کد خبر: ۹۴۳۸
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۰ - ۲۰ خرداد ۱۳۹۶ - 2017 June 10
سن خوزه کالیفرنیای امریکا امسال نیز میزبان کنفرانس بین‌المللی توسعه‌دهندگان اپل(2017 WWDC) بود تا بسیاری از تولید‌کنندگان اپلیکیشن‌ها برای اپ استور در کنار هم جمع شوند و از سوی دیگر این غول دنیای فناوری آخرین دستاوردهایش را به نمایش بگذارد؛ رویدادی که امسال شگفتی‌های ویژه‌ای با خود به همراه داشت.
به گزارش آی تابناک : به نقل از ایران ، بیست و هشتمین دوره کنفرانس سالانه اپل یعنی 2017 WWDC که از 5 ژوئن (15 خرداد) آغاز شد و دیروز9ژوئن(19 خرداد) به کار خود پایان داد، علاوه بر مسائل مرتبط با تکنولوژی، صحنه رویارویی بزرگان فناوری با دونالد ترامپ رئیس جمهوری امریکا بود، طوری که «تیم کوک» مدیرعامل اپل در مراسم سخنرانی خود در این رویداد بزرگ فناورانه بین‌المللی گفت: تصمیم دونالد ترامپ برای خروج از تعهدنامه پاریس، پیمانی که مربوط به حفظ محیط زیست و جلوگیری از افزایش گرمایش کره زمین می‌شود بهترین راهکار نبود. تیم کوک افزود: ترامپ با مسئولان فناوری از جمله من در این زمینه مشورت داشت  ولی هرگز به توصیه هایم عمل نکرد و غلط‌ ترین تصمیم ممکن را برای ایالات متحده امریکا و جهان گرفت. تیم کوک هفته پیش با ارسال ایمیل برای کارکنانش به همه آنها یادآور شد که اپل در هر شرایطی به راه خود برای محافظت از محیط زیست ادامه خواهد داد و این که96 درصد از عملیات‌ اپل با استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر انجام می‌شود خود گواه محکمی بر این موضوع است. وی همچنین در بخش دیگری از سخنانش گفت: ما نمی‌خواهیم همیشه تولیدکننده نخستین محصولات باشیم ولی قطعاً علاقه مندیم که به بهترین‌ها تبدیل شویم و کاربران محصولات ما هرلحظه از داشتن این وسایل دیجیتال لذت ببرند. در این کنفرانس همچنین «میشل اوباما» به طوری غیرمنتظره حضور یافت و وی نیز سیاست‌های ترامپ را در زمینه خروج از معاهده پاریس  زیر سؤال برد. میشل اوباما همچنین از اپل خواست تا توازن جنسیتی و نژادی را در میان کارکنان این کمپانی بزرگ رعایت کند تا بتواند از این ظرفیت، بیشترین بهره را بگیرد.
جدیدترین‌های اپل
یکی از بزرگترین موفقیت‌های کنفرانس اپل امسال، رونمایی از سیستم عامل 11 IOS برای آیفون و آی پد بود و شاهد بازطراحی اپ استور و افزودن قابلیت‌های جدید به سیستم عامل جدید روی آیفون بودیم. مدیران فناوری وقتی این تصمیم را گرفتند که متوجه شدند 86 درصد از کاربران محصولات اپل به 10 IOS مهاجرت کرده‌اند و این، نشان دهنده ظرفیت بزرگ این سیستم عامل است. این سیستم عامل 11 IOS همچنین یک حالت Do Not Disturb مخصوص رانندگی دارد که می‌تواند مشکلات در هنگام رانندگی را کاهش دهد. با کمک این سیستم عامل جدید، می‌توان به قابلیت‌هایی همچون گرفتن بک آپ سریع، ارسال و دریافت پول دست یافت و از سوی دیگر با کمک آن، رؤیای توسعه واقعیت مجازی و واقعیت افزوده هم می‌تواند زودتر تحقق یابد همان طور که نرم افزار جدید ARKit اپل در این کنفرانس ارائه شد؛یک کیت که می‌تواند اشیای مجازی را در دنیای واقعی به نمایش بگذارد. این نرم افزار در واقع آیتم‌های مختلف را در یک فضای فیزیکی توسط دوربین گوشی شما به نمایش می‌گذارد ،چرا که اپل قصد دارد آیفون را به بزرگترین پلتفرم واقعیت افزوده در جهان تبدیل کند.
در این کنفرانس همچنین رقیبی تازه برای اکو، اسپیکر محبوب آمازون ارائه شد؛ هوم پاد 349 دلاری همراه با سیری(دستیار صوتی اپل)، یک اسپیکر خانگی 7 اینچی است که می‌توان با کمک آن، دستگاه‌های هوشمند در خانه همچون ترموستات‌ها و لامپ‌ها را مدیریت کرد و با کمک آن، براحتی با سیری ارتباط داشت، البته نباید فراموش کرد که این محصول قیمتی بسیار بالاتر از رقبای خود همچون اکو آمازون با 179.99 دلار و نیز گوگل هوم با بهای 129 دلار دارد و همین موضوع را برخی دلیل برای نداشتن موفقیت آن عنوان می‌کنند.
ارائه مدل‌های آپدیت شده‌ «ای مک» با فوکوس بر صفحه نمایش و توان گرافیکی و نیز یک رایانه دسکتاپی جدید برای حرفه‌ای‌ها با نام iMac Pro که گفته می‌شود قویترینMac تولید شده تاکنون است نیز بخشی از توانمندی‌های کنفرانس امسال بود. iMac جدید از ظرفیت رم بیشتر، تا ۸۰ درصد گرافیک بهبودیافته‌تر، درگاه‌هایی بیشتر برای اتصال لوازم جانبی و سایر دیوایس‌های خارجی برخوردار است. اپل همچنین از یک آی پد با سایز 10.5 اینچ رونمایی کرد که گفته می‌شود با 11 IOS سیستم عامل جدیدی  که چند ماه دیگر عرضه می‌شود کار می‌کند را برخی بین یک تبلت و لپ تاپ می‌دانند. این، تنها بخشی از محصولات ارائه شده در این کنفرانس بود.
جوان‌ترین و مسن‌ترین شرکت کننده
یکی از شگفتی‌های کنفرانس امسال اپل حضور پسربچه‌ای 10 ساله در این رویداد به‌عنوان کوچک‌ترین توسعه‌دهنده اپلیکیشن بود.Yuma Soerianto «یوما سوئه ریانتو» که از 6 سالگی تاکنون در بخش کدنویسی و رمزگذاری فعالیت داشته را بسیاری، یک نابغه در علوم رایانه بویژه نرم افزاری می‌دانند. وی سال گذشته 5 اپلیکیشن را طراحی و تولید کرد و در حال حاضر از طریق یک کانال در یوتیوب با نام «Anyone Can Code»، به کودکان آموزش کدنویسی و ساخت اپلیکیشن می‌دهد،هر چند به گفته خودش، بسیاری از مخاطبانش را بزرگسالانی تشکیل می‌دهند که با دقت برنامه‌هایش را دنبال می‌کنند.یوما نیز یکی از 350 فرد مستعدی است که سزاوار دریافت برنامه بورسیه اپل برای حضور در بیست و هشتمین دوره کنفرانس اپل شناخته شده است. این بورسیه و جایزه به دانشجویان و افراد مستعد و نیز اعضای سازمان STEMاعطا می‌شود تا فرصتی بیابند و در این رویداد بزرگ فناورانه بین‌المللی حضور یابند. این قهرمان کوچک دنیای نرم افزار می‌گوید: علاقه‌ام به کدنویسی به 5سالگی‌ام بازمی گردد که وب سایت‌هایی با HTML و CSS ساختم. من همچنین در ساخت بازی‌های آنلاین و نیز وب سایت‌هایی نیز فعالیت داشتم و سرانجام هم موفق شدم آموزش‌های رایگان دانشگاه استنفورد از طریق iTunes را با موفقیت به پایان برسانم. وی در سال گذشته اپ‌های Kid Calculator، Weather Duck، Pocket Poké، Hunger Button و Let’s Stack را طراحی و تولید کرد که علاقه مندان می‌توانند از طریق iTunes به آنها دسترسی پیدا کنند. جالب اینجاست که وقتی از وی سؤال شد می‌خواهد در آینده چه شغلی داشته باشد گفت فقط می‌خواهم یک بتمن باشم و البته به ساخت اپلیکیشن هم ادامه بدهم؛اپلیکیشن‌هایی که در دنیا انقلابی بزرگ ایجاد کنند. می‌خواهم به بقیه کدنویسی یاد دهم و سطح تکنولوژی جهان را بالاتر ببرم. یکی دیگر از شگفتی‌های این پسربچه این است که وی در طول سفر 20 ساعته‌اش به کنفرانس اپل 2017، یک اپلیکیشن دیگر طراحی کرد که به کاربران اجازه می‌دهد براحتی مالیات فروش بر وسایلی که خریداری می‌کنند را بتوانند محاسبه کنند.
اما این، تنها شگفتی کنفرانس اپل امسال نبود و در کنار جوان‌ترین شرکت‌کننده، شاهد مسن‌ترین شرکت‌کننده هم بودیم که موفق به دریافت بورسیه اپل شد و توانست با بلیت رایگان راهی محل برگزاری کنفرانس شود و درواقع میهمان این کمپانی بزرگ باشد.«ماساکو واکامیا» 82 ساله و بازنشسته یک بانک در ژاپن که مسن‌ترین فرد شرکت‌کننده در این کنفرانس است هم دستی بر آتش دارد و اقدام به ساخت اپلیکیشن کرده است. وی که پس از بازنشستگی اوقات فراغت زیادی داشت نمی‌توانست بازی مناسبی را برای سالمندان پیدا کند بنابراین خودش دست به کار شد و با بهره گرفتن از آموزش‌های آنلاین یاد گرفت که چگونه کدهای نرم افزار را بنویسد. وی که از سن 60 سالگی کار با رایانه را آغاز کرده است سرانجام در جشنواره ای در ژاپن از اپلیکیشن خود رونمایی کرد و بسیار مورد توجه قرار گرفت. وی با اشاره به اینکه هرگز نتوانسته یک اپلیکیشن مناسب برای سالمندان پیدا کند افزود: من سرانجام اپ Hinadan را طراحی کردم که ویژه سالمندان است و می‌تواند اوقات فراغت آنها را بخوبی پر کند و سلامتشان را نیز ارتقا بخشد. این اپلیکیشن در حال حاضر در فروشگاه اپ استور قابل دسترسی است و البته پس از دعوت به کنفرانس اپل، من مشتاق‌تر شده‌ام که اپلیکیشن‌های بیشتری طراحی و تولید کنم و درواقع می‌توان گفت که ساخت اپلیکیشن برای من به سرگرمی تبدیل شده است.





ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار