کد خبر: ۹۶۹۳
تاریخ انتشار: ۱۶:۵۱ - ۰۳ تير ۱۳۹۶ - 2017 June 24
موبایل رده بالای بعدی اپل موسوم به آیفون ۸ یا آیفون ادیشن، قرار است به حسگرهای سه بعدی برای استفاده توسط تکنولوژی واقعیت افزوده و اصالت سنجی (شناسایی بیومتریک شخص) مجهز شود.

به گزارش آی تابناک : بر اساس گزارش هایی که از سوی زنجیره تامین کنندگان قطعات آیفون منتشر شده، به نظر می رسد که موبایل رده بالای بعدی اپل موسوم به آیفون ۸۸ یا آیفون ادیشن، قرار است به حسگرهای سه بعدی برای استفاده توسط تکنولوژی واقعیت افزوده و اصالت سنجی (شناسایی بیومتریک شخص) مجهز شود.

هفته پیش یکی از تامین کنندگان قطعات آیفون به نام شرکت«Largan Precision» تایید کرد که تولید لنز برای ماژول های حسگر سه بعدی را در نیمه دوم ۲۰۱۷ افزایش داده، هرچند که به طور مستقیم اشاره ای به اپل یا آیفون نکرد.

اما به تازگی یک تامین کننده دیگر به نام «Finisar» در گزارش مالی اش اشاره کرد که یکی از تامین کنندگان اصلی تکنولوژی لیزر VCSEL خواهد بود. (مخفف Vertical-cavity surface-emitting laser یا لیزر حفره عمودی نشر کننده از سطح). این تکنولوژی با قرار گیری در سنسور سه بعدی، می تواند به آیفون ۸ کمک کند تا تجربه واقعیت افزوده پویاتری را در اختیار کاربر قرار دهد.

یکی دیگر از تامین کنندگان قطعات آیفون به نام «Lumentum» هم به شکل مشابه اعلام کرده که فروش لیزرهای VCSEL را در نیمه دوم سال ۲۰۱۷ افزایش خواهد داد.

تامین کنندگان قطعات اپل از آیفون ۸ می گویند

در این میان برخی اعتقاد دارند که هر دو دوربین سلفی و اصلی آیفون ۸ می توانند از قابلیت های واقعیت افزوده استفاده کنند. به این شکل که در ماژول جلویی از یک لیزر VCSEL ضعیف استفاده می شود اما در پشت دستگاه لیزر VCSEL پیشرفته قرار خواهد گرفت.

این در حالیست که می دانیم دوربین اصلی آیفون ۸، دوگانه است ولی در این بین شایعاتی هم به گوش می رسید که شاید اپل در آیفون ۸ از دوربین سلفی دوگانه هم استفاده کند تا با ترکیب آن با تکنولوژی لیزرVCSEL، بتواند واقعیت افزوده را به شکل واقعی تر از رقبا در اختیار کاربران قرار دهد.

گذشته از ویژگی های مختلف دوربین و واقعیت افزوده، به نظر می رسد که اپل می خواهد از تکنولوژی شارژ بی سیم هم در آیفون استفاده کند. البته، مسئله اینجاست که اپل قبلاً هم قادر به چنین کاری بود ولی گویا صبر کرده بود تا بتواند شارژ بی سیم با برد بالاتر را به آیفون راه دهد. حال گویا این اتفاق نمی افتد و آیفون ۸ با شارژ بی سیم معمولی با برد کوتاه عرضه می شود، چرا که هنوز تا تکنولوژی مورد نظر اپل، سال ها فاصله داریم.

در حال حاضر احتمال داده می شود که با تمام این تفاسیر، اپل قیمت ۹۵۰ دلار را برای مدل پایه آیفون ۸ و تکنولوژی های به روز آن انتخاب کند.






منبع : دیجیاتو 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار