تاریخ انتشار: ۱۵:۳۶ - ۰۱ تير ۱۳۹۶ - 2017 June 22
گروهی از هکرها مدعی شده‌اند مشکلات اخیر ارتباطی در اسکایپ بر عهده‌ی آن‌ها است.

به گزارش آی تابناک : طی چند روز گذشته اسکایپ با اختلالاتی روبه‌رو شده است. اکنون گروهی از هکرها مدعی شده‌اند قطعی‌های اسکایپ  طی روزهای اخیر متأثر از فعالیت‌های آن‌ها بوده است.

اختلالات اسکایپ از روز دوشنبه ساعت ۱۹ آغاز شده است. شکایت‌های زیادی از سوی کاربران نسبت به ناتوانی در ورود به حساب کاربری این نرم‌افزار اعلام شده که به‌صورت پیام‌های متنی یا تماس‌های تلفنی بوده است.

گروهی از هکرها به نام CberTeam در حساب توئیتر خود مسئولیت اختلالات اسکایپ را بر عهده گرفته است.

به گزارش Down Detector، مشکلات اخیر اسکایپ باعث شده است کاربران زیادی از سراسر دنیا شامل کشورهای اروپایی و کشورهای دیگر نظیر ژاپن، سنگاپور، هند، پاکستان و آفریقای جنوبی دچار مشکل شوند.

به همین منظور مایکروسافت وبلاگی‌  منتشر کرده؛ اما تاکنون از هرگونه اعلام نظر سرباز زده است.

جاگادیش هاریهارا در پست خود نوشته است:

ما از مشکلات کاربران برای ورود به نرم‌افزار یا ناتوانی در ارسال و دریافت پیام‌ها باخبر هستیم. برخی از کاربران نمی‌تواند نوار سیاه‌رنگی که تماس‌های گروهی را نشان می‌دهد ببینند و برای اضافه کردن مخاطب جدید به فهرست دوستان خود باید مدت‌زمان زیادی صبر کنند.

گروه هکری مورد نظر در توئیت خود نوشته است:

Skype Down by CyberTeam

گمانه‌زنی‌های وجود دارد که اسکایپ در شبکه‌ی خود مورد حمله‌ی DDoS قرار گرفته است.

دکتر استیون مورداک، یکی از محققان امنیتی در دپارتمان علوم کامپیوتر دانشگاه لندن به خبرگزاری‌ها گفته است:

حملات DDoS یکی از محتمل‌ترین گزینه‌ها برای قطع شبکه است و با اینکه اسکایپ جزئیاتی از این مشکل را منتشر نکرده، شواهد نشان می‌دهند که احتمال وقوع حملات DDoS نسبت به روش‌های دیگر بیشتر است.

برخی از حملات DDoS می‌تواند در سطح بسیار وسیعی صورت گیرد و حتی بزرگ‌ترین کمپانی‌ها را با مشکل مواجه کند. باید منتظر باشیم ببینیم اسکایپ چطور از این شرایط نجات پیدا می‌کند. البته اگر این نوع از حملات انجام شده باشد، بر اطلاعات خصوصی مشتریان تأثیری ندارد.





منبع : بی بی سی 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار