کد خبر: ۹۱۰۱
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۷ - ۰۷ خرداد ۱۳۹۶ - 2017 May 28
دور تعیین خط مسابقه‌ی فرمول یک موناکو برگزار شد. در این رقابت، کیمی رایکونن از تیم فراری موفق به ثبت بهترین زمان و کسب پل‌پوزیشن شد.

به گزارش آی تابناک : به نقل از FORMULA 1 درحالی‌که مسابقات امسال فرمول یک با رقابت نزدیک لوئیس همیلتون و سباستین فتل همراه است، این کیمی رایکونن بود که بهترین زمان را در دور‌های زمان‌گیری موناکو به دست آورد تا در مسابقه‌ی اصلی روز یک‌شنبه، جلوتر از دیگران، آغازگر این رویداد مهم باشد. در تقویم فرمول یک و مسابقات سالیانه‌ی اتومبیل‌رانی جهان، جایزه‌ی بزرگ موناکو از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است و مهم‌ترین اتفاق در فرمول یک محسوب می‌شود.

از سال ۲۰۰۸ تاکنون، این اولین‌ بار است که رایکونن فنلاندی، در پول‌ پوزیشن قرار می‌گیرد و به مقام اول در تعیین خط می‌رسد. از سویی دیگر، نباید فراموش کرد که دیگر راننده‌ی تیم فراری، سباستین فتل، با اختلاف زمانی ناچیز ۰.۰۴۳ ثانیه از رایکونن، در جایگاه دوم قرار گرفت تا اقتدار  تیم فراری، یک بار دیگر در رقابت‌های امسال فرمول یک ثابت شود.

والتری بوتاس، راننده‌ی فنلاندی تیم مرسدس بنز، مسابقه‌ی موناکو را از خط سوم آغاز خواهد کرد. او با زمان ۱:۱۲.۲۲۳، حدود ۲ هزارم ثانیه کندتر از فتل بود، اما لوئیس همیلتون که امید اول قهرمانی در آغاز فصل محسوب می‌شد، با هم‌تیمی خود در مرسدس، فاصله‌ی زیادی داشت و رتبه‌ی عجیب سیزدهم را به‌ دست آورد. تصادف استوفل وندورن در Q2 منجر به بروز ترافیک و جلوگیری از ثبت زمان ایده‌آل برای راننده‌ی اول مرسدس بنز شد.

مکس وشتاپن تیم فرمول یک ردبول

مکس وشتاپن، پدیده‌ی ۱۹ ساله‌ی تیم فرمول یک ردبول، طبق روال هفته‌های گذشته در تعیین خط موفق بود و به جایگاه باارزش چهارم رسید. او با زمان ۱:۱۲.۴۹۶، اندکی سریع‌تر از هم‌تیمی باسابقه‌ی خود بود. دنی ریکیاردیو، با ثبت زمان ۱:۱۲.۹۹۸، از خط پنجم و دقیقا پشت سر دیگر راننده‌ی ردبول، جایزه‌ی بزرگ موناکو را آغاز خواهد کرد.

کیمی رایکونن، پس از کسب بهترین زمان در تعیین خط به خبرنگاران گفت:

مسلما جایگاه اول، بهترین مکان برای شروع مسابقه است، اما هیچ موفقیتی در مسابقه‌ی اصلی را ضمانت نمی‌کند. البته من از این افتخار خوشحال هستم و یک آخر هفته‌ی خوب را تجربه می‌کنم. بعد از تکرار جایگاه‌های سوم و چهارم تعیین خط در مسابقات قبلی، ما برای ارتقاء در پیش‌نمایش موناکو تلاش کردیم و البته موفق شدیم. همیشه می‌توان در تعیین خط، زمان‌های بهتری به‌‌ دست آورد و این چالش پایانی ندارد؛ اما همه‌چیز برای تیم فراری خوب پیش رفت.

کیمی رایکونن تیم فراری فرمول یک

در پایان زمان‌گیری در پیش‌نمایش جایزه‌ی بزرگ موناکو، حضور جنسون باتن، راننده‌ی ذخیره‌ی تیم مکلارن در جایگاه نهم تعیین خط، جالب توجه است. او که مدت‌ها از شرکت در رقابت‌های جهانی فرمول یک دور بوده است، به دلیل حضور موقت فرناندو آلونسو در رقابت ایندی 500 آمریکا، فرصت باارزش نشستن پشت فرمان را در اختیار خواهد داشت. باتن ۳۷ ساله، در سال ۲۰۰۹ به مقام قهرمانی فرمول یک جهان رسید و در همین سال برنده‌ی مسابقه‌ی جایزه‌ی بزرگ موناکو شد. متاسفانه تعویض پیشرانه‌ی جنسن باتن برای مسابقه‌ی اصلی با نمونه‌ی بهینه‌ی شده‌ی هوندا، منجر به پنالتی ۱۵ رتبه‌ای برای این راننده‌ی بریتانیایی خواهد بود تا باتن نتواند با امید به کسب اولین امتیاز مک‌لارن در فصل جاری پا به میدان بگذارد. احتمالا تیم‌ مک‌لارن-هوندا پیش‌بینی چنین عملکرد خوبی را از باتن نداشتند.

در پایان این مطلب، بیننده‌ی خلاصه‌ی زیباترین لحظات و حوادث رقابت در پیش‌نمایش فرمول یک موناکو باشید.

دانلود با کیفیت 360p   720p   1080p

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار