کد خبر: ۹۳۵۳
تاریخ انتشار: ۱۵:۰۱ - ۱۶ خرداد ۱۳۹۶ - 2017 June 06
شاید فکر کنید در آزادکاری چون زمان انجام کارها دست خودتان است، نیازی به مدیریت زمان نیست؛ درصورتی‌که برای رسیدن به درآمد بیشتر یک سری کارها باید اتوماتیک انجام شوند.

به گزارش آی تابناک : به نقل از فوربس مدیریت زمان یکی از بزرگ‌ترین چالش‌های آزادکارها است. ممکن است یک کارفرما به ازای هر ساعت کار کردن مبلغ قابل توجهی به شما پرداخت کند. اما با حساب کردن زمان‌های جانبی که برای انجام آن کار صرف کرده‌اید، متوجه خواهید شد که دستمزدتان بسیار کمتر از چیزی خواهد شد که فکر می‌کردید. خوشبختانه بسیاری از کارهای مرتبط به مدیریت کسبوکار می‌توانند به‌صورت اتوماتیک انجام شوند و زمان شما را کمتر هدر دهند. ۵ راه برای انجام این کار در ادامه‌ی این مقاله‌ آورده شده است.

freelancer

۱- پیدا کردن پروژه‌های جدید

اگر به‌طور منظم به ‌دنبال پیدا کردن مشتری نباشید، کسب‌و‌کارتان رشد پیدا نخواهد کرد. جستجو کردن در اینترنت برای این منظور می‌تواند ساعت‌ها طول بکشد و زمان شما را هدر بدهد؛ مگر اینکه یاد بگیرید این کار را به‌صورت خودکار انجام دهید. به‌عنوان مثال شما می‌توانید از سیستم Google Alerts استفاده کنید و از آن بخواهید به‌محض مشاهده‌ی کلمات کلیدی مانند «استخدام فوری» برای شما نوتیفیکیشن ارسال کند تا از این طریق از جدیدترین آگهی‌های مرتبط با پروژه‌های آزادکاری مطلع شوید. شما همچنین می‌توانید تنظیمات این سیستم را روی روزانه،  هفتگی و ماهیانه تنظیم کنید و در جریان آخرین اخبار قرار بگیرید.

۲- مدیریت کار و ارتباط با مشتری

اغلب افراد آزادکار از طریق ایمیل با مشتری‌های خود ارتباط برقرار می‌کنند. اما با راه‌های ارتباطی که امروزه وجود دارند، انجام چنین کاری کمی قدیمی و کند به ‌نظر می‌رسد. ابزارهایی مانند Asana و Trello به مشتری‌ها اجازه می‌دهند که کارهای مورد نیاز خود را راحت‌تر با شما در میان  بگذارند. شما نیز از طریق این اپلیکیشن‌ها می‌توانید با کارفرماها ارتباط برقرار کنید و از آن‌ها سؤال بپرسید. کارفرماها نیز راحت‌تر می‌توانند روند پیشرفت شما را زیر نظر داشته باشند. مزیت استفاده از چنین ابزارهایی این است که صندوق دریافت ایمیل شما شلوغ نمی‌شود و همچنین دیگر نیازی نیست برای گزارش روند کاری خود به کارفرماها ایمیل بزنید.

freelancer

۳- زمان‌بندی تماس‌ها

اگر کار شما به‌گونه‌ای باشد که از طریق برقراری تماس‌های تلفنی بخواهید به مشتری‌های خود مشاوره بدهید یا اینکه بخواهید در مورد پروژه‌های خود با مشتری‌ها صحبت کنید؛ آنگاه حتما باید زمان‌بندی تماس‌های خود را به‌صورت اتوماتیک انجام دهید. همان‌طور که می‌دانید، پیدا کردن زمانی که هم برای شما و هم برای مشتری‌هایتان مناسب باشد کار سختی است؛ اما برنامه‌هایی مانند ScheduleOnce و CoconutCalendar به شما کمک می‌کنند کل این فرآیند را به‌صورت اتوماتیک انجام دهید. برنامه‌ی ScheduleOnce به شما اجازه می‌دهد ساعت‌هایی را که برای صحبت کردن راحت‌تر هستید، در آن مشخص کنید و سپس لینک آن را برای مشتری بفرستید. این برنامه در صورت نیاز ساعت‌های شما را به ساعت محل اقامت مشتری تبدیل می‌کند. مشتری نیز ساعت‌هایی را که برایش مناسب‌تر است، انتخاب می‌کند و برای شما می‌فرستد. در نهایت می‌توانید این ساعت‌ها را به‌طور اتوماتیک در تقویم کامپیوتر خود به‌عنوان قرار ملاقات وارد کنید. مزیت استفاده از چنین برنامه‌هایی این است که وقت شما را برای مشخص کردن قرار ملاقات از طریق ایمیل بیهوده هدر نمی‌دهند.

۴- مدیریت حساب‌ها

شما یک آزادکار هستید و مطمئنا حسابدار شخصی ندارید که به حساب و کتاب‌های شما رسیدگی کند؛ اما مطمئنا به یکی از آن‌ها احتیاج خواهید داشت. شما باید برای پروژه‌های خود فاکتور صادر کنید و از پرداخت آن‌ها توسط مشتری اطمینان حاصل کنید. خوشبختانه تمام این کارهای می‌توانند به‌صورت اتوماتیک انجام شوند و در وقت شما صرفه‌جویی کنند. ابزارهایی مانند QuickBooks به شما کمک می‌کنند فاکتورهای خودتان را بنویسید و از طریق Toggl آن‌ها را پیگیری کنید. سعی کنید برای همه‌ی پروژه‌های خود گزارشی با جزئیات کامل داشته باشید و سود خود را به‌صورت ماهانه حساب کنید. زمانی که تعداد مشتری‌هایتان زیاد شود، نمی‌توانید بدون داشتن برنامه‌ی منظم برای حساب‌ها به همه چیز به‌درستی رسیدگی کنید. بنابراین بهتر است این کار را از ابتدا انجام دهید تا به انجام آن عادت کنید.

freelancer

۵- شبکه‌های اجتماعی

همه‌ی آزادکارها می‌دانند که شبکههای اجتماعی محلی مناسب برای پیدا کردن مشتری و گسترش دادن ارتباطات است. قرار دادن بهترین نمونه کارها در توییتر، لینکدین، فیسبوک و شبکه‌های اجتماعی مشابه به‌طور قابل توجهی در هزینه‌های شما صرفه‌جویی خواهد کرد. جالب است بدانید ابزارهایی وجود دارند که مدیریت شبکه‌های اجتماعی را به‌صورت اتوماتیک برای شما انجام می‌دهند. برنامه‌هایی مانند Hootsuite یا Bufferr به شما کمک می‌کنند که توییت‌های شما در زمان مشخصی برای فالوئرهایتان منتشر شوند. همچنین برنامه‌هایی مانند IFTTT یا Zapier نیز با ایجاد قوانینی سرعت اشتراک‌گذاری شما را بالا می‌برند. به‌عنوان مثال اگر شما پستی در اینستاگرام به اشتراک بگذارید، برنامه‌ی IFTTTT به شما  اجازه می‌دهد به‌طور اتوماتیک همان پست را در توییتر نیز منتشر کنید. این کار به طرز قابل توجهی در زمان شما صرفه‌جویی خواهد کرد.

در آزادکاری انجام دادن کارهایی مانند فعالیت در شبکه‌های اجتماعی، حساب‌ و کتاب کردن و برقراری ارتباط با مشتری‌ها، کارهایی هستند که نمی‌توان از انجام دادن آن‌ها اجتناب کرد؛ اما اگر می‌خواهید پول بیشتری از این راه به دست بیاورید پس حتما باید یک سری از آن‌ها را به‌صورت اتوماتیک انجام دهید.






ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار