کد خبر: ۹۲۹۹
تاریخ انتشار: ۱۸:۰۰ - ۱۴ خرداد ۱۳۹۶ - 2017 June 04
شاید با دیدن این سوال کمی خنده تان بگیرد اما باور کنید که بسیاری از افرادی که حتی از پیشرفته ترین سیستم عامل ها، به سمت اندروید مهاجرت می کنند با این سوال مواجه می شوند که فایل هایی که دانلود می کنیم به کجا می روند؟ از این رو گویا آی تی امروز تصمیم گرفت به طور اصولی کمی این موضوع را واکاوی کند و ترفند ساده ای در اختیار کاربران قرار دهد.

به گزارش آی تابناک : به نقل از گویا آی تی ، به چه فایلی فایل دانلود شده می گوییم؟

اول از هر چیز خوب است کمی به این موضوع بپردازیم که اصلا فایل های دانلود شده دقیقا کدام فایل ها هستند. شما ممکن است که در شبکه های اجتماعی مختلف خواه پیام رسان و غیره عضو باشید و اطلاعاتی را دریافت و لازم باشد که آن ها را دانلود کنید. مثلا ممکن است یک فایل را از گروه یا کانال و یا فردی در تلگرام دانلود کنید یا اینکه از واتس اپ، یک فایل دریافت کنید. اگر کمی بین فایل های تان چرخی زده باشید می دانید که این گونه اپلیکیشن ها دارای فولدر های مجزای خاص خود هستند که اطلاعات در آن نگهداری می شوند. پس اگر شما بخواهید فایلی را پیدا کنید که در واتس اپ یا تلگرام به ان دسترسی داشته و از آن جا دانلود کرده اید باید با استفاده از یک فایل منجر یا نرم افزار مدیریت فایل، به دنبال فولدر های اصلی این برنامه ها باشید.

حتی کاربرانی که در اینستاگرام هم فعال هستند باید بدانند که اطلاعاتی که در اینستاگرام ذخیره می کنند هم در فولدری خاص به نام اینستاگرام ذخیره می شود. دسترسی به فولدر های اپ ها به راحتی امکان پذیر است.

اما حقیقت امر این است که منظور ما اینجا از فایل دانلودی فایل هایی است که از طریق مرورگر دانلود می کنیم. به طور کلی، وقتی که می خواهیم، فیلم، موزیک یا هر چیزی را از طریق مرورگر دانلود کنیم، فقط فلش آن را مشاهده می کنیم که گویای این است که فایل مورد نظر در حال دانلود شدن است اما بعد از اتمام خبری از محل ذخیره سازی نیست.

برای این منظور، می توان راه های مختلفی پیشنهاد کرد. در بسیاری از پلتفرم ها مثل تبلت های سونی اکسپریا z شما می توانید یک فولدر مجزا به نام دانلود در میان اپلیکیشن ها مشاهده کنید و با در دسترس داشتن آن فایل های دانلودی تان را مدیریت کنید. تحت هر پلتفرمی که کار می کنید بین اپلیکیشن ها به دنبال این گزینه باشید.

از طرفی اگر از  کاربران اندروید ۶ یا اندروید مارشمالو باشید، می توانید به سادگی، از اکسپلورر فایل آن استفاده کنید که موقعیت آن به صورت زیر است:

در اینجا ما سه تصویر را اسکرین شات گرفته ایم و در بالا قرار داده ایم. در اندروید مارشمالو، برای پیدا کردن فایل های دانلود شده کافی است اول به بخش تنظیمات بروید. در ادامه در میان آپشن های تنظیمات گزینه storage & usb را مد نظر قرار دهید ( سمت چپ ترین عکس در تصاویر بالا ). با ضربه زدن بر این گزینه می توانید گزینه explore را مشاهده کنید که در انتهای لیست قرار دارد. روی آن ضربه بزنید تا سمت راست ترین عکس برایتان باز شود. در این جا اکسپلور در واقع به عنوان یک فایل منیجر قوی برای تان کار می کند که می توانید از طریق آن پوشه های مختلف حاوی دیتا های مختلف نظیر فیلم و موزیک و تصاویر و غیره را در اختیار بگیرید اما مهم این جا پوشه دانلود است که می توانید به وضوح آن را مشاهده کنید.

با لمس این گزینه می توانید فایل های دانلودی تان از مرورگر را در این بخش به راحتی مشاهده کنید.

نکته: چیزی که باید دقت کنید این است که پوشه دانلود بر روی حافظه داخلی یا  internal مموری قرار می گیرد و نباید به دنبال آن در بخش external memory باشید چرا که فایل های دانلودی در مارشمالو، روی مموری کارت شما ذخیره نمی شود.

البته تعریف مموری داخلی بر روی کارت حافظه خارجی تان کار ساده ای است که موضوع آن به این آموزش محدود نمی شود تنها کافی است بگوییم که این اتفاق شدنی است و نیازی نیست که نگران پر شدن حافظه اندک خود باشید.

وقتی که روی پوشه دانلود ضربه می زنید آن چه را که دانلود کرده اید مشاهده خواهید کرد. توجه کنید که فرقی ندارد که چه نوع فایلی را دانلود کرده باشید، خواه فیلم باشد یا pdf یا موزیک باشد، پوشه دانلود در بر گیرنده تمام آن ها است.

از طرفی تصور می کنیم که شما از مارشمالو استفاده نمی کنید و متاسفانه هیچ پوشه ای یا اپلیکیشنی به طور مجزا به شما محل دانلود را نمایش نمی دهد. توصیه دیگری داریم و آن هم این است که هنگام استفاده از مرورگر، از مرورگر گوگل کروم استفاده کنید چرا که موقعی که یک فایل را در مرورگر گوگل کروم دانلود می کنید تحت شرایط خاصی پوشه دانلود را به شما نمایش خواهد داد. اگر شما در حال دانلود فایل باشید، و دوباره آن را بخواهید دانلود کنید، گوگل کروم با ارائه یک اخطاریه به شما می گوید که پیش از این، فایل مورد نظر در پوشه دانلود قرار داده شده است آیا دوباره می خواهید آن را دانلود کنید؟ این پیام در بر گیرنده لینک فعال پوشه دانلود است که می توانید با ضربه زدن بر روی لینک مورد نظر، پوشه دانلود های تان را باز کنید و محتویات آن را مدیریت کنید.

اما اگر این شیوه هم مورد پسند تان واقع نشده می توانید از یک فایل منجر حرفه ای استفاده کنید.

در مارکت های اندرویدی انواع و اقسام فایل منجر ها وجود دارند که می توانید به راحتی ان ها را نصب کنید و با گشتی در آن، از سر تمام فولدر ها سر در بیاورید. من سال هاست است از astro استفاده می کنم. این برنامه، سرویسی بسیار قوی برای افرادی است که می خواهند پوشه ها را به طور شفاف مدیریت کنند. در astro می توانید، فایل ها را دسته بندی کنید و حتی به خواست خودتان پوشه هایی ایجاد کنید و فایل های شخصی تان را در آن نگهداری کنید.

پوشه ای که در آن فایل های دانلودی قرار داده می شود در astro به وضوح مشخص است و در ابتدای کار، این برنامه نیازی نمی بیند، که پوشه مورد نظر را روی مموری خارجی تان بسازد، پس می توانید پوشه دانلود را در حافظه داخلی در این فایل منجر مشاهده کنید که البته در بسیاری از اوقات، این پوشه در همین بخش یعنی حافظه داخلی قرار می گیرد.

نکته بعدی هم برای کاربران سامسونگ است. اگر شما عضوی از خانواده سامسونگ هستید، می توانید با بررسی فایل های شخصی در گوشی خود، فولدر پر از فولدرهای عجیب و غریب را مشاهده کنید که ابتدای آن فولدر مموری خارجی تان قرار گرفته است. کمی که در میان این فولدر ها بگردید، می توانید پوشه دانلود را پیدا کنید و اطلاعاتی که دانلود کرده اید را از طریق آن بدست آورید.



۲۰ میلیون تن زباله در سال نتیجه فرهنگ غلط و نبود مدیریت است

چالش های اقتصاد ایران در سال ۹۶




ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار