کد خبر: ۹۶۷۱
تاریخ انتشار: ۲۰:۰۰ - ۰۱ تير ۱۳۹۶ - 2017 June 22
در بسیاری از موارد در شبکه‌های کوچک یا بزرگ اداری و یا حتی خانگی، تنها یک دستگاه پرینتر وجود دارد ولی چندین سیستم نیاز به استفاده از این دستگاه دارند. راه‌حل این مسئله به اشتراک‌گذاری پرینتر در شبکه است. در ادامه با نحوه‌ی به اشتراک‌گذاری پرینتر در شبکه آشنا می‌شوید. در ادامه با آموزش به اشتراک گذاری پرینتر در شبکه، با ما همراه باشید.

به گزارش آی تابناک : در بسیاری از موارد در شبکه‌های کوچک یا بزرگ اداری و یا حتی خانگی، تنها یک دستگاه پرینتر وجود دارد ولی چندین سیستم نیاز به استفاده از این دستگاه دارند. راه‌حل این مسئله به اشتراک‌گذاری پرینتر در شبکه است.
پرینترهای دارای پورت اترنت را به‌صورت مستقیم می‌توان به دستگاه مرکزی همچون هاب یا سوییچ متصل کرد تا همه‌ی سیستم‌های درون شبکه بتوانند به پرینتر دسترسی داشته باشند.
 اما برای پرینترهای فاقد پورت اترنت مسأله کمی پیچیده تر می شود و نیاز به تنظیمات خاصی دارد. جهت آموزش به اشتراک گذاری پرینترهای بدون پورت اترنت در شبکه در ادامه با فیسیت همراه باشید. 
 
۱- از منوی استارت به control panel رفته و سپس گزینه‌ی devices and printers را انتخاب کنید. در صفحه بازشده می‌توانید لیست دستگاه‌های متصل شده به سیستم، ازجمله پرینتر، فکس، اسکنر و … را ببینید.

مراحل به اشتراک گذاری پرینتر در شبکه

۲- روی پرینتر راست کلیک کرده و Printer properties را انتخاب کنید.

مراحل به اشتراک گذاری پرینتر در شبکه

۳- در پنجره بازشده، به تب sharing رفته و گزینه shate this printer را تیک بزنید و نهایتاً بر روی دکمه‌ی  ok کلیک کنید.

در حال حاضر پرینتر شما در شبکه به اشتراک گذاشته شده است. برای دسترسی دیگر سیستم‌ها به این پرینتر، در هر سیستم مراحل زیر را طی کنید.

 ۱- آی پی سیستمی که پرینتر به آن متصل است را در RUN  با فشردن دکمه‌ی پنجره و R، وارد کنید. قبل از آی پی، \\ هم باید تایپ شود.

۲- پرینتر به اشتراک گذاشته شده توسط سیستم، نمایش داده می‌شود. روی آن راست کلیک کنید و connect را انتخاب کنید.

۳- درصورتی‌که پرینتر دیگری هم در شبکه وجود داشته باشد، هنگامی‌که سندی را برای پرینت می‌فرستید، پرینتر یادشده را انتخاب کنید.

فقط با طی همین چند گام ساده تمام سیستم های موجود در شبکه به راحتی می توانند از پرینتر استفاده کنند.

امید است این آموزش برای شما مفید واقع شده باشد.





منبع : فیسیت 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار