تاریخ انتشار: ۱۷:۰۰ - ۲۸ خرداد ۱۳۹۶ - 2017 June 18
دو کمپانی مایکروسافت و اپل در ماه های می و ژوئن که از ماه های پرکار این دو شرکت بود، از نسل جدید محصولاتشان شامل دیوایس های سری سرفیس و آیپد پرو پرده برداری کردند.
به گزارش آی تابناک : دو کمپانی مایکروسافت و اپل در ماه های می و ژوئن که از ماه های پرکار این دو شرکت بود، از نسل جدید محصولاتشان شامل دیوایس های سری سرفیس و آیپد پرو پرده برداری کردند. در ادامه با فیسیت همراه باشید.

تمرکزی که کمپانی کوپرتینویی روی آیپد پرو کرده است نشان از این دارد که اکنون اپل نگاهی ویژه به بازار دستگاه های هیبریدی دارند. گفتنی است که قبلاً اپل، شرکت مایکروسافت را به علت سرمایه گذاری در این بخش تحقیر کرده بود. همین موضوع هم موجب شده است که مدیرکل بخش سرفیس مایکروسافت، رایان گاوین بگوید که اپل از ما به وضوح کپی برداری کرده است و ایده های ما را در دستگاه هایی همچون آیپد پرو اعمال می کند.

 

گاوین در مصاحبه با بیزینس اینسایدر گفته است:
"فقط تصور کنید اگر قرار بود چشم ما به اپل باشد، هیچ‌گاه نمی‌توانستیم محصولاتی چون سرفیس پرو یا سرفیس بوک بسازیم. ما در حال یادگیری هستیم و سال‌ها است خودمان در حوزه‌ی محصولات هیبریدی، دستگاه‌های دومنظوره می‌سازیم و وقتی سری سرفیس رونمایی شد خیلی‌ها حتی اپل نسبت به آینده تردید داشتند. اما در نهایت تصمیم به پیروی گرفتند و آیپد پرو نمونه‌ی بارزی از این ادعا است."

در حرف های گاوین شک و تردیدی وجود ندارد. مایکروسافت از نخستین مدل سرفیس تحت عنوان سرفیس آرتی در اکتبر سال 2012 رونمایی کرد که دارای یک پایه داخلی و یک صفحه کلید جداشدنی بود که عملکرد آن شبیه تبلت و لپ تاپ باشد.
در آن زمان دستگاه سرفیس آرتی همگان را متحیر و شگفت زده نکرد؛ احتمالاً دلیل آن هم این بود که توانایی های لازم در نسخه محدود ویندوز آرتی وجود نداشت. اما مدیرعامل اپل، تیم کوک زمان را غنیمت شمرد و اقدام به سخره گرفتن مایکروسافت کرد و سرفیس را دستگاهی بین یک یخچال و تستر عنوان کرد! گاوین گفته است هنگامی که مدل های جدید سرفیس را تولید می کردند، به اپل هیچ گونه توجهی نداشتند؛ اما او تایید کرده است که به رقبای خود توجه داشتند. نهایتاً میتوان درباره محصولات سری سرفیس از نوآوری صحبت به میان آورد.




منبع : جی اس ام 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار