کد خبر: ۹۲۱۸
تاریخ انتشار: ۰۸:۳۲ - ۱۱ خرداد ۱۳۹۶ - 2017 June 01
امواج دنیای تکنولوژی توقف نمی شناسند و انتظار سیری ناپذیر دنیا برای گجت های جدید پایانی ندارد. در نتیجه غول های دنیای تکنولوژی پیوسته در حال طرحی گجت های جدید، بهبود گجت های قدیمی و ارتقای تجربه کاربری مشتریان شان هستند.
به گزارش آی تابناک : به نقل از مجله دانستنیها رقابت نفسگیری که طبیعتا مهم ترین هدفش فاصله انداختن میان شما و صفرهای حساب مالی تان است. این یعنی طبیعتا امسال هم مثل سال گذشته باید منتظر انبوهی از گجت های هوشمند پوشیدنی و غیرپوشیدنی باشیم.

از ساعت های هوشمند، تلفن های همراه و کامپیوترهای باریک گرفته تا گجت های نوظهوری که شاید در هیچ کدام از بسته بندی های متعارف قرار نگیرند. امسال البته از همین حالا آبستن حوادث بالقوه ای هم در دنیای گجت هاست خصوصا که نوکیا از دنیای مردگان بازگشته و گوگل با سری پیکسل و مایکروسافت با سرفس بازی جدیدی را شروع کرده اند. این گزارش مروری است بر تمام گجت هایی که احتمالا در سال جاری خواهیم دید. گجت هایی که اطلاعات برخی از آن ها همین حالا هم به رسانه ها رسیده است و برخی دیگر تنها در حد شایعاتی در گوشی باقی مانده اند. 

IPHONE 8

در انتظار انقلاب ده سالگی

آی فون امسال ده ساله شده است و خیلی ها امیدوارند که همزمان با ده سالگی آن، «اپل» تحولی اساسی در ساختار مشهورترین و محبوب ترین تلفن هوشمند دنیا به وجود آورد. در سه نسخه گذشته آی فون، اپل عملا تحولی اساسی روی گوشی خود صورت نداده بود و این بار دیگر از نظر هیچ کس ارتقای دوربین و پردازنده به تنهایی برای عرضه یک نسخه جدید کافی نیست. این که آی فون 8 یا 7 اس یا هر چیز دیگری که نام خواهدگرفت، چه ویژگی هایی خواهدداشت، مشخصا روشن نیست. با این حال در دنیای شایعات پیش بینی ها فراوان اند.
 
با هیجان انگیزترین گجت های سال جدید آشنا شوید 
 
طبیعتا مهم ترین اتفاقی که می توان از نسخه جدید آی فون انتظار داشت، تحولی اساسی در طراحی آن است. خصوصا که امسال به خاطر تولد ده سالگی آی فون هم که شده، احتمالا شاهد تغییری انقلابی در ظاهر این گوشی خواهیم بود. این طور که شایعات می گویند تیم طراحی آی فون علاقه زیادی به تلفنی با صفحه ای شیشه ای یک دست دارند. در نتیجه احتمال دارد بدنه آلومینیومی آی فون جای خود را به بدنه ای شیشه ای بدهد.

اگر این اتفاق رخ دهد، احتمالا کلید فیزیکی «Home» هم سرانجام از صفحه این گوشی خداحافظی خواهدکرد. و حسگر اثر انگشت هم درون صفحه نمایشگر به صورت یکپارچه در خواهدآمد. علاوه بر این ممکن است اپل سرانجام تسلیم نمایشگرهای OLED شود و نمایشگری بدون حاشیه را جایگزین شکل کنونی نمایشگرهای رتینا کند. این موضوع امکان باریک تر کردن گوشی و کاهش مصرف باتری آن را هم برای اپل فراهم می کند. به علاوه امکان تغییر بالقوه ابعاد نمایشگر در هر دو نسخه 4.7 و 5.5 اینچی را هم به خاطر حذف لبه های گوشی به وجود می آورد. تغییر مورد انتظار دیگر، اضافه شدن امکان شارژی بی سیم در گوشی است که حتی می تواند در این نسخه یا نسخه های بعدی به حذف کلی درگاه شارژر سیمی منتهی شود.
 


PANASONIC 4K OLED TV

OLED ارزان می شود
 
با هیجان انگیزترین گجت های سال جدید آشنا شوید 

«پاناسونیک» و سونی، امسال رقابت تنگاتنگی در دنیا نمایشگرهای OLED خواهندداشت. از بین این دو، پاناسونیک قصد دارد تا دو تلویزیون بسیار نازک پنجاه و پنج و شصت و پنج اینچی را امسال روانه بازار کند که به ادعای پاناسونیک کیفیت تصویر باورنکردنی ای دارند. سونی هم مدل هایی در همین ابعاد با ادعایی مشابه به بازار عرضه خواهدکرد. هر دوی این تلویزیون ها هم از پنل های OLED ال جی استفاده می کنند. این یعنی باید منتظر تلویزیون جدید OLED ال جی هم باشیم. نکته اصلی این است که به لطف دور جدید رقابت ها، OLED امسال ارزان تر خواهدشد.



WINDOWS 10 VR HEADSET

واقعیت مجازی به سبک ویندوز

سال گذشته مایکروسافت رسما اعلام کرد که این شرکت هم به زودی هدست های واقعیت مجازی خود را برای رقابت با دیگران عرضه خواهدکرد. در مورد این هدست ها چیز زیادی نمی دانیم، جز این که ظاهرا همانند پیش نمونه «سانتاکروز اوکولوس»، صاحب سیستم ردگیری با شش درجه آزادی خواهندبود و احتمالا دوربین های خارجی بیشتری هم خواهندداشت.
 
با هیجان انگیزترین گجت های سال جدید آشنا شوید 

ضمنا این هدست ها با هولولنز مایکروسافت که ترکیبی از واقعیت مجازی و افزوده را عرضه می کند هم، متفاوت خواهندبود.  در این پروژه مایکروسافت با شرکای مختلفی در حال همکاری است که ایسر، ایسوس و استارت آپ چینی «Ant VR» از جمله آن ها هستند. با این همه مشخص نیست که محصول یا محصولات جدیدی که با همکاری مایکروسافت عرضه می شوند، در برابر رقیبان قدیمی این بازار مانند اوکولوس «فیسبوک»، سونی، اچ تی سی و سامسونگ چقدر شانس خواهندداشت.
 
 


KODAK SUPER 8

سوپر 8 جدید
 
 با هیجان انگیزترین گجت های سال جدید آشنا شوید 

نیم قرن پیش، وقتی «کداک» دوربین های آماتوری «سوپر 8» خود را عرضه کرد، هیچ کس باورش نمی شد که این دوربین های کوچک تا این حد در تاریخ سینما تاثیرگذار شوند. در این میان پس از سال ها، کداک قصد دارد تا نسخه مدرنی برای سوپر 8 را امسال روانه بازار کند. این سوپر 8 دیجیتالی، برخلاف دوربین های مدرن فیلم های خود را به صورت آنالوگ روی نوار ضبط می کند، با این حال نمایشگری LCD دارد و به درگاه SD هم برای ذخیره جداگانه صدا مجهز است. فیلم های گرفته شده با دوربین را می توان برای خود کداک فرستاد تا با تصحیح سرعت و رنگ به صورت دیجیتال برای شما بازپس بفرستد. این دوربین اواخر امسال، روانه بازار می شود.
 


APPLE WATCH 3

لباس جدید پادشاه
 
با هیجان انگیزترین گجت های سال جدید آشنا شوید 

«اپل واچ» امسال به راند سوم خود خواهدرسید، آن هم در شرایطی که بازار ساعت های هوشمند به اندازه سابق سودده نیست. مهم ترین انتظار از «اپل واچ 3» عمر باتری بهتر است، با این حال پردازنده ای قوی تر هم در فهرست انتظارات جای می گیرد. ضمنا گفته می شود که ممکن است اپل تکنولوژی صفحه لمسی نمایشگر این ساعت را هم تغییر دهد، با این همه معلوم نیست که باید منتظر تغییر انقلابی باشیم یا نه.
 


PROJECT AURA

پروژه عجیب «اورا»

از زمانی که گوگل پروژه «گلس» را رها کرد، بسیاری منتظرند تا ببینند این غول بزرگ دنیای انفورماتیک با چه جایگزینی باز خواهدگشت. پروژه «اورا» که از دو سال پیش کلید خورده، جواب همین انتظار است. بر این اساس امسال انتظار داریم تا دست کم نمونه های اولیه از نسل جدید عینک های واقعیت مجازی گوگل را در فاز آزمایشی ببینیم.
 
با هیجان انگیزترین گجت های سال جدید آشنا شوید 

اورا قرار است کاملا داخل گوگل و نه به صورت پروژه ای جدا، در قالب مجموعه شرکت «آلفابت» دنبال شود، این موضوع کمک می کند تا دسترسی بیشتری به منابع تکنولوژی موجود درون گوگل داشته باشد. «تونی فادل»، مدیرعامل «Nest»، نظارت بر این پروژه را بر عهده دارد و گوگل در طول سال گذشته متخصصان زیادی را از شرکت های مختلف، حتی آزمایشگاه مرموز Lab 126 آمازون برای کار روی آن استخدام کرده است. حال باید دید نتیجه این برنامه چه خواهدبود.
 


OLED VS HDRIP

این تلویزیون های نوظهور
 
با هیجان انگیزترین گجت های سال جدید آشنا شوید 

تلویزیون های HDR که سال پیش برای نخستین بار عرضه شدند، امسال بیشتر فراگیر خواهندشد در حالی که OLED هم همچنان به پیش خواهدتاخت. هر چند «سامسونگ» می گوید تلویزیون OLED جدیدی امسال عرضه نمی کند و به جای آن قصد دارد که روی تکنولوژی کوانتوم دات و نانوکریستال خود متمرکز شود. در مقابل، سونی اولین OLED بزرگ خود را امسال روانه بازار خواهدکرد. ضمنا تلویزیون های خمیده، تازه در شروع ماه عسل خود هستند و امسال باید منتظر تلویزیون های انعطاف پذیر یا مورب زیادی باشیم.
 


BLOCKS

ساعت آجری
 
با هیجان انگیزترین گجت های سال جدید آشنا شوید 

امسال پس از ماه ها تاخیر سرانجام می توانیم شاهد رونمایی از «بلاکز» باشیم؛ ساعت هوشمند ماژولاری که امکانات ویژه ای به کاربر خود می دهد. به این ترتیب با تعویض قطعات بند ساعت، می توان ویزگی های جدیدی را به آن اضافه کرد. این قطعات می توانند شامل حافظه یا باتری بیشتر یا حسگرهای مختلف باشند. در نتیجه ساعت براساس نیاز شما، در هر زمان می تواند به صورت اختصاصی تغییر کند و به ویژگی های جدیدی مجهز شود. توسعه این ساعت، مدت ها طول کشیده است و حالا امسال را باید ببینیم که این گجت در عمل تا چه حد موفق خواهدبود.
 


MACBOOK PRO

مک بوک با قلبی جدید
 
با هیجان انگیزترین گجت های سال جدید آشنا شوید 

سال پیش وقتی اپل، «مک بوک پرو»ی جدید خود را عرضه کرد، بسیاری آن قدر درگیری شکل نوظهور آن (به لطف افزوده شدن واری لمسی روی صفحه کلید) شدند که کسی نپرسید چرا سخت افزار آن دستخوش تغییراتی اساسی نشده است. امسال اگرچه منتظر تحولی ساختاری در مک بوک نیستیم، ولی دست کم انتظار داریم که اپل نسل جدید مک بوک های خود را با پردازنده های نسل جدید «اینتل» روانه بازار کند. این پردازنده های جدید، مصرف باتری کمتر و کارایی بهتری خواهندداشت که طبیعتا مدت کار دستگاه با باتری را هم بهبود می بخشند.
 


NOKIA ANDROID PHONES

بازگشت نوکیا

احتمالا تا امروز دیگر شنیده اید که «نوکیا» امسال رسما به بازار موبایل باز می گردد. سال پیش مایکروسافت برند نوکیا را به شرکت فنلاندی «HMD Global» واگذار کرد و این مقدمه ای بود برای بازگشت برند نوکیا که امسال شاهد آن خواهیم بود؛ نوکیایی که ظاهرا با نوکیای قدیمی از زمین تا آسمان تفاوت خواهدداشت. نوکیای جدید با انبوهی از تلفن های هوشمند اندرویدی در راه است و اولین گوشی آن، «نوکیا 6» خواهدبود؛ با نمایشگری 5.5 اینچی، یک دوربین 16 مگا پیکسلی و مجهز به پردازنده «اسنپ دراگون 430» و این تازه شروع ماجراست.
 
با هیجان انگیزترین گجت های سال جدید آشنا شوید 

این طور که شایعات می گویند نوکیا از همین حالا روی انبوهی از طرح های جدید کار می کند که یکی از مهم ترین آن ها پروژه «هرت» (Heart به معنی قلب) است که تلفن همراه ارزان قیمت این شرکت خواهدبود؛ تلفنی 5.2 اینچی با دوربین 12 مگاپیکسلی اصلی و هشت مگاپیکسلی ثانویه که احتمالا با قیمتی حدود 150 دلار به بازار می رسد.

پروژه دیگر، طرح نوکیا «E1» است که هنوز اندازه دقیق آن هم مشخص نیست، اما احتمالا با پردازنده «اسنپ دراگون 426» و یک دوربین 13 مگاپیکسلی رونمایی خواهدشد. به این مدل ها، «نوکیا 8» را هم اضافه کنید؛ تلفن همراهی مجهز به یک دوربین 24 مگاپیکسلی «کارل زایس» و دوربین سلفی 12 مگاپیکسلی که به یک پردازنده قدرتمند «اسنپ دراگون 835» هم مجهز است و امسال حتما شاهد خودنمایی آن خواهیم بود.
 


GOOGLE PIXEL 2

فرزند تازه گوگل

عرضه گوشی های «پیکسل» به وسیله «گوگل» در سالی که گذشت با حاشیه های زیادی همراه بود و طبیعی است که امسال منتظر یک یا چند پیکسل جدید باشیم. این طور که شایعات می گویند هر دو نسخه پیکسل و «پیکسل ایکس ال 2»، ضدآب خواهندشد و ضمن ارتقای پردازنده، دوربین بهتری هم خواهندداشت.
 
با هیجان انگیزترین گجت های سال جدید آشنا شوید 

گفته می شود که امکان دارد گونه بزرگ تر یعنی پیکسل ایکس ال، صاحب نمایشگری QHD شود که خصوصا برای استفاده در هدست های واقعیت مجازی، کیفیت بالایی را عرضه خواهدکرد. با این حال شایعه تنها در صورتی می تواند درست باشد که گوگل فکری به حال مصرف سرسام آور باتری به وسیله چنین نمایشگری را کرده باشد. ضمنا ظاهرا گوگل روی نسخه ای اقتصادی تر از پیکسل هم برای فروش با قیمت پایین کار می کند.
 


HTC VIVE 2 VR HEADSET

مجازی به توان 2
 
با هیجان انگیزترین گجت های سال جدید آشنا شوید 

HTC Vive، سال پیش بدون تردید یکی از بهترین هدست های واقعیت مجازی بود و امسال نسخه جدیدی از آن به بازار می رسید. این نسخه که «اچ تی سی» تحت عنوان پروژه «اوسیس» روی آن کار می کند، احتمالا بی سیم خواهدبود یا دست کم توانایی اتصال بی سیم را هم خواهدداشت. کیفیت نمایشگرهای آن بیشتر و حتی ممکن است ظاهر آن اندکی عوض شود، با این همه هنوز هیچ چیز قطعی نیست.
 


NIKON D760

نیکون نوظهور
 
با هیجان انگیزترین گجت های سال جدید آشنا شوید 

«دی 760» از بسیاری جهات مهم ترین دوربین فول فریمی است که امسال منتظر ظهورش هستیم. تا زمان نگارش این گزارش، هنوز اطلاعات چندانی در مورد این دوربین جدید «نیکون» نمی دانیم، با این حال براساس شایعات، دی 760 با یک سنسور 24.3 مگاپیکسلی و سرعت شاتری معادل یک به هشت هزار عرضه خواهدشد. شانس خوبی هست که این دوربین جانشین مشترک «دی 750» و «دی 610» قدیمی نیکون باشد.
 


GOPRO KARMA

در مسیر بازگشت
 
 با هیجان انگیزترین گجت های سال جدید آشنا شوید

«کارما»، پهپاد فیلمبرداری پرسر و صدای «GoPro» در سال پیش، یکی بدشانسی تمام عیار بود. مشکل نقص باتری موجب شد تا یکی از بهترین پهپادهای سال، به شکستی تلخ تبدیل شود. تقریبا قطعی به نظر می رسد که GoPro امسال نسخه دوم کارما را بدون مشکلات قبلی و با مجموعه گسترده ای از بهبودها به بازار عرضه خواهدکرد. انتظار می رود که نسخه جدید جمع و جورتر بوده و هدایت آسان تر و بهتری نسبت به نسخه فعلی داشته باشد.
 


ASTROBOT

لگوهای رباتیک
 
با هیجان انگیزترین گجت های سال جدید آشنا شوید 

محصول تازه لگو، اسباب بازی مدرن آموزشی است که می تواند در فرم ربات های مختلفی ساخته شود. از ربات های چرخ دار گرفته تا ربات هایی با دست و پا که توانایی راه رفتن دارند. جالب این که اشکال مختلف این ربات برای علاقه مند ساختن بچه ها داستان پس زمینه نیز دارند. هر ربات علاوه بر موتورهای حرکتی قابل برنامه ریزی، توانایی تجهیز به حسگرهای مختلف را هم دارد.
 


MISFIT VAPOR

روح موتو 360
 
با هیجان انگیزترین گجت های سال جدید آشنا شوید 

«میس فیت» اوایل امسال ساعت هوشمند جدیدی را به بازار عرضه می کند که از نظر ظاهری شباهت های بی نظیری به «موتو 360» قدیمی دارد. نمایشگر OLED این ساعت با تراکم پیکسلی معادل 326 پیکسل در هر اینچ کمی بهتر از دیگر ساعت های اندرویدی است. این ساعت به GPS مجهز است، شتاب سنج و ارتفاع سنج هم دارد. ضمنا سیستم عامل آن با هر دو سیستم عامل آی او اس و اندروید به خوبی کار می کند. با این همه عمر باتری آن چندان خارق العاده نیست. این ساعت با قیمت 199 دلار به بازار عرضه می شود.
 


MICROSOFT SURFACE STUDIO

سرفس در پوست مک

برای سال ها، کامپیوترهای مک شرکت اپل نماد سیستم های منتخب حرفه ای ها بودند، تا این که سال پیش مایکروسافت از «سرفس استدیو» پرده برداشت و همه چیز را تغییر دارد؛ کامپیوتری که امسال با رسیدن به بازار امواج جدیدی را به وجود می آورد.
 
با هیجان انگیزترین گجت های سال جدید آشنا شوید 

مهم ترین موج آن هم در پاسخ اپل نهفته است که از دو سال پیش به این سو «آی مک» را به روز نکرده بود. اولین کامپیوتر رومیزی برند سرفس مایکروسافت که اتفاقا شباهت زیادی هم به زبان طراحی اپل دارد، به نمایشگر 28 انیچی اولترا اچ دی مجهز است. این نمایشگر بسیار باریک تنها 12.5 میلی متر ضخامت دارد و تراکم پیکسلی آن به 192 پیکسل در هر اینچ می رسد.

مزیت بزرگ این نمایشگر این است که شما می توانید برای طراحی روی آن از قلم سرفس کمک بگیرید، ضمن آن که می توانید همراه سیستم، گجت جانبی ای به نام «سرفس دایال» هم تهیه کنید که به شکل موج رادیوهای قدیمی است و دسترسی های سریع قابل توجهی در کنترل جزییات گرافیکی روی صفحه مانیتور به شما می دهد.





ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار