تاریخ انتشار: ۱۱:۰۵ - ۲۸ خرداد ۱۳۹۶ - 2017 June 18
رييس کميسيون اينترنت سازمان نظام صنفي رايانه‌اي تهران با اشاره به حل مانع سهامداري مشترک شرکت‌هاي FCP براي حضور در فرابورس توسط کميسيون تنظيم مقررات، از اجرايي شدن اين طرح مشروط به توافق سازمان بورس خبر داد.
به گزارش آی تابناک : محمدرضا کريمي با اشاره به حضور شرکت‌هاي FCP يا شرکت‌هاي ارائه‌دهنده اينترنت در بورس بيان کرد: سال گذشته در تفاهم سازمان نظام صنفي رايانه‌اي با بورس توافق شد بر اين که تابلوي بنگاه‌هاي کوچک و متوسط (SME) و استارت‌آپ‌هاي فناوري اطلاعات در بورس شرکت داده شود. پيش از اين شرايط براي حضور اين شرکت‌ها بسيار دشوار بود. از جمله اين که شرکت‌ها بايد حداقل سه سال سودده بوده و مبلغ سرمايه آن‌ها از يک حد بالاتر باشد. با عزم بورس براي اين که سرمايه‌ها را به سمت شرکت‌هاي کوچک و متوسط هدايت کند، اين توافق رخ داد.

وي درباره موانع حضور شرکت‌ها در بورس اظهار کرد: مانع‌ها در شرکت‌هاي کوچک و بزرگ متفاوت است؛ مانع شرکت‌هاي کوچک اين است که معمولا قدمت ندارند، سه سال سوددهي را ندارند و حجم سرمايه شان از حداقل مورد نياز کمتر است. شرکت‌هاي بزرگي هستند که موانع شرکت‌هاي کوچک را ندارند، يعني قدمت زيادتري دارند و حجم سرمايه‌شان از حداقل لازم بيشتر است و در سه سال گذشته نيز سودده بوده‌اند.

رييس کميسيون اينترنت سازمان نظام صنفي رايانه‌اي ادامه داد: يک بند در اکثر پروانه‌هاي ارتباطي بود که براي انتقالشان به بورس ايجاد مشکل مي‌کرد و آن سهامداري مشترک بود، يعني يک نفر نمي‌توانست در دو شرکت FCP سهامدار باشد. اين مانع سال گذشته در کميسيون تنظيم مقررات ارتباطات راديويي مطرح و برطرف شد. بنابراين شرکت‌ها وقتي در بورس پذيرفته شوند ديگر مانع سهامداري مشترک را ندارند. اين قدمي بود که کميسيون تنظيم مقررات برداشت براي اين که شرکت‌هاي اپراتور ارتباطي بتواند سهامشان را در بورس عرضه کند.

کريمي از جمله قوانيني که بايد تغيير کند و در آنها تجديدنظر شود را آيين‌نامه‌هاي اجرايي دانست و افزود: البته هنوز اين مساله اجرايي نشده است. اميدواريم با اجرايي شدن آن تابلوي جداگانه‌اي در بورس داشته باشيم که شرکت‌هاي کوچک و متوسط فناوري اطلاعات بتوانند سهام خود را در آن عرضه و از بازار جذب سرمايه کنند. تاکنون توافق‌هاي کلي انجام شده، يکسري آيين‌نامه در دست تهيه است، اما موانع اجرايي شدن اين طرح در دستان بورس است، زيرا سال گذشته در دي ماه توافق کلي اين کار انجام شد.

وي در پايان خاطرنشان کرد: سازمان نظام صنفي رايانه‌اي توافقات لازم را انجام داده و بقيه مسائل به سازمان بورس برمي‌گردد که بتواند اين مساله را اجرايي کند و آيين‌نامه‌هايشان را ارائه دهد که اميدواريم هرچه زودتر اين اتفاق بيفتد.




منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار