کد خبر: ۹۶۳۳
تاریخ انتشار: ۱۹:۰۰ - ۳۰ خرداد ۱۳۹۶ - 2017 June 20
سيستم کنترل صوتي در خودرو هاي فعلي بسيار ضعيف عمل مي کند. حتي براي انجام ساده ترين کارها مثل تعويض آهنگ و يا تماس با دوستانتان ممکن است به هزاران مشکل بر بخوريد.
به گزارش آی تابناک : در اين بين شرکت هايي مثل نيسان، فورد و فولکس‌ واگن قصد دارند با به کار بدن هوش مصنوعي در محصولات جديد خود، سيستم راهنما و کنترل صوتي را به حدي کاربردي برسانند.

اولين قدم در پيشبرد اين هدف، همکاري شرکت هاي بزرگ فناوري و خودروسازي با هم است که اين روزها بسيار نزديک به نظر مي رسد. مايکروسافت همکاري خود را با نيسان آغاز کرده و آمازون و فولکس‌ واگن هم براي ترکيب سيستم هوشمند اکو با خودرو هاي فولکس‌ واگن دست به کار شده اند.

هدف اوليه اين است که خودرو هاي اين شرکت بتوانند با استفاده از فرمان صوتي بسياري از سيستم هاي خانگي و خودرو را کنترل کنند. براي مثال شما بتوانيد در هنگام رانندگي از بسته بودن درب منزل خود آگاه شويد يا چراغ ها را خاموش کنيد. شايد بتوانيد به راحتي از خودرو خود وضعيت آب و هوا را بپرسيد، موسيقي خودرو را کنترل کنيد و حتي يک ليست خريد در گوشي هوشمند خود داشته باشيد بدون اينکه حتي يک کليک انجام دهيد.

بسياري از سيستم هاي خودرو نيز از درون خانه و با استفاده از اکو در دسترس شما خواهد بود. به راحتي مي توانيد از ميزان سوخت خودرو با خبر شويد يا بخاري خودرو خودتان را روشن کنيد. بسياري از اين سيستم ها امروزه از طريق برنامه هاي موبايل در دسترس هستند اما همکاري آمازون و فولکس‌ واگن به کاربران اين فرصت را مي دهد تا سريع تر و بدون استفاده از دست، اين فعاليت ها را انجام دهند.

هدف هر دو شرکت بدون شک فروش محصولات جديد خود است. حالا با خريد خودرو فولکس‌ واگن، کاربران انگيزه بيشتري خواهند داشت تا دستگاه اکو يا سرويس هاي مختلف آمازون را تهيه کنند.

البته آينده در اين سيستم هاي صوتي بسيار روشن تر خواهد بود زيرا با پيشرفت خودروهاي برقي و خودران، مي توان روزي را پيش بيني کرد که خودرو خود را شارژ کند يا با شنيدن صداي شما به مقابل در بيابد. ميزان امنيت جاني نيز با فرمان هاي صوتي و کنترل صداي راننده افزايش مي يابد. در نظر بگيريد خودرو بتواند ميزان استفاده از الکل را پيش‌ بيني کند يا شرايط جسمي راننده را از طريق کنترل صوتي بررسي نمايد.

از طرف ديگر رنو و نيسان نيز همکاري خود را با مايکروسافت آغاز کرده اند. از طريق خودرو هاي نيسان مي توان با استفاده از سيستم صوتي، ايميل هاي شخصي را چک کرد يا از وضعيت مکاني افراد نزديک خانواده با خبر شد. تمامي تنظيمات خودرو هاي نيسان نيز توسط دستيار صوتي آلکسا قابل دسترسي است.

بدون شک آينده خودرو سازي به سمت آسان تر شدن و فعاليت کمتر رانندگان پيش مي رود. سيستم هاي کنترل صوتي نيز يکي از مجموعه پيشرفت هايي است که در خودرو هاي آينده جاي خواهد داشت. آينده اي که با تلاش هاي شرکت هايي مثل تسلا، نيسان و فولکس‌ واگن چندان دور از دسترس نيست.





منبع : کلیک 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار