کد خبر: ۹۷۰۳
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۳ - ۰۴ تير ۱۳۹۶ - 2017 June 25
امروزه خوشبختانه یا متاسفانه از ذهن‌مان کم‌تر از سال‌های قبل استفاده می‌کنیم و متهم‌های اصلی تکنولوژی و گجت‌های هوشمند هستند. اما همین فن‌آوری برای ما چیزهایی درست کرده که با آن سلول‌های خاکستری مغزمان را بیدار کنیم و کارخانه ذهن را راه بیاندازیم.

به گزارش آی تابناک : یکی از همین‌ها که تمام هم‌ و‌ غمش بالابردن هوش ما و سریع‌‌تر‌ کردن پردازش مغزماست؛ بازی Infinity Loop است. البته به آن Loop هم می‌گویند. 

این بازی در دسته پازل قرار می‌گیرد. جایی که هزاران (یا بیش‌تر) از این نوع بازی‌ها برای به‌کار انداختن ذهن و سرعت‌بخشیدن به آن توسعه یافته و با یک سرچ کوچک، گوگل انبوهی از آن‌ها را برای‌تان لیست می‌کند.

ولی فرق این بازی در یک چیز است؛ آدم را معتاد می‌کند! بله! Loop مانند دیگر همنوعانش نیست و حوصله‌تان را سر نمی‌برد، بلکه عاشقش می‌شوید و ساعت‌ها تا زمانی که موبایل‌تان خاموش بشود به بازی‌کردن آن ادامه می‌دهید.

این بازی «بی‌نهایت» مرحله دارد! شاید این کلمه ملموس نباشد. آخر چه طور بی‌نهایت؟ بازیکنان Loop هم دقیقا همین را می‌گویند. ولی هرچه مراحل را پشت سر می گذرانند به‌ انتهایش نمی‌رسند و هیچ وقت هم نخواهند رسید!

البته این موضوع یک دلیل منطقی دارد. خود بازیکنان هم می‌توانند مرحله‌ای تازه بسازند و آن را با دیگر کاربران سرتاسر این کره‌خاکی به اشتراک بگذارند و آن‌ها را به چالش بکشند. بعضی‌‌ اوقات این مراحل به‌گونه‌ای سخت است که تنها آرزویت خفه‌کردن شخص سازنده می‌شود!

شما می‌توانید این مراحل را از قسمت «Global Levels» در صفحه‌اصلی بازی جستجو کنید. اگر سری به بخش «Top Five» بزنید می‌توانید پنج تا از بهترین مراحلی که کاربران طراحی کرده‌اند را در آن‌جا مشاهده کنید.

یک گزینه هم به‌نام «QR Code» دیده می‌شود که ما کارکردش را نفهمیدیم و هروقت یک بارکد از گالری انتخاب می‌کردیم، نخست صفحه سیاه می‌شد و بعد با پیام «متاسفانه Loop متوقف شد» روبه‌رو می‌شدیم!

لازم به‌ ذکر است که این بازی 100 درصد رایگان است اما وقتی به لول 100 می‌رسید، برای استفاده‌کردن از «Dark Mode» باید سر‌کیسه را شل کنید! Loop روی هم‌رفته 20 میلیون دانلود داشته و امتیاز 4.5 از 5 را از کاربران کسب کرده‌ است. خود شرکت سازنده (Infinity Games) این بازی را این‌طور توصیف کرده است:

یک بازی ساده، آرامش‌بخش، بی‌نهایت که مردم دوستش دارند!


قسمت «Play»

وقتی که وارد بازی می‌شوید. اولین چیزی که توجه‌تان را جلب می‌کند، سرعت بالای لود Loop است. دومین چیز نماد «بی‌نهایت» در بالای صفحه خودنمایی می‌کند که پیشاپیش خبر از مراحل بی‌شمار می‌دهد!

وقتی گزینه Play را لمس می‌کنید، صفحه به سمت چپ کشیده می‌شود و دیگر از آن زمان وارد بازی شده‌اید!

قانون برنده‌شدن در این بازی وصل‌کردن تمامی اجزاست. کوچک‌ترین خطی یا هر‌چیز دیگری نباید تک‌و‌تنها گوشه‌ای کز کرده باشد و همگی باید یکپارچه یا حداقل به‌چیزی وصل باشند!

بعضی‌ اوقات مراحل آنقدر دشوار است که موبایل را به گوشه‌ای پرت می‌کنید. اما چندی نمی‌گذرد که با امیدی دوباره به‌ سمت بازی کشیده می‌شوید!

با این‌که Loop اعصاب‌خورد‌کن است اما حسی که بعد از بردن مرحله دشواری به شما دست می‌دهد، قابل توصیف نیست و در هیچ بازی دیگری تجربه نمی‌شود. به‌گونه‌ای که انگار در المپیک مدال گرفته باشید!


قسمت «Dark»

بازی Loop

وقتی که به اطراف بازی نگاهی می‌اندازید، سه خط افقی ریز و کم‌رنگ در پایین صفحه می‌بینید. آن همان دنیای تاریکیست!

جایی که قوانین بازی 180 درجه تغییر می‌کنند و به‌کلی با دنیای دیگری مواجه خواهید شد. این ترفند کمپانی سازنده بوده که کاربرها از بازی خسته‌ نشوند و برای‌شان تکراری جلوه نکند. در این چهره دیگر بازی Loop باید قطعات را از هم جدا کنید، حتی اگر مجبور شدید به زور متوسل شوید!

این‌جا باید اجزا با‌هم هیچ تماسی نداشته باشند و از هم متفر باشند! واضح بگوییم شما باید تفرقه‌ افکنی کنید!

اما فکر نکنید که به‌همین سادگی‌ها می‌توانید مراحل قسمت تاریکی را پشت‌سر بگذارید. این دنیا هم سختی‌های خاص خودش را دارد و بعضی‌اوقات آن‌قدر سخت می‌شود که بغض‌تان می‌ترکد و هق‌هق گریه می‌کنید!


قسمت «Create»

بازی Loop

این بخش که آیکون آن شبیه مداد است به شما امکان درست‌کردن یک مرحله را می‌دهد. بله! خود شما می‌توانید یکی از توسعه‌دهنده‌های این بازی مهیج باشید!

این قسمت شامل یک جدول است و در پایین، اشکال بازی دیده می‌شود. برای درست‌کردن یک مرحله کافیست آن شکل‌های عجیب‌و‌غریب را لمس کنید و به‌سوی جدول بکشید. به‌همین راحتی شما هم می‌توانید یک مرحله از بازی Loop را بسازید!

برای جلوگیری از دیوانه‌شدن بازیکنان دیگر، این را در‌ نظر داشته باشید که مرحله شما قابل «حل» باشد (مرحله‌هایی که طراحی کردید از بخش « My levels» در صفحه‌اصلی قابل مشاهده‌اند).


جمع‌بندی

در آخر باید بگوییم که با نصب این بازی 6‌ مگابایتی کلی سرگرم و (احتمالا) باهوش‌تر خواهید شد!

این بازی را می‌توانید هم‌اکنون برای سیستم‌عامل اندروید در کافه‌بازار دانلود کنید.


منبع : آی تی رسان 

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار