کد خبر: ۹۳۸۷
تاریخ انتشار: ۱۴:۲۰ - ۱۷ خرداد ۱۳۹۶ - 2017 June 07
بنا به اخبار غیر رسمی و شنیده‌ها، پژو ۲۰۰۸ در دو هفته‌ی پایانی خرداد با قیمت ۹۸ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان پیش فروش می‌شود.
به گزارش آی تابناک : به نقل از زومیت و دنیای اقتصاد برخی از شنیده‌ها و اخبار غیر رسمی که در رسانه‌های مختلف منتشر شده است، حکایت از پیش فروش پژو 2008 در دو هفته‌ی باقیمانده از خردادماه ۹۶ دارند. شنیده می‌شود که تمام مراحل فروش، تحویل و خدمات پس از فروش خودروی پژو ۲۰۰۸ توسط شرکت ایکاپ یا همان شرکت سرمایه‌گذاری مشترک ایران خودرو و پژو انجام خواهد داشت. به گفته‌ی منابع غیر رسمی، قیمت خودروی شاسی‌بلند پژو ۲۰۰۸ در بازار ایران ۹۸ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان خواهد بود؛ البته هنوز و با گذشت یک هفته، این قیمت توسط منابع رسمی و حتی کارکنان شرکت‌های ایران‌خودرو و ایکاپ تأیید یا تکذیب نشده است.

در خبرهای منتشرشده، پیش‌فروش خودروی جدید پسابرجامی پژو ۲۰۰۸ در حالی طی دو هفته‌ی پایانی خردادماه آغاز می‌شود که خودروهای فروخته‌شده قرار است از شهریور تحویل مشتریان شود. البته این تحویل تا پایان سال ۱۳۹۶ ادامه خواهد داشت. هنوز تعداد خودروهایی که پیش فروش می‌شوند، مشخص نشده است؛ البته گفته می‌شود ایکاپ در سال ۹۶ قرار است ۱۲ تا ۱۵ هزار دستگاه خودروی پژو ۲۰۰۸ را تولید و به بازار عرضه کند.

با توجه به اطلاعاتی که تاکنون در رابطه با نحوه‌ی پیش‌فروش خودروی پژو ۲۰۰۸ و تحویل آن منتشر شده است، احتمال دلالی و بالا رفتن بیش از حد قیمت خودروی پژو ۲۰۰۸ در بازار ایران بسیار زیاد خواهد بود؛ تجربه‌ای که بازار خودروی ایران بارها با آن روبه‌رو شده است. خودروهایی مانند تندر۹۰، ساندرو، تیبا و دنا نمونه‌های بارز این بالا رفتن قیمت به خاطر پیش‌فروش کم و عرضه‌‌ی مرحله به مرحله خودروها توسط کارخانه‌ی تولیدکننده هستند؛ البته بعید به نظر نمی‌رسد که این نحوه‌ی فروش، سود بسیار خوبی نصیب مدیران و کارکنان شرکت‌های تولیدکننده‌ی خودرو کند و حتی دست تولیدکننده‌ را برای گران‌ کردن قیمت خودرو به دلیل تقاضای بالای بازار باز بگذارد.

تحویل مرحله‌ به مرحله و بسیار کم خودروی تولید پژو ۲۰۰۸ می‌تواند سبب وسوسه شدن بیشتر مشتریان برای پیش‌خرید یا خرید محصول بیش از حد نیاز شود که همین کار، قیمت خودروی مذکور را برای مدتی بالا می‌برد و پس از افول تب خرید خودرو، قیمت آن در بازار کاهش می‌یابد و بدین ترتیب در نهایت مشتریان نهایی متضرر خواهند شد. نکته‌ی دیگر، نحوه‌ی پیش‌فروش این خودرو است که می‌تواند مانند پیش‌فروش دیگر خودروهای ایرانی همراه با شبهات بسیاری باشد. یکی از این شبهات ثبت پیش‌خرید چند خودرو با یک کد ملی است. این کار نه‌تنها باعث افزایش واسطه‌ها و دلالی‌گری در بازار می‌شود؛ بلکه مشتریان واقعی را نیز از خرید محصول دور می‌کند.

پژو ۲۰۰۸ خودرویی شاسی‌بلند با پیشرانه‌ی ۱۶۰۰ سی‌سی است که توان خروجی ۱۶۵ اسب بخار دارد. این خودرو قرار است با دنده‌ی اتوماتیک ۶ سرعته در بازار ایران عرضه شود. پژو ۲۰۰۸ تولیدشده در داخل کشور فاقد سقف مجهز به سانروف خواهد بود و در حال حاضر امکانات و آپشن‌های آن به‌صورت دقیق مشخص نشده است. تولیدکننده هنوز مشخص نکرده است که این خودرو در چند تیپ متفاوت به بازار عرضه می‌شود.

پژو ۲۰۰۸ اولین خودروی تولیدی شرکت ایکاپ است. ایکاپ شرکت سرمایه‌گذاری مشترک (جوینت ونچر) ایران خودرو و پژو است که کار تولید خودروهای پژو در داخل خاک ایران را بر عهده دارد. قرار است پژو ۲۰۰۸ و سایر خودروهای تولیدی در ایکاپ به کشورهای دیگر صادر شوند.

باید منتظر بود و دید خودروی پژو ۲۰۰۸ با چه قیمت و چه شرایطی فروخته یا پیش فروش خواهد شد. نظر شما در مورد قیمت و نحوه‌ی پیش فروش اعلام‌شده در مورد پژو ۲۰۰۸ چیست؟





ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار