کد خبر: ۹۷۴۵
تاریخ انتشار: ۱۳:۵۵ - ۰۶ تير ۱۳۹۶ - 2017 June 27
ال‌جي اخيرا اعلام کرده اولين OLED انعطاف‌پذير، و شفاف ۷۲ اينچي را ساخته است. The Verge در توصيف اين نمايشگر بزرگ نوشته «درواقع اين نمايشگر از تام کروز هم بلندتر است». کافي است گوگل کنيد تا بفهميد که تام کروز ۱۷۰ سانتي‌متر قد دارد و از آنجايي که اين نمايشگر ۷۷ اينچي است و نسبت طول و عرض آن ۱۶ به ۹ است، يک محاسبه سرانگشتي نشان مي‌دهد که طول OLED جديد ال‌جي ۱۷۰٫۵ است که خب بلندتر از تام کروز به‌حساب مي‌آيد؛ البته بدون کفش.
به گزارش آی تابناک : رزولوشن و وضوح تصوير UHD و ۳۸۴۰ x 2160 است و تا ۴۰ درصد شفافيت دارد. اين نمايشگر تا ۸۰ درجه خم مي‌شود. تصوير بالا را ببينيد. اين عکس نشان مي‌دهد ما با يک نمايشگر شفاف منحني طرف هستيم که شبيه يک ليوان است.

البته انتظار نداريم ال‌جي يک تلويزيون از اين نمايشگر بسازد. اين مدل نمايشگر کاربردي مثل تابلو اعلانات دارد و مي‌تواند در فروشگاه‌هاي بزرگ پوشاک استفاده شود.

اين روزها شرکت‌هاي مختلفي در حال کار بر روي نمايشگرهاي پيشرفته و تکنولوژيک هستند. پاناسونيک اخيرا نمايشگر OLED شفافش را رونمايي کرده سامسونگ هم اخيرا نمونه‌ي اوليه نمايشگرهاي انعطاف پذيرش را معرفي کرده است. قدم‌به‌قدم به دنيايي با نمايشگرهاي عجيب‌تر نزديک مي‌شويم.




منبع : دیجی کالا 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار