کد خبر: ۹۵۴۰
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۹ - ۲۵ خرداد ۱۳۹۶ - 2017 June 15
در میان اپلیکیشن‌های ارتباطاتی از اپلیکیشن‌هایی استفاده کنید که از سیستم‌رمزگذاری "end-to-end" استفاده می‌کنند.
به گزارش آی تابناک : در میان اپلیکیشن‌های ارتباطاتی از اپلیکیشن‌هایی استفاده کنید که از سیستم‌رمزگذاری "end-to-end" استفاده می‌کنند. سیستم رمزگذاری "end-to-end" به این صورت عمل می‌کند که پیام‌ فرستنده در مبدا رمزگذاری می‌شود و تنها توسط کاربر دریافت‌کننده قابل رمزگشایی است. این ویژگی به این معناست که کسی جز فرستنده و گیرنده امکان دسترسی به محتوای پیام‌ را نخواهد داشت. در این سیستم رمزگذاری پیام‌ها به هیچ عنوان بر روی سرور‌ها ذخیره نمی‌شود و تنها در دستگاه فرستنده و گیرنده ذخیره خواهد شد.

اولین و امن‌ترین اپلیکیشن ارتباطی از نگاه ما، اپلیکیشن سیگنال است. سیگنال، اپلیکیشن ارتباطی امنی است که به شما امکان ارسال پیام و محتوا و برقراری تماس‌های ویدیویی و صوتی را می‌دهد. این اپلیکیشن امکانات زیادی را در اختیار شما قرار نمی‌دهد، اما امنیت بالایی را برای شما فراهم می‌کند. امنیت این اپلیکیشن توسط  ادوارد اسنودن تایید شده است. وقتی ادوارد اسنودن از این اپلیکیشن استفاده می‌کند، شما هم در استفاده از آن کوچک‌ترین تردیدی نداشته باشید. در این اپلیکیشن کلیه مکاتبات و مکالمات شما رمزگذاری می‌شود.

تلگرام، جز یکی از محبوب‌ترین اپلیکیشن‌های ارتباطی است که جنجال بر سر امنیت آن زیاد است. اما بر طبق ادعایی که تلگرام دارد، ارسال و دریافت پیام و محتوا تنها در حالت سکرت چت، رمزگذاری می‌شود و امن است. سایر مکاتبات در گروه‌ها و کانال‌ها و هم‌چنین چت کردن در حالت عادی رمزگذاری نمی‌شود. جدیداً هم قابلیت امکان برقراری تماس‌های صوتی به این اپلیکیشن اضافه شده است. تلگرام گفته است که کلیه تماس‌های صوتی که از طریق این اپلیکیشن برقرار می‌شود را رمزگذاری می‌کند. برای استفاده از این قابلیت باید حتماً اپلیکیشن تلگرام شما و مخاطبی که قصد برقراری تماس با آن را دارید، باید به‌روز شده باشد. 

واتس‌اپ هم جز اپلیکیشن‌های محبوب و امن ارتباطی است. این اپلیکیشن هم توجه کاربران زیادی را با توجه به قابلیت برقراری تماس‌های ویدیویی که اخیراً اضافه کرده است، به خود جلب کرده است. واتس‌اپ کلیه تماس‌ها و پیام و محتویاتی را که شما ارسال و دریافت می‌کنید را رمزگذاری می‌کند. برای استفاده از این قابلیت باید حتماً اپلیکیشن واتس‌اپ شما و مخاطبی که قصد برقراری تماس با آن را دارید، باید به‌روز شده باشد. تنها نقطه ضعف اپلیکیشن واتس‌اپ مصرف بالای دیتای این اپلیکیشن برای برقراری تماس‌ها است.

وایبر از دیگر اپلیکیشن‌های ارتباطی امن است. اپلیکیشنی که پیش از تلگرام کاربران بیشتری داشت. شما از طریق وایبر امکان ارسال پیام و محتوا و برقراری تماس‌های صوتی و ویدیویی را دارید و همچنین وایبر کلیه محتویات موجود در اپلیکیشن را برای شما رمزگذاری می‌کند. وایبر در مقایسه با واتس‌اپ برای مکالمات مصرف دیتای کمتری دارد.

وایر، از پیام‌رسان‌های امن محسوب می‌شود. چرا که کلیه پیام‌ها، مکالمات صوتی و ویدیویی را رمزگذاری می‌کند. چندی پیش سازنده این اپلیکیشن اعلام کرد که کلیه جریان ترافیکی این اپلیکیشن پیام‌رسان با الگوریتم‌های رمزگذاری قدرتمند و به صورت سراسری محافظت می‌شود. وایر از محدود اپلیکیشن‌های پیام‌رسانی‌ست که امکان رمزگذاری کلیه پپام‌ها، مکالمات صوتی و ویدیویی را یکجا به کاربر می‌دهد. تاکنون هم خبری در خصوص نفوذ هکرها به این پیام‌رسان منتشر نشده است، این خود می‌تواند نشانه‌ امنیت پیام‌رسان باشد. این اپلیکیشن علاوه بر قابلیت بارز امنیتی که دارد، دارای ظاهری مناسب است و توجه کاربران را به خود جلب می‌کند. در این اپلیکیشن می‌توانید از تم‌های متنوع استفاده کنید و همچنین قابلیت شخصی‌سازی برای تنظیم تصویر پیش‌زمینه در اختیار شما قرار داده شده است.از طریق اپلیکیشن می‌توانید پیام‌های متنی، صوتی، انواع فایل‌ها چون صوتی، ویدیویی، تصاویر گیف و همچنین نقاشی ارسال کنید و پس از ارسال امکان ویرایش پیام ارسال شده به شما داده می‌شود. 





منبع : فیسیت
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار