کد خبر: ۹۳۷۳
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۲ - ۱۷ خرداد ۱۳۹۶ - 2017 June 07
روابط اجتماعی پایین، غذای ناسالم و عدم تحرک، سلامتی کارمندان مستقل را به خطر می اندازد.

به گزارش آی تابناک : به نقل از فوربس در سال ۲۰۱۷، برنامه‌نویسی، طراحی شبکه و سایر مشاغل دورکاری، چه به لحاظ درآمدی و چه به لحاظ گستره‌ی آزادی عمل، منافع زیادی دارند ولی هیچ موفقیتی بدون هزینه نیست. ساعت‌های طولانی نشستن و خیره شدن به صفحه مانیتور کامپیوتر می‌تواند به جسم و ذهن شما آسیب بزند، بعلاوه بسیاری از اوقات عادات بد غذا خوردن هم به آن اضافه می‌شود.

متعاقب آزادکاری، مشتریانی هستند که در هر ساعت از روز با شما تماس می‌گیرند و خانواده نیز از شما می‌خواهند که ساعات بیشتری با آن‌ها بگذرانید. همین مسائلی که به نظر ساده می‌آیند، ناگهان به شما فشار و استرس زیادی وارد می‌کنند؛ تا جایی که ممکن است حس کنید دیگر از پا درآمده‌اید.

اگر آن‌قدر خوش‌شانس باشید که آخر هفته‌ها ساعات بیکاری داشته باشید، می‌توانید زمان کمی را به وظایف و مسئولیت‌های خانوادگی اختصاص دهید، با اعضای خانواده معاشرت کنید یا با دوستانتان قرار بگذارید و همدیگر را ببینید. بااین‌حال در شروع هفته‌ی جدید حس می‌کنید روز گذشته وقت زیادی را از دست‌ داده‌اید.

احتمال دارد رژیم غذایی شما شامل تنقلات و اسنک‌های حاضری باشد و خودتان هم برای ورزش کردن وقت نداشته باشید. کم‌کم کمر و گردنتان درد می‌گیرد، وزنتان بالا می‌رود و خیره شدنِ مدام به صفحه‌ی مانیتور، هدیه‌ای به‌جز میگرن برایتان نخواهد داشت. متأسفانه این‌ها رایج‌ترین مشکلاتی هستند که آزاد کاران مستقل در سراسر جهان با آن دست به گریبان‌اند.

مارک جانستون، مدیرعامل شرکت حقوقی و مشاوره‌ای آسیب‌های اجتماعی، معتقد است مشکلاتی از قبیل استرس و اضطراب، خستگی، اختلالات خواب، خستگی چشم، میگرن و درد شانه‌ها و گردن اولین مشکلاتی هستند که سلامت افراد آزادکار را به خطر می‌اندازد. در ادامه‌ی این روند، فشار خون بالا، سندروم تونل مچ دست، التهاب تاندون‌های مچ دست و آرنج، تحلیل عضلات و بسیاری از بیماری‌های جدی دیگر هم علائم خود را نشان می‌دهند.

مسلماً این‌ها شرایط خوشایند شغل رؤیایی شما نیستند. مهم این نیست که شما چه شغلی دارید، بلکه مهم این است که کار خود را چطور انجام می‌دهید. باور کنید می‌شود سخت کار کرد اما خود را به کشتن نداد!

جرمی ویلیامز، مدیرعامل شرکت معماری تحت وب Vyudu بود که علاوه بر معماری و طراحی دکور بوتیک، خدمات گسترده‌ی زمان‌سنجی و پشتیبانی فنی هم به مشتریان خود ارائه می‌داد. شاید او هیچ‌وقت یک ورزشکار حرفه‌ای نبود؛ اما اجازه نمی‌داد اوضاع سلامت عمومی‌اش از کنترلش خارج شود. چندین سال به باشگاه بدن‌سازی می‌رفت و یک سری وسایل مقدماتی ورزشی هم برای تمرین‌های خانگی درون آپارتمان تهیه‌ کرده بود. او شغل خود را با برنامه‌نویسی آزاد طراحی رسانه‌ها شروع کرده بود و به پیاده‌روی‌های طولانی می‌رفت تا کالری خود را پایین نگه دارد. به‌مرور با رونق گرفتن کار و محبوبیت طراحی‌های اجراییش، شب‌ها بیشتر بیدار می‌ماند تا بتواند سفارش‌ها را به‌موقع تحویل دهد. به‌تدریج دیگر برای تمرین‌های ورزشی یا حتی پیاده‌روی‌های کوتاه زمان نمی‌گذاشت. هرگز تصور نمی‌کرد روزی چشم باز کند و ببیند تبدیل به مردی شده است که شب تا دیروقت روی پروژه‌ها کار می‌کند و صبح‌ها برای بازی با پسر کوچکش هم وقت ندارد. نه‌فقط ورزش برای او تبدیل به خاطره‌ای دور شده بود، بلکه گردن و کمرش هم همیشه درد می‌کرد.

Health Tips

به‌عنوان یک طراح، برنامه‌نویس، بازاریاب تحت وب یا هر شغلی که شما را ساعت‌ها پای کامپیوتر نگه دارد، کار سختی در پیش دارید. ممکن است مشتریان انتظاراتی غیر منطقی داشته باشند و سررسید تحویل کارهایتان شما را مجبور کند ساعات طولانی بی‌وقفه کار کنید. اگر کار خود را دوست داشته باشید، کنار گذاشتن آن یا کوتاه آمدن از چیزی که فکر می‌کنید پتانسیل شما است، غیر ممکن خواهد بود. این دوگانگی آزاردهنده، چالشی است که باید راه‌ حلی برای آن پیدا کرد. باید بتوانید روال کاری خود را طوری تنظیم کنید که هم برای همسر و فرزندان خود یا خانواده و دوستانتان وقت داشته باشید و هم به اهداف و برنامه‌های شغلی خود دست پیدا کنید.


از اپلیکیشن و نرم‌افزار سلامتی استفاده کنید
شما می‌توانید این نکات را برای حفظ سلامت ذهنی و فیزیکی خود در نظر داشته باشید:

برنامه‌های زیادی هستند که کمک می‌کنند توازن کار و سلامتی خود را حفظ کنید. نرم‌افزارهای پیشرفته‌ای وجود دارند که حتی کوچک‌ترین تغییری در زندگی روتین شما را ثبت و تحلیل می‌کنند. برنامه‌ای مثل کپیتال، نه‌تنها  کالری فعالیت‌های بدنی روزانه‌ی شما را ثبت می‌کند، بلکه قابلیت برنامه‌ریزی برای اهداف مالی هم دارد. ویژگی کلیدی یک نرم‌افزار خوب این است که بتواند اهداف سلامتی و مالی شما را هم‌زمان ترکیب کند. گزینه‌ی دیگر این است که یک اپلیکیشن مالی را با یک اپلیکیشن سلامت و تناسب‌اندام همگام‌سازی کنید. اتصال این دو برنامه به هم می‌تواند هزینه‌ی فرصت فعالیت‌های فیزیکی شما را نشان دهد. مثلاً متوجه می‌شوید ۲ کیلومتر پیاده‌روی چقدر ارزش مالی برایتان تولید می‌کند. شما به‌وسیله‌ی این نرم‌افزارها می‌توانید برای تعطیلات خود، بازپرداخت بدهی‌ها یا هر هدف دیگری برنامه‌ریزی کنید.

Sit less and stand more

کمتر بنشینید

زیاد نشستن سلامتی شما را به خطر می‌اندازد. ناراحتی‌های کلیوی اولین دسته از بیماری‌هایی هستند که به علت زیاد نشستن به سراغ شما می‌آیند. در طول روز چندین بار به خودتان استراحت بدهید، بلند شوید و کمی با خانواده‌ی خود معاشرت کنید. می‌توانید سرگرمی‌های کوتاه‌مدتی با اعضای خانواده ترتیب دهید. گاهی به مدت نیم ساعت دراز بکشید.

پیاده‌روی کنید

۲۰ تا ۳۰ دقیقه پیاده‌روی در هر روز کار سختی نیست. اگر می‌خواهید به سوپرمارکت یا فروشگاه بروید، لازم نیست سوار ماشین شوید. می‌توانید در طول این پیاده‌روی‌های کوتاه‌مدت، موسیقی هم گوش کنید؛ موسیقی ذهنتان را باز می‌کند. حتی قدم زدن در محله‌ی اطراف خانه فواید مثبتی دارد. اگر برنامه‌ریزی زمانی خوبی داشته باشید، می‌توانید گاهی با یکی از عزیزانتان به پارک بروید: جدا شدن از اینترنت و ارتباط با طبیعت، برای سلامت ذهنی و روانی شما هم بسیار مفید است.
healthy foods

زیاد آب بنوشید و غذای سالم بخورید

نوشیدن آب زیاد پوستی سالم‌تر و شاداب‌تر به شما می‌دهد، سیستم ایمنی بدنتان را تقویت می‌کند و باعث دفع سموم بدن می‌شود. غذای سالم را فراموش نکنید. همه‌ی ما از اهمیت و خواص غذاهای سالم باخبریم. کافی است به یاد داشته باشید که غذای شما باید به حفظ سلامت ذهن و جسمتان کمک کند.

از نوشیدن آب‌میوه‌های شیرین یا نوشابه‌های گازدار پرهیز کنید. بگذارید آب نوشیدنی اصلی شما باشد. غذاهای خانگی را در اولویت قرار دهید و از غذاهای دریایی و سبزی‌ها غافل نشوید. خوردن فست فود، ساندویچ و کنسرو را به یک‌بار در هفته کاهش دهید.

به تعطیلات بروید

عده‌ی کمی از ما تعطیلاتی را که واقعاً سزاوارش هستیم در برنامه‌ی خود می‌گنجانیم. گاهی اوقات باید کار را کنار بگذارید و از همه‌ی مشغله‌ها دور شوید. تعطیلات استرس را کاهش می‌دهد، وضعیت خواب شما را بهبود می‌بخشد، بهره‌وری نهایی‌تان را بالا می‌برد و مهم‌تر از همه اینکه تیزبینی و دقت را به شما برمی‌گرداند. مطالعات متعددی نشان داده‌اند که وقتی ذهن آرام است، می‌تواند بر کارهای مهم‌تر متمرکز شود. آرامش به شما کمک می‌کند مهارت‌های خود را بازیابی کنید و ارزش‌های خود را به یاد بیاورید. بعلاوه یک مسافرت کوتاه، فرصت آشنایی با مردم جدید و تجربه‌ی روابطی تازه برای شما فراهم می‌کند. ضروری است که گاهی از کار یکنواخت و بی‌وقفه جدا شوید.






ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار