تاریخ انتشار: ۲۰:۰۰ - ۱۳ خرداد ۱۳۹۶ - 2017 June 03
گزارش هاي تازه از زنجيره تامين قطعات موبايل هاي هوشمند نشان مي دهند که کمپاني سوني تمرکز خود را بر روي توليد سنسور دوربين براي آيفون هاي فعلي و آينده اپل قرار داده، بنابراين ساير توليد کننده ها ناچار به تامين بخشي از نياز خود از ساير منابع خواهند شد.
به گزارش آی تابناک : به نقل از دیجیاتو وبسايت تايواني DigiTimes نيز مدعي شده که بعد از اپل، باقي مانده سنسورهاي توليدي سوني به مقصد کارخانه هاي دو برند چيني هوآوي و اوپو فرستاده مي شوند.

اميدواري به فروش قدرتمندانه آيفون 8 کمپاني ژاپني را به تکاپو انداخته

سوني تنها شرکتي است که مي تواند استانداردهاي مد نظر اپل براي حسگر هاي CMOS دوربين هاي آيفون و آيپدها را تامين کند. تنوع و تيراژ توليدي موبايل هاي خود سوني نيز در چند سال اخير مدام رو به کاهش بوده اند.

همين مسئله باعث شده تا ميزان درآمدها و سودآوري اين بخش از کمپاني ژاپني وابستگي زيادي به وضعيت فروش آيفون ها در بازار داشته باشد. درست به همين دليل بود که اين شرکت در سال ۲۰۱۶ حدود ۱۳ درصد از درآمدهاي خود را از اين بازار از دست داد.

اما اميدواري هاي زياد به فروش قدرتمندانه آيفون 8 و رشد فروش مدل هاي مختلف آيفون 7 سبب شده تا ژاپني ها تلاش کنند بيشترين استفاده را از اين روند ببرند.

کمپاني سوني نسل تازه اي از سنسورهاي دوربين ۲۱.۲ مگاپيکسلي خود را در دست توليد دارد که از نظر ابعاد فيزيکي باريک تر از سنسور ۱۲ مگاپيکسلي به کار رفته در آيفون 7 است. به کمک اين سنسور مي توان ويديوهاي 4K را در نرخ فريم ۶۰ و ويديوهاي تمام اچ دي را در نرخ فريم ۲۴۰ به ثبت برساند.

شايد سامسونگ به عنوان بزرگترين موبايل ساز دنيا بيشتر از هر کمپاني ديگري تحت تاثير تصميم سوني قرار بگيرد. به خصوص که بخشي از سنسورهاي به کار رفته در پرچمدار جديد اين شرکت نيز به دست سوني توليد مي شوند.

البته سامسونگ خود يکي از توليد کننده هاي مطرح حسگر دوربين در نيا به حساب مي آيد و احتمالاً در آينده تکيه اين شرکت به توليد داخلي اش بيش از پيش خواهد شد.





ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار