کد خبر: ۹۳۵۷
تاریخ انتشار: ۲۱:۰۰ - ۱۶ خرداد ۱۳۹۶ - 2017 June 06
اپل در کنفرانس توسعه‌دهندگان WWDC 2017 اعلام کرد که پشتيباني از GPU اکسترنال را به نسخه‌ي جديد از macOS اضافه خواهد کرد.
به گزارش آی تابناک : به نقل از زومیت اپل شب گذشته در کنفرانس توسعه‌دهندگان WWDC 2017 اعلام کرد که به‌عنوان بخشي از API به‌روزرساني‌شده‌ي Metal 2 در سيستم‌عامل macOS High Sierra، مک‌هاي اين کمپاني به‌زودي از طريق پورت تاندربولت ۳، از واحدهاي پردازش گرافيکي اکسترنال پشتيباني خواهند کرد. اين قابليت راه را براي توسعه‌ي محتواي واقعيت مجازي به‌کمک لپ‌تاپ سبک اين شرکت باز خواهد کرد و علاوه‌ بر اين ممکن است کاربران مک روزي قادر به اتصال هدست‌هاي واقعيت مجازي به مک خود باشند. شرکت Valve نيز روز گذشته اعلام کرد که نسخه‌ي بتاي SteamVR را براي مک منتشر خواهد کرد.

براي آنکه توسعه‌دهندگان قادر به شروع‌به‌کار باشند، اپل فروش مجموعه‌ي گرافيک اکسترنال اختصاصي خود را نيز به توسعه‌دهندگان آغاز کرده است. هدف اپل از اين کار،‌ فراهم‌ کردن توان پردازشي بيشتر براي آن دسته از کاربران مک است که به کار‌ کردن روي بازي‌ها، اپليکيشن‌هاي گرافيکي سنگين و مبتني بر واقعيت مجازي علاقه‌مند هستند. به‌ نظر مي‌رسد اين مجموعه روي نسخه‌ي بتاي سيستم‌عامل macOS High Sierra کار مي‌کند که اين نسخه در حال حاضر در دسترس توسعه‌دهندگان است. با اين حال در يکي از صفحات پيش‌نمايش براي سيستم‌عامل جديد در وب‌سايت اپل، به اين موضوع اشاره شده است که احتمالا پشتيباني از GPU اکسترنال براي کاربران عادي تا بهار سال ۲۰۱۸ ممکن نباشد.

اپل در جريان رويداد ديشب اعلام کرد که مجموعه‌ي گرافيک يادشده از کيس GPU اکسترنال شرکت Sonnet بهره مي‌برد؛ اين کيس از تاندربولت ۳ پشتيباني مي‌کند و منبع تغذيه‌ي آن ۳۵۰ وات است. مجموعه‌ي گرافيک اپل به همراه کارت گرافيک AMD Radeon RX 580 با حافظه‌ي ۸ گيگابايت عرضه خواهد شد؛ اين کارت گرافيک از واقعيت مجازي نيز پشتيباني مي‌کند. اپل به‌ همراه اين مجموعه يک کد تخفيف ۱۰۰ دلاري براي خريد هدست واقعيت مجازي اچ‌تي‌سي وايو در اختيار توسعه‌دهندگان مي‌گذارد. براي آنکه قادر به خريد کيت گرافيک اکسترنال اپل باشيد بايد عضو برنامه‌ي توسعه‌دهندگان اپل (Apple Developer Program) باشيد.

کيت گرافيک اپل، شروعي اميدوارکننده در جهت افزايش توان پردازشي پلتفرم مک براي سازگاري با محتواي واقعيت مجازي محسوب مي‌شود. اما اپل هنوز تا رسيدن به جايگاهي که توسعه‌دهندگان و کاربران به پلتفرم آن به‌عنوان ابزاري قابل اتکا جهت توليد و بهره‌گيري از محتواي واقعيت مجازي نگاه کنند، راه زيادي را بايد طي کند. حداقل در کوتاه‌مدت، هنگامي که مک‌بوک و آي‌مک به‌طور رسمي از GPU پشتيباني کنند، به ابزارهاي گيمينگ قابل اتکايي بدل خواهند شد.





ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار