کد خبر: ۹۳۴۵
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۸ - ۱۶ خرداد ۱۳۹۶ - 2017 June 06
«ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه در مورد ادعای دست داشتن این کشور در اقدام‌های هکری علیه آمریکا، اظهارات جالبی عنوان کرده است.
به گزارش آی تابناک : به نقل از هکرنیوز ایالات متحده معتقد است روسیه در انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا دخالت داشته و چندین هک بزرگ از جمله هک کمیته ملی حزب دموکرات (DNC) و ایمیل‌های کمپین هیلاری کلینتون به روسیه نسبت داده شده است.
جامعه اطلاعاتی آمریکا به این نتیجه رسیده که آقای پوتین شخصاً در حملات سایبری علیه دموکرات‌ها، انتشار اطلاعات نادرست به منظور تأثیر گذاری در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و کمک به پیروزی ترامپ نقش داشته است. پوتین تمامی این اتهامات را رد کرده و تاثیرگذاری روسیه در هک انتخابات ایالات متحده را شایعه می‌داند.
او در گفت وگو با رسانه‌های بین المللی در انجمن اقتصادی سنت پترزبورگ گفت: «ما در سطح دولتی در این هک نقشی نداشته‌ایم. معتقدم هیچ هکری نمی‌تواند مبارزات انتخاباتی یک کشور دیگر را تحت تأثیر قرار دهد.»
پوتین می‌گوید: «هیچ اطلاعاتی ذهن مردم را تغییر نخواهد داد و یا نتیجه انتخابات را تحت تأثیر قرار نخواهد داد.»
رئیس جمهور روسیه اضافه کرده برخی از هکرهای میهن پرست که عاشق کشور خود هستند، می‌توانند چنین حملاتی را علیه کسانی که در مورد کشورشان مثلاً روسیه بدگویی کنند راه اندازی نمایند! هکرها مردمان آزادی هستند، درست مثل هنرمندانی که صبح هنگام، سرحال از خواب بیدار می‌شوند و شروع به خلق یک تابلوی نقاشی می‌کنند. بنابراین اگر یک هکر از خواب بیدار شود و ببیند یک کشور دشمن علیه روسیه شروع به انتشار اخبار نادرست کرده، ممکن است حس وطن پرستی‌اش گل کند و خود را وارد یک مبارزه سایبری نماید.
پوتین روسیه را از اتهامات هکری کاملاً مبری می‌داند اما بسیاری از کارشناسان امنیت سایبری و جاسوسی کشف کرده‌اند که تا به حال دولت روسیه چندین بار در عملیات گانگستری و هکری علیه دیگر کشورها نقش داشته است.
آیا پوتین با گفتن این جمله‌ها به تشویق هکرها برای انجام حملات سایبری علیه کشورهای رقیب دست زده است؟





ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار