تاریخ انتشار: ۱۱:۵۵ - ۰۸ تير ۱۳۹۶ - 2017 June 29
معاون وزير ارتباطات گفت: متوسط سرعت اينترنت در کشور به ۵ مگابيت بر ثانيه رسيده است و تا چهار سال ديگر کاربران ايراني به اينترنت ۲۰ مگابيتي دسترسي خواهند داشت.
به گزارش آی تابناک : برات قنبري اولويت برنامه هاي وزارت ارتباطات در سال جاري را تحقق بخشي اهداف برنامه ششم توسعه عنوان کرد و گفت: با تکميل شبکه ملي اطلاعات سرعت دسترسي کاربران تا سال ۱۴۰۰ به ۲۰ مگابيت بر ثانيه مي رسد.

معاون برنامه ريزي وزير ارتباطات افزود: بر اساس برآوردهاي انجام شده هم اکنون متوسط سرعت دسترسي به اينترنت در داخل کشور ۵ مگابيت بر ثانيه است و اين در حالي است که تا قبل از راه اندازي نسل سوم و چهارم تلفن همراه متوسط سرعت اينترنت به ۵۱۲ کيلوبيت بر ثانيه هم نمي رسيد.

وي با تاکيد بر اينکه تا چهار سال ديگر به سرعت ۲۰ مگابيتي مي رسيم، خاطرنشان کرد: در همين حال به صورت موازي اجراي طرح شبکه دسترسي فيبر نوري منازل را پيش خواهيم برد که در اين پروژه امکان تحقق سرعت ۱۰۰ مگابيت را روي شبکه فيبر نوري خواهيم داشت.

قنبري اولويت بعد از شبکه ملي اطلاعات را تحقق دولت الکترونيک، توسعه شبکه زيرساخت ارتباطي، توسعه شبکه فيبر نوري و نيز توسعه محتواي بومي بر مبناي راه اندازي موتور جستجوي بومي عنوان کرد.

معاون وزير ارتباطات تاکيد کرد: در کنار اين برنامه ها ايجاد و راه اندازي پارک و کريدور فناوري اطلاعات و ارتباطات، مديريت منابع کمياب ملي و آزادسازي فرکانس، يکپارچه سازي آدرس و کدپستي ايرانيان و نيز طراحي و ساخت ماهواره بومي پروژه هاي داراي اهميتي است که تا پايان برنامه ششم توسعه بايد اجرايي شود.

معاون وزير ارتباطات با بيان اينکه اين پروژه ها همزمان و به صورت موازي با يکديگر انجام مي شوند تصريح کرد: ما به دنبال تامين منابع مالي هستيم و در حال حاضر مشکلي در تامين اعتبار مالي اين پروژه ها وجود ندارد.





منبع : مهر
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار