون صوت هستند که دارای بسامد زیر حد پایین فرکانس شنوایی انسان (حدود ۲۰ هرتز) هستند. اصطلاح فراصوت، نباید با  مافوق صوت (Supersonic) که برای سرعت حرکت بالاتر از سرعت صوت استفاده می‌شود، اشتباه گرفته شود.

مسئولین می‌توانند گیرنده‌های این تون هوشمند را در سراسر جایگاه‌های استادیوم یا کنسرت‌ها قرار دهند تا هر نفر را ردیابی کنند و حتی پیام‌هایی مثل: «به صندلی تعیین شده خود برگردید» به آنان بفرستند.

این فناوری برای کنترل و تایید شرکت‌کنندگان رویدادهای چندصد هزار نفری مورد استفاده قرار می‌گیرد و طی چهار سال آتی در سراسر جهان به اجرا در خواهد آمد.

برای شناسایی اهداف آتی شرکت "Ticketmaster" می‌توان به جایگزین کردن این فناوری با کارت‌های اعتباری و NFC اشاره کرد.

شایان ذکر است که این فناوری فقط برای فروشندگان بلیط نیست. به عنوان مثال، شرکت خودروسازی جگوار لند رور از فناوری "تون هوشمند" برای شناسایی رانندگان مشخص و سپس شخصی‌سازی طرح داخلی خودرو و تنظیمات صندلی و تنظیم تهویه برای آنان استفاده می‌کند.





منبع : انگجت
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار