کد خبر: ۹۳۸۳
تاریخ انتشار: ۱۴:۱۴ - ۱۷ خرداد ۱۳۹۶ - 2017 June 07
نخستین ایستگاه فضایی تجاری دنیا تنها چند سال پس از قرار گرفتن در مدار زمین به کارخانه ای بزرگ برای تولیدات تجاری تبدیل می شود.
به گزارش آی تابناک : به نقل از اسپیس، اگر همه چیز بر اساس برنامه پیش رود از سال ۲۰۲۰ میلادی فرآیند انتقال بخشهای مختلف نخستین ایستگاه فضایی تجاری به مدار زمین آغاز می شود.

این پروژه عظیم توسط شرکت Axiom Space واقع در هوستون آمریکا اجرا می شود. این شرکت در چشم انداز خود طراحی و ساخت یک پایگاه بزرگ ساخت و ساز انبوه در مدار زمین را ترسیم کرده است.

آنچه که در مدار زمین ساخته خواهد شد در واقع رقیب جدی برای ایستگاه فضایی بین المللی به حساب می آید که به تدریج کار ساخت آن به پایان رسیده و البته طول عمر مفید و مشخصی دارد که گفته می شود در دهه آینده به پایان خواهد رسید.

حالا شرکت Axiom Space در نظر دارد ایستگاه فضایی تجاری خود را به عنوان پایگاه فوق مدرن علمی و تحقیقاتی و هم چنین مقصدی مطمئن برای فضانوردان و گردشگران بنا کند.

معاون توسعه استراتژیک این شرکت می گوید: انتظار داریم که تا سال ۲۰۲۷ فرآیند تولیدات تجاری در این ایستگاه فضایی به سطح چشمگیری از درآمدزایی برسد. این بدان معناست که این شرکت تمرکز اصلی خود را بر روی تولیدات تجاری در فضا معطوف کرده و کسب درآمد از طریق پروژه های تحقیقاتی و پذیرایی از گردشگران در رتبه های بعدی قرار دارد.

این شرکت در نظر دارد نخستین بخش از این ایستگاه فضایی تجاری را که بخش مهمی از آن شامل صفحات خورشیدی می شود در سال ۲۰۲۰ به ایستگاه فضایی بین المللی متصل کند.





ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار