تاریخ انتشار: ۱۱:۱۰ - ۲۸ خرداد ۱۳۹۶ - 2017 June 18
اتحاديه‌ي اروپا گوگل را در بخش‌هاي مختلفي از فعاليت خود به نقض قوانين ضدانحصارطلبي متهم کرده است.
به گزارش آی تابناک : اتحاديه‌ي اروپا در سه بخش از فعاليت‌هاي گوگل، تحقيقات گسترده‌اي را در رابطه با نقض قوانين مقابله با انحصارطلبي اين شرکت مطرح فناوري آغاز کرده است. موتور جستجو، اندرويد و بخش تبليغات گوگل،‌ متهم به نقض قوانين ضد انحصارطلبي اتحاديه‌ي اروپا شده‌اند. يکي از اين تحقيقات در مراحل نهايي خود به سر مي‌برد و طبق برخي اخبار منتشر شده گوگل با جريمه‌ي سنگيني در اين خصوص مواجه خواهد شد. پيش‌تر اينتل نيز به جرمي مشابه توسط اتحاديه‌ي اروپا ۱.۰۶ ميليارد يورو جريمه شده بود که گمانه‌زني نشان از مبلغ بيشتر جريمه‌ي گوگل دارد.

طبق اعلام وال‌استريت ژورنال جريمه‌ي گوگل مي‌تواند تا ۱۰ درصد درآمد ساليانه‌ي اين غول فناوري نيز اعلام شود؛ با توجه به درآمد ۹۰.۳ ميليارد دلاري گوگل در سال گذشته، جريمه‌ي گوگل بسيار سنگين و در نوع خود منحصر به فرد خواهد بود. راي نهايي اتحاديه‌ي اروپا در هفته‌‌هاي جاري اعلام خواهد شد؛ البته گوگل فرصت اعتراض و فرجام‌خواهي را خواهد داشت. علاوه بر پرداخت جريمه، گوگل در صورت اثبات گناهکار بودن، مجبور به تغيير برخي از سياست‌هاي خود در اروپا خواهد شد. 


اتحاديه‌ي اروپا تحقيقات خود در رابطه با نحوه‌ي فعاليت گوگل در اروپا را در سال ۲۰۱۰ آغاز کرده است. گوگل در حال حاضر به عنوان زيرمجموعه‌ي برند آلفابت، متهم اصلي نقض قوانين رقابتي در اتحاديه‌ي اروپا است. اين در حالي است خواکين آلمونيا، که مسئول بخش رقابتي شرکت‌هاي فعال در اتحاديه‌ي اروپا، با فشار‌هاي ايالات متحده موفق به اثبات جرم گوگل در تحقيقات پيشين اين اتحاديه نشده بود. اما ظاهرا روند فعلي با توجه به مشکلات اتحاديه‌ي اروپا با دولت ايالات متحده، نتيجه‌ي متفاوتي نسبت به تحقيقات گذشته خواهد داشت.

گوگل به ايجاد برخي شرايط خاص براي محصولات خود در نتايج جستجو متهم شده است که امکان رقابت براي ساير شرکت‌ها را دشوار مي‌کند. مارگارت وشتاگر، مدير جديد بخش رقابت اتحاديه‌ي اروپا، تحقيقات جديد را در سال ۲۰۱۵ آغاز کرده است.

پيش از اين گوگل در روسيه نيز به دليل نقض قوانين رقابتي به وسيله اندرويد، متهم شناخته شده بود.





منبع : زومیت 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار