کد خبر: ۹۵۸۳
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۲ - ۲۸ خرداد ۱۳۹۶ - 2017 June 18
رییس سازمان امور دانشجویان وزارت علوم از پیشرفت بیش از 80 درصد کار تدوین "سامانه خدمات الکترونیکی دانشجویی" خبر داد و گفت: این سامانه تا پایان شهریور ماه جاری راه اندازی و مورد استفاده عموم دانشجویان قرار خواهد گرفت.
به گزارش آی تابناک : دکتر مجتبی صدیقی با اعلام این خبر اظهار کرد: امور موبوط به "طرح جامع ارائه خدمات الکترونیکی دانشجویان” سال گذشته در سازمان امور دانشجویان دنبال شد. در مراحل ابتدایی طراحی این طرح سعی شد فرآیندهای ارائه خدمات الکترونیکی را شناسایی و در مراحل مختلف خدمات را برنامه‌ریزی شده دنبال کنیم. در نهایت توانستیم تمامی خدمات دانشجویی را به صورت آنلاین و بدون نیاز به مراجعه حضوری به دانشجویان ارائه دهیم.

وی در ادامه با بیان اینکه "سامانه خدمات الکترونیکی دانشجویی” در سه فاز طراحی شده که دو فاز آن راه اندازی شده است، تصریح کرد: در حال حاضر تمامی خدماتی که سازمان امور دانشجویان ارائه می‌دهد، به صورت الکترونیکی است. یعنی اداره کل دانشجویان داخلی خدماتی نظیر خرید مدارک دانشجویان، انتقال و مهمانی دانشجویان، انتقال دانشجویان از خارج به داخل، صدور گواهی‌نامه‌های اشتغال به تحصیل، تایید نظام وظیفه و سایر خدمات این اداره در قالب طرح "الکترونیکی خدمات” ارائه خواهد شد.

دکتر صدیقی همچنین تاکید کرد: اداره کل بورس دانشجویان خارج سازمان امور دانشجویان نیز تمامی خدمات خود نظیر ارائه فرصت مطالعاتی دانشجویان دکتری، بورسیه خارج، آزمون‌های زبان، صدور معافیت تحصیلی برای دانشجویانی که مایل به اعزام به خارج هستند، ارائه تسهیلات ارزی، پیگیری تعهدات دانشجویان و … به صورت الکترونیکی ارائه می‌کند.

رئیس سازمان امور دانشجویان، فعالیت‌های اداره کل دانشجویان غیرایرانی نیز نظیر ارائه خدمات به دانشجویان غیرایرانی در کشور در حوزه‌های اقامت، گذرنامه و تمدید آن، رفت و آمد به کشور خود، صدور مدرک فارغ‌التحصیلی و برخی امور دیگر از طریق سیستم ارائه خدمات الکترونیکی انجام می‌گیرد و ما در این طرح اولویت خود را به اداراتی که مراجعه‌کننده بیشتری دارد، قرار داده‌ایم اگرچه سایر ادارات نیز وارد این طرح شده‌اند.

معاون وزیر علوم همچنین ادامه داد: خدمات اداره کل دانش‌آموختگان سازمان امور دانشجویان در مواردی نظیر ارزیابی مدارک تحصیلی دانشجویان خارج را نیز به صورت الکترونیکی ارائه می‌کنیم بطوریکه دانشجویان می‌توانند مدارک آماده خود را بر روی سیستم قرار دهند و تا موقع برگشت به داخل کشور، ارزشیابی مدارک آنها بدون نیاز به اصل مدرک، آماده باشد.

دکتر صدیقی اضافه کرد: بخشی از سیستم جامع خدماتی الکترونیک در اردیبهشت جاری آماده و راه اندازی شد اما تا اواخر شهریور بطور کلی این سیستم تحویل ادارات کل خواهد شد، در حال حاضر ادارات و سازمان‌ها در حال استفاده از این سیستم هستند. ضمن اینکه پیمانکار در حال رفع نواقص سیستم است که وقتی مورد استفاده کامل قرار گرفت هیچ گونه مشکلی نداشته باشد.

رییس سازمان امور دانشجویان در پایان خاطرنشان کرد: در حال حاضر کار طراحی حدود ۸۰ درصد سامانه فوق به اتمام رسیده و بطور کامل تا پایان شهریور تحویل می‌گیریم و شش ماه دوم سال نیز نواقص و مشکلات آن رفع شده و مورد استفاده عموم دانشجویان قرار خواهد گرفت.





منبع : آساخبر 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار