کد خبر: ۹۵۲۱
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۹ - ۲۴ خرداد ۱۳۹۶ - 2017 June 14
این روزها خانه‌های "هوشمند" از نظر امنیت و سلامت، به معنی خانه امن هستند. فرصت های اینترنت اشیاء (loT) بیرون از اینجا وجود دارد. آیا بازی می‌کنید؟

به گزارش آی تابناک : نقش فناوری در خانه به شدت در سال های اخیر تغییر کرده است. ما راهی طولانی از تلفن دیواری آشپزخانه و کامپیوتر رومیزی، به دوره  ای که گوشی های هوشمند، تبلت ها و کامپیوترهای پوشیدنی غالب اند، طی کرده‌ایم. جدیدترین موج از اینترنت اشیاء می‌آید، و پیشنهادات امروز در حال بالا بردن بار روی چیزهای که باعث "هوشمند" شدن یک دستگاه می‌شوند، هستند.

به طور فزاینده‌ای، "هوشمند" به معنی امن، از نظر امنیت و سلامت است. جو کالیسترا، معماری در مرکز تحقیقات طراحی دانشگاه کانزاس، به تازگی در پروژه The Atlantic رویای خود را برای یک خانه هوشمند که حافظ رفاه ساکنان است به تصویر کشیده است. چنین به روز رسانی شامل دیوارهای حرکت سنج و کف‌هایی با قابلیت تشخیص میزان نیرو که باعث تشخیص مشکلات راه رفتن در شهروندان سالمند می‌شود، است. یک به روز رسانی دیگر: "توالت هوشمند" است که از لحاظ بیوشیمی تجزیه و تحلیل می‌کند و سلامت کاربر را به پزشکان گزارش می‌دهد.

با تعریف‌های جدید فناوری از زندگی در خانه، به نظر می‌رسد حالا زمان آن که کارآفرینان ایده های خود را عملی کنند، رسیده است. اما، با زمین جدید مشکلات پیش بینی نشده نیز می‌آید، به طوری که کسانی که به دنبال انجام این جهش هستند باید این را به خوبی انجام دهند تا ببینند در کجا فرود می‌آیند.

فرصت بزرگ بعدی برای کارآفرینان فناوری

مشکلات احتمالی همراه با خانه‌های "هوشمند"

به زودی ما بیشتر و بیشتر از خانه های خود از لحاظ ایمنی و نظارت بر سلامت، بهره وری انرژی، راحتی و حوزه های دیگر انتظار خواهیم داشت. اما مسیر موفقیت برای کارآفرینان نیازمند جهت‌یابی ایمن برخی از زمین های جدید است.

به عنوان مثال، "خانه‌های سالم" هوشمند را بگیرید. بیش از هر گروهی، سالمندان سود می‌برند، اما آنها معمولا زود نمی‌پذیرند. بسیاری برای نصب انواع تکنولوژی سنسور مورد نیاز – نه بخاطر قیمت، بلکه بخاطر امنیت، ساکت خواهند بود.

و دلیل خوبی برای آن وجود دارد: در حال حاضر این به اندازه کافی بد است که وب کم های ما می توانند جاسوسی ما را بکنند؛ ما قطعا نمی‌خواهیم کل خانه های ما خبرچینانی برای برخی هکرهای پنهان یا شرکت های بزرگ باشند.

هوش مصنوعی خانه های هوشمند باید به گونه‌ای طراحی شود که ترافیک شبکه نامتعارف از هر دستگاه متصل به یک خانه را، به عنوان بخشی از اطلاعات برای شیطنت های شبکه ربات تشخیص دهد. خوشبختانه، این دشوار نیست: القا طرز فکر "اول امنیت" به توسعه دهندگان و کارآفرینان، که بیشترین تلاش را می‌طلبد.

برای کسانی که می توانند شیوه ای مناسب برای امنیت و اشتراک گذاری داده ها ایجاد کنند - و با شیوه های ابتکاری و قوی از آن پشتیبانی کنند، یک آینده فوق العاده در پیش رو وجود دارد.

فرصت بزرگ بعدی برای کارآفرینان فناوری

فرصت‌های خانه‌های هوشمند شهری ارائه می‌کند

با انفجار رشد جمعیت، ارائه تکنولوژی مانند روبات ها، دستگاه های اینترنت اشیا و به روز رسانی انرژی کارآمد راه های مهمی برای اقتصاد و زیرساخت هستند تا بتوانند جامعه را پشتیبانی کنند.

پایگاه شرکت خود من در میامی را در نظر بگیرید. با توسعه گرفتن 2 بیلیون دلاری بندر میامی و به محض اینکه گسترش چند بیلیون دلاری فرودگاه کامل شود، شهر حتی می تواند انتظار مسافران  و تجارت بیشتری را در سال های آینده داشته باشد. اما این هجوم در نهایت باعث افزایش تراکم بشر در مناطق مرکزی شهر می‌شود. خوابگاه ها و تجارت در شهر قادر نخواهد بود به طور موثر این افزایش را بدون اینترنت اشیا و اتوماسیون بهتر، کنترل کنند.

کارآفرینان باید توجه داشته باشند: مشکلات بزرگ فرصت‌هایی حتی بزرگتر ایجاد می‌کنند، و میامی به طور خاص با تکنولوژی های جدید هیجان انگیز در این بخش، پیشرفت می‌کند.

خوشبختانه، این فرصت ها برای فضاهای زندگی هوشمند در حال حاضر در مسیر خود قرار دارند. آپارتمان‌هایThe Muse Residences در  ساحل جزایر آفتابی، که با همکاری دیپاک چوپرا طراحی شده، و برنامه ریزی شده است تا  امسال باز شود، ویژگی‌هایی همچون تشخیص چهره، پارکینگ رباتیک، ویژگی های برای بهینه سازی چرخه خواب ما، کرکره پنجره که نور خورشید را تنظیم می‌کند و جنبه های دیگری دارد که سلامتی را به طور کلی ترویج می‌دهد.

همچنین، این پیشرفت‌ها شکلی تازه به فضای کار داده است. کارآفرین املاک و مستغلات میامی، متیو مرچادو هنر میامی را ساخته است، یک شرکت طراحی استودیو، که با مرکز شهر Mana و مقامات محلی برای توسعه محیط هوشمند ساختمان ها کار می‌کند، در نتیجه کارآفرینان یک فضای مشترک موثرتر را ارائه می‌دهند.

سوار شدن بر امواج آینده

جزر و مد در حال حاضر برای این تحولات زندگی هوشمند آمده است. برای کارآفرینانی که به دنبال این هستند که بخشی از این جنبش باشند، این مراحل می‌تواند منجر به قایقرانی نرم و آرام آن‌ها شود:

اهرم کردن غریزه محافظت: از پدر و مادرانی با فرزندان جوان تا تجاری که نگران پدر و مادر مسن خود می‌باشند، مردم در مورد ایمنی عزیزان خود نگران هستند. و، با تهدیداتی مانند بدافزار Mirai که دستگاههای اینترنت اشیا را به همدستان غیر عمدی در حملاتی در مقیاس بزرگ تبدیل می‌کند، پایین نگه داشتن نگرانی های امنیتی باید در بالای لیست هر کارآفرین باشد.

برنامه‌ها در این فضا برای مدتی کار کرده‌اند، اما چیزهای زیادی برای رشد وجود دارد. بنابراین، کارآفرینان می توانند "با به خوبی انجام دادن" و تمرکز بر محصولات خانه های هوشمند که ساکنانشان را امن نگه می‌دارند – و همچنین امنیت محصولات خود موفق شوند.

به دنبال معماران خلاق و کارشناسان صنعت باشید. یکپارچه سازی فن آوری های خانه هوشمند با این دلیل که فاز طراحی بسیار ساده تر از مقاوم سازی است شروع شد. اغلب این معماران، مانند زاها حدید، برای طرح های موفق خود شناخته شده‌اند، و نام آن‌ها اعتماد صاحب خانه را افزاش می‌دهد.

فرصت بزرگ بعدی برای کارآفرینان فناوری

به همین ترتیب، اگر شما یک کارآفرین تکنولوژی باشید ممکن است خانه سازی و یا توسعه صنعت را درک نکنید. تصور کنید هزاران مترمربع "کفپوش هوشمند" به پیمانکاران فروخته‌اید، و آن‌ها فقط بخاطر اینکه با کد شهری که پیمانکار آنجا است مطابقت ندارد، برگردانده می‌شوند. برای جلوگیری از این مشکل، از متخصصان استفاده کنید.

کسب و کاری مبتنی بر صدور مجوز در نظر بگیرید. خانه سازی بر اساس قواعد دشوار است، از شما می‌خواهد فهرست موجودی را نگه دارید و شما را در برابر بازیکن ثابتی که می دانید از شما در این بازی بهتر است قرار می‌دهد. به جای بازی در این زمین ناهموار، حق ثبت رسمی یک محصول را در نظر بگیرید و سپس مجوز آن را صادر و یا حق امتیاز آن را تولید کنید. این بدون هیچ یک از زحمات بازار خانه سازی اجازه نوآوری و سود را، به شما می‌دهد.

گوگل فقط یک سرویس راه اندازی کرد، اینترنت اشیاء پایه گوگل، که اجازه اتصال تمام دستگاه‌های اینترنت اشیا به یک هرم تک لایه را به راه‌انداز می‌داد. این تنها راهی برای جمع‌آوری اطلاعات از دستگاه ها اینترنت اشیا ارائه می‌کرد - نه راهی برای ساخت برنامه های کاربردی که اهرم AI و یا فعالیت‌های بعدی را فعال کند.

اما با اضافه شدن در یک لایه مانند Losant، این نسبتا آسان بود که یکی از وضایف AI، مانند اتصال به IBM Watson' API برای تبدیل گفتار به متن انجام دهند. این روش به شرکت اجازه می‌دهد تا از یک راه دور امن تر بر بازی نظارت کند.

هر کس می خواهد یک زندگی سالم و طولانی تری داشته باشد. خوشبختانه،هیچ کمبود برنامه‌های کاربردی قانونی برای این فناوری وجود ندارد.

زمان استفاده از خانه‌های هوشمند نزدیک ما است. به زودی، بسیاری از ما به این روش زندگی خواهیم کرد و از شرایط زندگی سالم بهرمند خواهیم شد. آیا برای چالش آماده‌اید؟




منبع: entrepreneur

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار