کد خبر: ۹۶۱۴
تاریخ انتشار: ۱۷:۰۰ - ۲۹ خرداد ۱۳۹۶ - 2017 June 19
به لطف افزایش سهام شرکت آمازون، پس از آنکه چند روز پیش اعلام کرد که شرکت Whole Foods را خریداری کرده است، میزان 1.8 میلیارد دلار به دارایی های جف بزوس، رئیس شرکت آمازون اضافه شد. بزوس در حال حاضر 84.6 میلیارد دلار دارائی دارد و این فقط 5 میلیارد دلار کمتر از دارایی ثروتمندترین فرد جهان، یعنی بیل گیتس است. جف بزوس 53 سال دارد، بسیار بلندپرواز است و هدف خود را بر گسترش روز افزون آمازون متمرکز کرده است. این در حالیست که بیل گیتس 61 ساله مشغول خرج کردن ثروت خود را راه های خیریه است. با این اوصاف نباید مدت زمان زیادی منتظر بمانیم تا شاهد سبقت گرفتن بزوس از گیتس و رسیدن او به جایگاه ثروتمندترین فرد جهان باشیم.
به گزارش آی تابناک : بیل گیتس به همراه وارن بافت (چهارمین فرد ثروتمند جهان با 76.8 میلیارد دلار ثروت) در سال 2010 طرحی را تحت عنوان Giving Pledge ایجاد کردند. طبق این تعهد میلیاردرها حداقل نیمی از ثروت خود را در طول دوران زندگی صرف امور خیریه خواهند کرد. 150 فرد ثروتمند جهان این تعهد را امضا کرده‌اند و جالب است بدانید که بزوس یکی از آنها نیست.

گیتس در سال 2000 از مدیرعاملی مایکروسافت  کنار رفت و در سال های بعد به صورت تمام وقت به فعالیت های انسان دوستانه در کنار همسرش ملیندا مشغول بود. گیتس هنوز هم دارای بیش از 2% مایکروسافت است و همچنان روند ارزش خالص دارائی های او صعودی است. بزوس در کار خود و پیشرفت همه جانبه آمازون بسیار جدی است و قصد کناره گیری یا بخشش دارائی های خود را در وسعت بالا حداقل در شرایط فعلی ندارد. اما او به تازگی در جهت منافع خیریه خود صحبت هایی به میان آورده است. هفته گذشته در حساب توئیتر خود در خواست ایده برای یک "استراتژی بشردوستانه" کرده است.





منبع : بلومبرگ 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار