کد خبر: ۹۴۸۵
تاریخ انتشار: ۱۴:۴۷ - ۲۲ خرداد ۱۳۹۶ - 2017 June 12
رئیس مرکز فن بازار ملی ایران گفت: سه فستیوال در تابستان ۹۶ برگزار می شود که در آن نزدیک به ۲۰۰ نوآوری در زمینه‌های سلامت، صنایع شیمیایی و پلیمر و همچنین سنگ ارائه می شوند.
به گزارش آی تابناک : اکبر قنبرپور گفت: در تابستان سال‌جاری ۳ فستیوال در حوزه‌های متنوع صنعتی با هدف معرفی اختراعات و نوآوری‌ها به سرمایه‌گذاران و صنعتگران در ۳ نقطه کشور برگزار خواهد شد و پیش‌بینی می‌شود نزدیک به ۲۰۰ نوآوری در این رویدادها عرضه شوند.

قنبرپور افزود: یکی از مشکلات نوآوری‌ها و اختراعات، نبود بستر مطمئن و آزاد برای عرضه است که این امر با ایجاد بازار دارایی فکری تسهیل شده و فستیوال‌ها نیز به عرضه اختراعات برتر کمک بزرگی می‌کند. از طرف دیگر، سرمایه گذاران و صنایعی که به دنبال نوآوری‌های جدید هستند می‌توانند در این رویدادها حضور پیدا کنند و از نزدیک با صاحبان ایده‌ها و نوآوران آشنا شده و به مذاکره بپردازند.

وی به ضرورت ورود سرمایه به فضای نوآوری کشور اشاره کرد و افزود: نقدینگی زیادی در کشور نزد اشخاص حقیقی و حقوقی وجود دارد و با توجه به رکود در بخش‌هایی که سابقاً رونق اقتصادی آنها زیاد بود، این حجم نقدینگی می‌تواند در نوآوری‌ها و اختراعات سرمایه‌گذاری شود و در صورت حصول نتیجه، از ارزش افزوده و نتیجه بهتری هم برای جامعه برخوردار خواهد بود.

قنبرپور ادامه داد: تاکنون هفت فستیوال معارفه نوآوری برگزار شده است که پنج فستیوال به صورت تخصصی و در حوزه‌های خدمات شهری، صنعت لوازم‌خانگی، صنعت مواد غذایی، صنعت پلاستیک و پلیمر و دو فستیوال در حوزه صنعت تجهیزات پزشکی بوده است. انعقاد ۱۰ قرارداد سرمایه‌گذاری در نوآوری‌ها به ارزش بیش از ۸۰ میلیارد ریال و در جریان بودن چندین قرارداد و مذاکرات جدی برای سرمایه‌گذاری نوآوری‌ها از جمله دستاوردهای برگزاری فستیوالهای تخصصی بوده است.





منبع : معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار