کد خبر: ۹۵۲۵
تاریخ انتشار: ۱۵:۴۹ - ۲۴ خرداد ۱۳۹۶ - 2017 June 14
مديرعامل اينستاگرام با بهره‌گيري از يک عادت ۶۰ دقيقه‌اي، کارايي خود را حفظ مي‌کند.
به گزارش آی تابناک : اينستاگرام با ۷۰۰ ميليون کاربر، آن‌قدر جذابيت دارد که تبديل به اعتيادي جهاني شده است. کافي است صبح بخواهيم براي چند دقيقه عکس دوستانمان را ببينيم تا گشتن ميان تصاوير جذاب باعث شود همه‌چيز را فراموش کنيم. کم نيستند افرادي که به همين دليل متوجه نمي‌شوند چطور زمان را از دست‌ داده‌اند. حتي بسياري از مردم با گشت و گذار در اينستاگرام از کارهاي روزانه‌ي خود بازمي‌مانند يا دير به سرکار مي‌رسند.

شما فکر مي‌کنيد خود مديرعامل اينستاگرام هم به دام چنين مشکلي مي‌افتد؟

کوين سيستروم، مؤسس اينستاگرام، در مصاحبه‌ي کوتاهي با Axios راز تداوم بهره‌وري خود را بيان کرده است.

مهم‌ترين ساعت روز از نگاه کوين سيستروم
سيستروم در پاسخ اين سؤال که کدام عادت صبحگاهي او برايش اهميت ويژه‌اي دارد و او حاضر نيست آن را به هيچ دليلي از دست بدهد، پاسخ داد که هميشه روز خود را با ورزش شروع مي‌کند. به نظر مي‌آيد او هم مثل تيم کوک مديرعامل اپل، جک دورسي مديرعامل توييتر و اسکوئر و ريچارد برانسون مؤسس گروه شرکت‌هاي ويرجين، هرگز تمرين‌هاي صبحگاهي را فراموش نمي‌کند.

ولي نه‌فقط کمي نرمش صبحگاهي. او دقيقا يک ساعت کامل دوچرخه‌سواري مي‌کند و دوست دارد بتواند يک‌ بار در مسابقات Paris-Roubaix که معروف‌ترين تور دوچرخه‌سواري يک‌روزه‌ي فرانسه در جاده‌هاي سنگ‌فرش و ناهموار است، شرکت کند.

قانون «فقط پنج دقيقه»
سستروم به قانون پنج دقيقه اعتقاد دارد: اگر کاري را دوست نداريد، با خودتان قرار بگذاريد فقط به مدت پنج دقيقه آن کار را انجام بدهيد. پس‌ازاين پنج دقيقه، مي‌بينيد که از عهده‌ي همه‌ي کار برآمده‌ايد.

يکي از راه‌هاي مبارزه با به تعويق انداختن امور، همين است. وقتي به کاري علاقه نداريد شروع کردن آن خيلي سخت است؛ چون نمي‌توانيد به خودتان انگيزه بدهيد پاي در چنين مسيري بگذاريد. ولي وقتي به خودتان مي‌گوييد فقط پنج دقيقه، ذهن شما خيلي ساده‌تر آن را مي‌پذيرد. بعد از پنج دقيقه‌ي اول به‌نوعي راه را براي پنج دقيقه‌ي دوم باز مي‌کند. قانون «فقط پنج دقيقه» به شما کمک مي‌کند اولين قدم سخت را براي شروع کارهايي که از آن‌ها فرار مي‌کنيد، برداريد.

در پايان اين مصاحبه، سيستروم برنامه‌ي مورد علاقه‌ي خود را براي ذخيره‌ي زمان معرفي کرد. او طرفدار سرسخت اپليکيشن Waze است که کمک مي‌کند سريع‌ترين راه رسيدن به مقصد را با اجتناب از ترافيک پيدا کنيد. او معتقد است ترافيک سنگين مي‌تواند بسيار آزاردهنده باشد و اين برنامه به او کمک مي‌کند از اتلاف وقتي‌ که ترافيک به زندگي تحميل مي‌کند، راحت شود.





منبع : زومیت 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار