کد خبر: ۹۸۰۹
تاریخ انتشار: ۱۵:۴۰ - ۱۰ تير ۱۳۹۶ - 2017 July 01
شانس بالایی وجود دارد که پس از عرضه آیفون 8 و حتی آیفون 7 اس، موبایل های اپل بتوانند عنوان «قوی ترین» را به سادگی از آن خود کنند.

به گزارش آی تابناک : شانس بالایی وجود دارد که پس از عرضه آیفون 8 و حتی آیفون 7 اس، موبایل های اپل بتوانند عنوان «قوی ترین» را به سادگی از آن خود کنند.

اما استدلالی که برای این موضوع وجود دارد چیست؟ ماجرا از این قرار است: به تازگی وب سایت Tech Insights دست به بررسی جامع چیپست A10X فیوژن زده و متوجه شده که پردازنده مرکزی تازه ای که در آیپدهای ۱۰.۵ و ۱۲.۹ اینچی اپل جای گرفته، با چیپست A10 فیوژن تفاوت بزرگی دارد.

در حالی که چیپست A10 فیوژن اپل، با تکنولوژی ۱۶ نانومتری ساخته شده بود، این وب سایت مدعی شده است که پردازنده‌ی درون چیپست A10X فیوژن، اولین پردازنده ۱۰ نانومتری اپل است، که خود نکته جالبی به شمار می رود چرا که اپل همیشه از فناوری های جدید پردازشی در مراسم معرفی آیفون هایش پرده بر می داشت.

آیفون 8 از آنچه فکر می کنید قدرتمندتر خواهد بود

عملکرد پردازشی خیره کننده آیپدهای جدید که در بنچمارک های تک هسته و چند هسته به امتیاز ۳۹۰۰ و ۹۳۰۰ دست پیدا کرده بودند، باعث تعجب شده بود چرا که قدرت آیپدها کم کم داشت وارد حوزه مک بوک ها می شد. و حالا علت اصلی قدرت پردازشی بالای چیپست A10X فیوژن مشخص شده است.

لازم به اشاره است که گلکسی اس 8 و وان پلاس 5 حالا از اسنپدراگون ۸۳۵ استفاده می کنند که با فناوری ۱۰ نانومتری توسعه یافته ولی امتیاز این موبایل ها در اپلیکیشن های بنچمارک در تست های تک هسته ای و چند هسته ای به ۲۰۰۰ و ۶۱۰۰ می رسد.

اپل هم احتمالاً در آیفون 8 و آیفون 7 اس، از چیپست A11 استفاده می کند که قاعدتاً باید مانند A10X، از فناوری ۱۰ نانومتری در ساخت آن استفاده شده باشد. به همین دلیل می توان انتظار عملکردی مشابه -یا حتی بهتر- از چیپست A10X فیوژن را از پردازنده مرکزی آیفون های بعدی داشت.






منبع : دیجیاتو
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار