کد خبر: ۹۳۴۳
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۳ - ۱۶ خرداد ۱۳۹۶ - 2017 June 06
خوش‌بختانه چند خودروی برتر سال ۲۰۱۷ از نظر امنیت سرنشینان در ایران نیز یافت می‌شوند. شاید شما هم دوست داشته باشید بدانید کدام خودروها بالاترین ضریب امنیتی را دارند.
به گزارش آی تابناک : به نقل از شبکه در زیر ده خودروی برتر از نظر امنیت سرنشینان را معرفی و نگاهی کوتاه به مشخصات آن‌ها خواهیم داشت.

تویوتا پریوس

کمتر کسی را می‌توان یافت که به صنعت خودرو علاقه داشته باشد و پرفروش‌ترین خودروی هیبریدی جهان را نشناسد. اولین سری تویوتا پریوس (Toyota Prius) که نخستین وسیله نقلیه‌ هیبرید با تولید انبوه در تاریخ خودروسازی جهان است، در سال 1376/ 1997 رونمایی شد. این خودرو که تا سال 1382/ 2003 تولید شد، در سه سال اول مختص بازار ژاپن بود و بعد از آن به انگلستان و آمریکا راه یافت. پریوس اولیه در ظاهر و اندازه بدنه، بین کرولا و کمری قرار می‌گرفت و با پیشرانه‌ای به قدرت 72 اسب بخار، مصرف سوختی در حدود پنج لیتر در 100 کیلومتر داشت. در مجموع، 123 هزار دستگاه پریوس نسل اول در کارخانه تویوتای ژاپن تولید شد که علاوه بر موفقیت تجاری، جوایز متنوعی در بحث طراحی و فناوری‌های مدرن از بنیادهای مهم جهانی دریافت کرد.
 
 نگاهی به امن‌ترین خودروهای سال 2017
 
پریوس واردشده به بازار ایران، مدل اصلی این خودروی هیبریدی است که از ترکیب قوای محرکه‌ پیشرانه بنزینی و موتور الکتریکی در چرخ‌های جلو بهره می‌برد. شاید برای توصیف طراحی این خودرو به کاربردن عبارت زیبا چندان مناسب نباشد؛ اما اگر بدانید برای طراحی آن از تمام امکانات مهندسی آئرودینامیک به منظور کم کردن اصطکاک هوا و پایین آوردن هدررفت انرژی استفاده شده است، شاید نظرتان تغییر کند. مدل 2017 این خودرو در بازار ایران حدود 180 میلیون تومان قیمت دارد.
 


لکسوس آر.ایکس

امروزه خودروهای کراس‌اوور زیادی در بازار خودرو حضور دارند که البته تفاوت زیادی با یکدیگر ندارند. کافی است نگاهی به لکسوس آر ایکس (RX) بیندازید تا براحتی مشخص شود، این خودرو و بخصوص نسل چهارم آن یک سر و گردن از سایر رقبای خود بالاتر است. سری محصولات کراس‌اوور آر ایکس، اولین بار سال 1376/ 1997 از سوی شرکت لکسوس (که زیرمجموعه تویوتا و به عنوان برند لوکس آن به شمار می‌رود) معرفی شد و تولید آن تا سال 1382/ 2003 ادامه یافت.
 
 نگاهی به امن‌ترین خودروهای سال 2017
 
به دلیل استقبال زیادی که از این خودرو در سطح جهان صورت گرفت، نسل دوم آن طراحی و ساخته شد و تولید آن پنج سال ادامه یافت. نسل سوم آن با تغییرات فراوان از سال 1387/ 2008 به بازار آمد و توانست خود را تا سال 1394/ 2015 روی خط تولید لکسوس نگه دارد و در نهایت نسل چهارم آن از آن سال تاکنون در حال تولید است. نمونه نهایی آن به یک پیشرانه 5/3 لیتری V6 بهینه شده مجهز است و به دلیل بازنگری‌هایی که در طراحی آن صورت گرفته، توانسته نسبت به نسل‌های پیشین خود قدرت و هندلینگ بالاتری داشته باشد. در ایران، نسل سوم صفر کیلومتر آن که تولید 1392/ 2013 است، با قیمتی حدود 600 میلیون تومان قیمت‌گذاری می‌شود.
 


هوندا ریج‌لاین

تاکنون این پیکاپ قدرتمند ساخت شرکت هوندای ژاپن وارد ایران نشده، اما با مرور مستندات منتشر شده می‌توان به لذت سواری کراس‌اوور در یک پیکاپ پی برد. ریج‌لاین در هیبت یک پیکاپ پا به میدان مبارزه گذاشته، اما تولیدکنندگان آن اعتقاد دارند، علاقه مندان این خودرو برخلاف این تصور که قاعدتا دوستداران وانت‌ها و کامیونت‌ها هستند، غالبا آنهایی هستند که از پشت کراس‌اوور به داخل اتاق این خودرو پا گذاشته و از سواری آن لذتی چند برابر خواهند برد. پیکاپ ریج‌لاین در نمونه پایه قیمتی حدود 30 هزار دلار (حدود 113 میلیون تومان) را برای خود در نظر گرفته که در نمونه فول آپشن این قیمت به حدود 43 هزار دلار (حدود 162 میلیون تومان) خواهد رسید.
 
 نگاهی به امن‌ترین خودروهای سال 2017
 


هیوندای جنسیس جی 90

شرکت هیوندای کره برای به دست آوردن بخشی از بازار خودروهای لوکس، به تولید نمونه جنسیس جی 90 از سال 1395/ 2016 اقدام کرد. این خودرو که شباهت زیادی به مرسدس بنز کلاس اس (S) دارد، توانسته علاقه‌مندان زیادی را به سمت خود جلب کند.
 
 نگاهی به امن‌ترین خودروهای سال 2017
 
جی 90 برای این که بتواند در بخش‌های بالایی فهرست بهترین‌های سال 2017 قرار بگیرد به امکاناتی همچون کنترل الکترونیکی 22 حالته صندلی راننده و قابلیت تنظیم عرض بالشتک‌های صندلی مجهز شده است. همچنین کابین این خودرو با مواد ویژه جاذب صدا و شیشه‌های چند لایه عایق صدا پوشیده شده و طراحی ویژه، همچنین استفاده از رینگ‌های توخالی و دوتکه‌ای هلم هولتز باعث شده، هیچ راهی برای ورود صدا به کابین جی 90 وجود نداشته باشد.
 


هیوندای النترا

یکی از محصولات قدیمی و پرطرفدار شرکت هیوندای نمونه النتراست که از سال 1369/ 1990 به بازار معرفی شد و از همان ابتدا در جهان و خصوصا ایران مورد توجه قرار گرفت. تولیدکنندگان این خودرو در طول این سال‌ها با تغییرات مداوم توانستند پنج نسل النترا را طراحی و به بازار عرضه کنند.
 
 نگاهی به امن‌ترین خودروهای سال 2017
 
النترا به دلیل طراحی عامه‌پسند و استفاده از تجهیزات رفاهی عمومی قابل توجه از یک سو و قیمتی مناسب از طرف دیگر توانسته است موفقیت‌های زیادی را به دست بیاورد. این سدان متوسط خانوادگی جزو ارزانقیمت‌ترین خودروهای خانوادگی بازار اروپا و آمریکاست و در رده خودروهایی همچون کیا فورت (سراتو)، دوج دارت و تویوتا کرولا قرار دارد. استفاده از طراحی‌های حساب‌شده در نمای جلو، تجهیزات ایمنی مناسب و ارگونومی آرامش‌بخش صندلی‌ها باعث شد، این خودرو جزو فهرست امن‌ترین‌های سال قرار بگیرد.
 


هیوندای سانتافه

سانتافه نیز جزو پرطرفدارترین محصولات شرکت هیوندای کره است که از زمان تولید تاکنون، مدل‌های مختلف آن اقبال حضور در بازار ایران را داشته‌اند و در تمام این مدت توانسته رقیب سرسختی برای محصولات ژاپنی باشد.
 
 نگاهی به امن‌ترین خودروهای سال 2017
 
طراحی منحصر به فرد و ابتکاری این خودرو در کنار استفاده از مواد اولیه باکیفیت در ساخت ادوات داخلی و همچنین به‌کارگیری موتور قوی و کم‌مصرف سبب شده، هر نسل سانتافه به‌آسانی بتواند بازار خود را پیدا و سازندگان خود را نسبت به ادامه تولید دلگرم کند. طراحی به روز سانتافه چنان مورد توجه قرار گرفته که طراحان هیوندای از عناصر اصلی آن در سایر تولیداتشان نیز بهره برده‌اند. توسان 2017 را می‌توان یکی از بهترین نمونه‌های این روزهای بازار نام برد.
 


تویوتا هایلندر

یکی دیگر از محصولات شرکت معتبر تویوتاست که تا امروز نتوانسته راهی جاده‌ها شود. هایلندر که جزو کراس‌اوورها دسته‌بندی می‌شود، کمی از راو4 (RAW4) بزرگ‌تر است و برای کسانی که معتقدند این مدل خودرویی کوچک است می‌تواند انتخابی مناسب باشد.
 
 نگاهی به امن‌ترین خودروهای سال 2017
 
همچنین سازندگان هایلندر برای این که بتوانند بیش از پیش خریداران را مجاب به استفاده از آن کنند، مواد اولیه بادوام و گرانقیمتی که در ساخت لکسوس از آنها استفاده می‌شود، در ترکیب داخلی هایلندر به کار برده‌اند. این خودرو از بسته فناوری ایمنی فعال شرکت تویوتا نیز بهره می‌برد. این بسته شامل سیستم ترمز خودکار با تشخیص عابر پیاده، کروز کنترل فعال و سیستم دستیار حفظ خودرو در میان خطوط است.
 


لکسوس ای‌اس350

این مدل همچنان ادامه‌دهنده راه سازنده آن است که همانا لوکس و منحصر‌به‌فرد بودن محصول است. ای‌اس350 (ES350) خودرویی آرام و بهینه شده همراه با طراحی مدرن و امکانات و ویژگی‌هایی است که سرنشینانش را براحتی از سرسختی‌ها و دشواری‌های دنیای بیرون همچون سر و صدا و ترافیک جدا می‌کند. استفاده از انواع تجهیزات رفاهی در کنار به‌روز بودن آنها، کوچک‌ترین نگرانی‌ای را برای سرنشینان لکسوس باقی نمی‌گذارد.
 
 نگاهی به امن‌ترین خودروهای سال 2017
 
در طراحی بدنه این خودرو علاوه بر ایجاد حس صلابت و استواری که لازمه خط مشی طراحی شرکت سازنده آن است، تلاش شده تمام موارد در بخش ایمنی سرنشینان و همچنین عابران پیاده رعایت شود. از ویژگی‌های جالبی که در ای‌اس350 وجود دارد و نمی‌توان آن را نادیده گرفت، وجود کتابچه‌های راهنمای حجیمی است که برای مالکان آن در نظر گرفته شده است.
 


مرسدس بنز جی‌ال‌ای

بسیاری از شما منتظر اعلام نام یکی از بزرگ‌ترین خودروسازان جهان در این فهرست بودید. هشتمین محصولی که توانسته در این فهرست حضور پیدا کند، سری جی‌ال‌ای (GLE) مرسدس بنز است. اگر دوست دارید علت هشتم شدن این برند مطرح جهانی را بدانید، باید بگویم در تهیه نرم‌افزارهای سیستم ایمنی این خودرو اشتباهاتی وجود داشته و سبب شده تا سیستم طبقه‌بندی سرنشین جلو بخوبی نتواند کالیبره شود. مفهوم این خطا نیز به این معنی است که سیستم ایمنی این خودرو بدرستی نمی‌تواند در ردیف جلو یک بزرگسال را از صندلی کودک تشخیص دهد.
 
 نگاهی به امن‌ترین خودروهای سال 2017
 
همین مساله باعث شده که در تصادفات کیسه هوا عمل نکند و جراحت‌هایی به سرنشین جلو وارد شود. مشکل به همین جا ختم نمی‌شود و پیش از این گزارش‌هایی مبنی بر اشکالاتی در سیستم کمربند سرنشینان عقب این خودرو در مدل‌های 2015 نیز گزارش شده بود. این شرکت با فراخوان تعداد 47 هزار و 799 دستگاه از این کلاس و کلاس جی‌ال‌ مدل‌های 2016 و 2017 در آمریکا و اروپا به‌دلیل مشکلات مربوط به کیسه‌های هوا و کمربندهای ایمنی سعی در برطرف کردن ایرادهای آن داشته است.
 


سوبارو لگاسی

این خودرو به طور رسمی وارد ایران نشده، اما از ایمن‌ترین و دوست‌داشتنی‌ترین سدان‌های بازار است که باتوجه به قیمت بسیار مناسب، انبوهی از امکانات رفاهی را یدک می‌کشد. این خودرو دارای سیستم آیسایت (Eyesight) است که شامل سیستم‌های ایمنی پیشرفته‌ مانند هشدار برخورد از جلو و ترمز اتوماتیک پیش از برخورد است. اینها می‌تواند خودرو را برای جلوگیری از برخورد به طورکامل و با حداقل صدمات متوقف کند.
 
 نگاهی به امن‌ترین خودروهای سال 2017
 
موسسه ایمنی بزرگراه‌های آمریکا سیستم آی‌سایت را به عنوان یکی از بهترین سیستم‌های ایمنی در نوع خود اعلام کرده که تهیه آن حدود 1495 دلار (حدود پنج میلیون و 600 هزار تومان) هزینه خواهد داشت. این خودرو به صورت استاندارد مجهز به سیستم چهارچرخ متحرک است؛ گزینه‌ای که معمولا در دیگر سدان‌ها وجود ندارد و به تنهایی هزینه بسیار زیادی از مالکان خواهد گرفت.





ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار