کد خبر: ۹۸۰۷
تاریخ انتشار: ۱۵:۳۷ - ۱۰ تير ۱۳۹۶ - 2017 July 01
در جریان مذاکرات، رئیس جمهور و مشاوران ارشد گفتگو را آغاز کردند تا بدانند که دولت چگونه می‌تواند با بخش خصوصی کار کند تا بتواند رفاه اقتصادی در عصر دیجیتال را تامین کنند.

به گزارش آی تابناک : در ماه ژوئن، رئیس جمهور ترامپ "هفته تکنولوژی" را در کاخ سفید برگزار کرد تا رهبران را از سراسر بخش فناوری دور هم جمع کند. در جریان  مذاکرات، رئیس جمهور و مشاوران ارشد گفتگو را آغاز کردند تا بدانند که دولت چگونه می‌تواند با بخش خصوصی کار کند تا بتواند رفاه اقتصادی در عصر دیجیتال را تامین کنند.

فناوری در طول دو دهه گذشته، اقتصاد آمریکا را به قله‌های جدید برده است. سرعت تغییر فقط شتاب خواهد گرفت، زیرا اینترنت اشیا (IoT) که پایه و اساس ماشین‌های خودران است، واقعیت مجازی، هوش مصنوعی، هواپیماهای بدون سرنشین و دیگر نوآوری‌ها در زندگی روزمره ما رایج است. قدرت تبدیل این فن آوری ها نمی تواند کم اهمیت باشد. و می توان گفت که در طول پنج سال آینده، هر جنبه‌ای از زندگی ما کاملا دیجیتالی خواهد بود.

با حرکت به سوی این آینده دیجیتال، دولت فدرال، ایالتی و محلی باید خود را آماده کند تا این موج بعدی نوآوری را مدیریت کند. بسیاری از سیاستگذاران قبلا اقداماتی را برای اطمینان از این آینده روشن و نوآورانه انجام داده‌اند. به طور خاص، کنگره و کمیته ارتباطات فدرال (FCC) به مدت طولانی روی سیاست گذاری‌هایی که از ایجاد و راه اندازی شبکه‌های نسل بعدی، که عموما 5G نامیده می شوند، متمرکز شده‌اند. این سرعت بالا و بزرگراه‌های دیجیتال با تاخیر کم برای تأمین موج بعدی دستگاه های متصل، حیاتی هستند.

انقلاب فناوری بعدی نیاز به سیاست هوشمندانه دارد

سناتور جان تون (R-SD)، رئیس کمیته بازرگانی، علم و حمل و نقل مجلس سنای ایالات متحده، مجدداMOBILE NOW را که طیف بیشتری را تأمین می کند راه‌اندازی کرده است و موج‌هایی را که قابلیت اتصال بی‌سیم دارند در نظر گرفته است، تا برای استفاده تجاری به کار روند. این لایحه که همچنین باعث کاهش خط قرمز در ارتباط با ساختن زیرساخت‌های بی‌سیم شده‌است، موضوعی است که FCC در دو قانون اخیر در مورد زیرساخت‌های بی‌سیم و سیم کشی از آن استفاده کرده است. Ajit Pai، رئیس هیئت مدیره FCC در اوایل سال جاری اعلام کرد: "برای درک آینده 5G ما نیاز به زیرساخت‌های هوشمند داریم، نه لوله‌های تخلیه. و باید مطمئن شویم که قوانین ما این واقعیت را به رسمیت می شناسند."

این فقط در دست دولت فدرال نیست. ایالاتی مانند ویرجینیا، فلوریدا، تگزاس، مینه سوتا، آریزونا، کلرادو، ایندیانا و آیووا همگی این قوانین را به تصویب رسانده‌اند تا گسترش 5G موثرتر و ارزان‌تر انجام شود.

تصمیم واضح است. هر شهرستان، شهر و ایالتی خواستار سرعت و اطمینان شبکه 5G می‌باشد. اما این برای مصرف کننده چه معنایی دارد؟

فراتر از اتصالات سریع‌تر، تاخیر کم و پاسخ بالای شبکه 5G، اینترنت خودروهای کاملا مستقل را به واقعیت تبدیل می‌کنند، وتراکم را کاهش و پایداری حمل و نقل را افزایش می‌دهند. 5G تجربه واقعیت مجازی را تا حدی معتبر خواهد ساخت، دانش آموزان در داکوتای شمالی قادر خواهند بود ساختمان مرکزی را از کلاس خودشان "سیاحت" کنند. خدمات تلفنی سلامت و جراحی از راه دور فقط ایده‌هایی بلندپروازانه نخواهند بود که در مجلات فناوری درباره‌ی آن‌ها صحبت می‌شوند، بلکه به مراقبت‌های بهداشتی مدرن روزمره تبدیل خواهند شد. همسایگان با فن‌آوری‌هایی که می‌تواند در زمان واقعی تصادفات و شلیک تفنگ‌ها را ردیابی کنند، امن‌تر می‌شود.

از راه‌اندازی گاراژ به غول‌های اینترنتی، دولت باید کنار بایستد و اجازه شکوفایی نوآوری را بدهد. با متعادل کردن این آزادی برای نوآوری با تمرکز بر مصرف‌کنندگان و حفظ منافع آن‌ها، تکنولوژی پتانسیل تقریبا بی حد و حصری برای اداره کردن اقتصاد ما و ایجاد یک زندگی بهتر برای همه، فراهم خواهد کرد.

متیو کاندراچ رئيس CASE Consumer Action for a Strong Economy)؛ اقدامات مصرف کننده برای یک اقتصاد قوی)، بازار آزادی که به گروه حمایت از مصرف‌کنندگان جهت می‌دهد.

منبع: http://thehill.com


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار