کد خبر: ۹۶۰۳
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۲ - ۲۹ خرداد ۱۳۹۶ - 2017 June 19
تلویزیون های هوشمند از سال 2013 به بعد راه خود را به خوبی پیدا کردند؛ تا پیش از آن تنها شاهد تلویزیون هایی بودیم که با اتصال USB Flash ها و یا ارتباط بلوتوث با تجهیزاتی مانند گوشی های موبایل، نام هوشمند را به خود گرفته بودند.
به گزارش آی تابناک : اما این وضعیت به مرور تغییر کرده و سخت افزار همگام با نرم افزار بهبود یافت. هم اینک شاهد تلویزیون هایی در بازار هستیم که فرق چندانی با یک کامپیوتر متوسط ندارند! امروزه در هنگام خرید یک تلویزیون هوشمند نخستین مسئله ای که به ذهن کاربران ورود می کند، سیستم عامل است.
 
معرفی بهترین سیستم عامل های تلویزیونی در جهان (2017) 
 
سیستم عامل های تلویزیونی امروزه حرف اول را در کارایی یک تلویزیون هوشمند خواهند زد. در گذشته برندها از سیستم عامل های اختصاصی خود بهره می گرفتند که عمدتا نیز توسط همین شرکت ها طراحی می شد. این سیستم عامل ها بر پایه "کدهای لینوکس" نوشته می شدند که این عادت بعدها نیز در سیستم عامل های امروز تکرار گشت. به طور حتم برای خرید یک تلویزیون هوشمند نیازمند بررسی دقیق و کامل سیستم عامل آن بوده و ما نیز این مطلب را برای کمک هر چه بیشتر به شما عزیزان آماده کرده ایم. این مطلب به طور اختصاصی و طی بررسی های به عمل آمده از آخرین OS های موجود در بازار تهیه شده است. این شما و این هم برترین سیستم عامل های تلویزیونی به انتخاب "وب سایت سخت افزار".
 
Samsung TIZEN

نخستین سیستم عامل سامسونگ را با نام Smart Hub می شناختیم که محیطی هوشمند از اپلیکیشن ها، اتصالات ذخیره سازهای جانبی و ارتباط های بدون سیم با گوشی و تبلت های هوشمند را محیا می کرد. سامسونگ از همان ابتدا سرورهای اختصاصی خود را ایجاد کرده و با این کار ضمن افزایش سرعت، موجب بالا رفتن امنیت شد. این شرکت کره ای در سال 2015 و همزمان با معرفی سری جدید تلویزیون های کوانتومی (SUHD)، سیستم عامل اختصاصی خود با نام TIZEN را معرفی کرد. تایزن سیستم عاملی است که مانند اندروید می تواند بر روی گجت، موبایل، تبلت و تلویزیون های هوشمند نصب گردد.
 
اما ظاهرا موفق ترین بخش آن همانا استفاده بر بر روی تلویزیون بوده است. سامسونگ به دنبال سیستم عاملی بود که استفاده از سخت افزار را به حداقل برساند و دارای کارایی بالا در زمینه Multitasking باشد؛ چرا که این سیستم عامل می بایست در حین اجرای تلویزیون اجرا شده و همچنین علاوه بر سیستم عامل، کاربردهای دیگری را پردازش نماید. در نتیجه سیستم عامل تایزن برای تلویزیون های این شرکت در نظر گفته شد. این سیستم عامل هم اینک توسط پردازنده های 4 و 8 هسته ای سامسونگ هندل می گردد.
 
 معرفی بهترین سیستم عامل های تلویزیونی در جهان (2017)

در تایزن آیکون ها جای خود را به یک نوار داده اند که در پایین تلویزیون قرار می گیرد. با فشردن کلید Home یک نوار کلی در پایین تلویزیون ایجاد می گردد که بخش منابع ورودی (Source)، تنظیمات و بخش هوشمند قرار دارند. همچنین در انتهای این نوار نیز آیکون مرورگر (Browser) تعبیه شده است. سامسونگ در تایزن اتصالات ورودی را برای تجهیزات ذخیره سازی بهبود بخشیده است و این سیستم عامل می تواند تا چند ذخیره ساز مانند فلش درایو و یا هارد اکسترنال را همزمان شناسایی و پیکربندی نماید. در صورت اتصال ذخیره ساز ها، یک بخش نیز برای آنها در نظر گرفته می شود. این سیستم عامل از شبکه های پخش آنلاین مانند NETFLIX با دقت 4K پشتیبانی کرده و از کدک های HEVC نیز پشتیبانی می کند. سامسونگ همچنین بخش هایی را به تایزن افزوده است که نرم افزارهای پیشنهادی، پر استفاده ترین ها در کشور مورد استفاده، برترین ها و... را به کاربران پیشنهاد می دهد. این سیستم عامل قابلیت اتصال ماوس و کیبورد را نیز داراست.
 
 معرفی بهترین سیستم عامل های تلویزیونی در جهان (2017)

یکی از مهمترین ویژگی های آن را می توان در اتصال به سامانه هوشمند منازل (Smart Home) دانست. سامسونگ در سالهای اخیر با همکاری تولید کنندگان سخت افزارهای هوشمند سازی منازل، این امکان را به تلویزیون های خود آورده است که کاربران از طریق سیستم عامل تایزن قادر به مدیریت و کنترل آنها شوند. از کنترل چراغ های منزل گرفته تا درب پارکینگ و سامانه های تهویه منزل و... را می توان در این بخش مدیریت نمود. سامسونگ در سیستم عامل تایزن بخش های گسترده ای را با هدف همگام سازی با گوشی های موبایل، تبلت، گجت، نوت بوک و ... ایجاد کرده است. نخست می توان به بلوتوث اشاره کرد؛ به وسیله بلوتوث می توان گزینه ای را فعال کرد که پس از اتصال به گوشی های موبایل و تمامی ادوات مجهز به بلوتوث، صدای آنها از بلندگوهای تلویزیون خارج شده و یا حتی آن را از طریق کنترل تلویزیون کنترل نمود. در عین حال نیز می توان صفحه نمایش را خاموش کرد! سامسونگ چند نرم افزار اختصاصی (اپلیکیشن) را برای تبلت و گوشی های موبایل های اندروید و ios تهیه کرده است که اتصال آنها به تلویزیون را ساده می کند. همچنین می توان محتوای پخش شده از تلویزیون را بر روی گوشی های هوشمند و یا بلعکس مشاهده کرد.
 
معرفی بهترین سیستم عامل های تلویزیونی در جهان (2017) 

معرفی بهترین سیستم عامل های تلویزیونی در جهان (2017)



LG WEB OS

دومین شرکت کره ای که نام آن در لیست برترین سیستم عامل های تلویزیونی قرار دارد، ال جی (LG) است. ال جی پس از خریداری WEB OS از HP، توسعه آن را آغاز کرده و در نهایت در سال 2015 شاهد ورود اولین تلویزیون هایی بودیم که از این سیستم عامل بهره می بردند. این سیستم عامل در برخی از تولیدات HP مانند Palm Pixi نیز مورد استفاده قرار گرفته بود و LG وب او اس را علاوه بر تلویزیون، در تبلت و چند نمونه از گوشی های هوشمند نیز به کار گرفت. هم اکنون آخرین نسخه این سیستم عامل تلویزیونی با نام WEB OS 3.5 به تازگی معرفی شده است.
 
WEB OS نیز دارای نوار وظیفه است که کارایی آن را افزایش می دهد. این سیستم عامل نیز قابلیت بروزرسانی را داراست اما در تجربه های عدم ارائه برای تلویزیون های قدیمی تر به دلیل استفاده از سخت افزار ضعیف تر نیز وجود داشته است. در WEB OS 3.5 نوار وظیفه به صورت طولی در تلویزیون نمایش داده می شود. یک هاب جدید برای نمایش ورودی ها مانند HDMI در نظر گرفته شده است. این سیستم عامل با تمامی پخش کننده های آنلاین مانند Netflix, Amazon, YouTube و Google Play TV سازگاری کامل دارد. همچنین فروشگاه یا سرور اختصاصی ال جی نیز در اختیار کاربران قرار داده شده است.
 
 معرفی بهترین سیستم عامل های تلویزیونی در جهان (2017)

یکی از مهمترین ویژگی هایی که در LG WEB OS وجود دارد سهولت در استفاده و عدم سختی در فراگیری کاربردهای آن است. ریموت کنترل های ال جی که این کمپانی نام جادویی (Magic Remote) را بر روی آنها نهاده است، دارای غلطتک و کلید فراخوانی هستند که به صورت یک ماوس عمل کرده و به سرعت محیط هوشمند را صدا خواهد زد. LG WEB OS نیازی چندانی به سخت افزارهای بسیار قدرتمند ندارد و این به خودی خود یک مزیت بزرگ است. LG WEB OS شاید در زمینه ارتباط با محیط های خارجی یک پله از TIZEN عقب تر باشد، اما در بخش اپلیکیشن ها چیزی از آن کم ندارد. LG WEB OS نیز بر اساس زبان برنامه نویسی لینوکس و به عبارت ساده تر با استفاده از هسته لینوکس طراحی شده است. ال جی اعلام کرده است که در WEB OS 3.5 سرعت این سیستم عامل تا 40% افزایش داشته است که یکی از دلایل آن استفاده از سخت افزارهای سریع تر است. همچنین ال جی برای سهولت در دسترسی به شبکه های پخش آنلاین، کلید های 1 تا 3 را به صورت Shift طراحی کرده است که دارای دو کاربرد هستند. ال جی که تا پیش از این ماژول های ارتباط بدون سیم خود مانند بلوتوث را از کمپانی Broadcom تامین می کرد، به تازگی شرکت MediaTek را جایگزین آن کرده است.
 
 معرفی بهترین سیستم عامل های تلویزیونی در جهان (2017)

همچنین این شرکت قابلیت Magic Sound Tuning را به این OS افزوده است که کالیبراسیون هوشمند صدا را از طریق سنسورهای قرار گرفته بر روی ریموت کنترل انجام می دهند. سیستم عامل WEB OS 3.5 هم اینک از تصویر برداری و پخش ویدیو های 360 درجه ای نیز پشتیبانی کرده و آنها را نمایش می دهد. سیستم عامل WEB OS از کمپانی ال جی دومین سیستم عامل برتر تلویزیونی در جهان است.

 معرفی بهترین سیستم عامل های تلویزیونی در جهان (2017)

معرفی بهترین سیستم عامل های تلویزیونی در جهان (2017)
 

 
Google Android TV

چه چیزی بهتر از آنکه یکی از محبوب ترین سیستم عامل های جهان راهی تلویزیون ها گردد؟ کمپانی گوگل در سال 2014 و در جریان کنفرانس اختصاصی خود (I/O) برای نخستین بار سیستم عامل اندروید تی وی را معرفی کرد. این سیستم عامل در راستای تلاش های این شرکت برای معرفی یک سیستم عامل با کارایی بالا در تلویزیون های هوشمند معرفی شد.
 
سیستم عامل اندروید تی وی در حال حاضر توسط برندهایی مانند سونی، هایسنس، تی سی ال، پاناسونیک، فیلیپس و... مورد استفاده قرار می گیرد. با وجود آنکه توسعه سیستم عامل اندروید تی وی به طور اختصاصی در اختیار گوگل است، اما تولید کنندگان تلویزیون نیز سهم بزرگی را در این بخش دارا هستند؛ ایجاد زیرساخت های لازم جهت استفاده و بروزآوری تمام و کمال این OS از جمله وظایفی است که بر عهده آنها است. از جمله مهمترین ویژگی هایی که می توان در سیستم عامل Google Android TV بدان پرداخت قابلیت استفاده از اپلیکیشن هایی است که در سیستم عامل اندروید نیز موجود است.
 
 معرفی بهترین سیستم عامل های تلویزیونی در جهان (2017)

اما یک مسئله مهم در این میان وجود دارد که باید بدان پرداخته شود؛ توسعه و کاربردهای این سیستم عامل تماما به تولید کنندگان تلویزیون وابسته است؛ به عنوان مثال سونی کارنامه درخشانی را در این زمینه به جای نگذاشته است. گوگل نسخه های جدید این سیستم عامل را دقیقا مانند اندروید ساده ارتقاء می دهد. به عنوان مثال هم اینک آخرین نسخه از سیستم عامل اندروید تی وی با نام Android TV 7.0 نوقا در دسترس تولید کنندگان قرار گرفته است. گوگل نیز همواره در پی بهبود های این سیستم عامل است؛ به طوری که امروزه می توان از Google Play و Google Store نیز در آن استفاده کرد. علاوه بر فروشگاه های گوگل، حتی می توان فیلم هایی را از فروشگاه های آنلاین آن کرایه کرد. این سیستم عامل هم اینک در اتومبیل ها نیز به کار گرفته می شود.
 
 معرفی بهترین سیستم عامل های تلویزیونی در جهان (2017)

از جمله دیگر قابلیت های خوب آن می توان به اتصال مناسب ذخیره سازهای جانبی اشاره کرد. همچنین حافظه داخلی تلویزیون هایی که از اندروید تی وی استفاده می نمایند نیز بسیار مناسب است. به عنوان مثال این مقدار هم اینک در تلویزیون های Sony برابر با 16 گیگابایت است که بیشترین حافظه داخلی در تلویزیون ها است. و اما سازگاری با کنسول بازی XBOX، دسترسی به بازی های اندرویدی، استفاده از سامانه های هوشمند جستجوی صوتی، استفاده از تعداد بسیار زیادی اپلیکیشن، استفاده از اپلیکیشن های پخش آنلاین محتوا مانند یوتیوب و نت فلیکس و... نیز از جمله دیگر قابلیت های این سیستم عامل است. اندروید تی وی در سال اخیر رشد بسیار سریع و درخور توجهی را نشان داده است.

معرفی بهترین سیستم عامل های تلویزیونی در جهان (2017)
 
معرفی بهترین سیستم عامل های تلویزیونی در جهان (2017) 



منبع : گجت نیوز
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار