کد خبر: ۹۰۷۳
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۶ - ۰۶ خرداد ۱۳۹۶ - 2017 May 27
روسیه قصد دارد یک زیر دریایی عظیم با دو برابر حجم بزرگترین جت مسافری بسازد تا منابع طبیعی دست نخورده را ردیابی کند و تحقیقات علمی انجام دهد. این بزرگترین زیردریایی غیر نظامی جهان خواهد بود.

به گزارش آی تابناک : به نقل از پاپ ساینس، این زیر دریایی با دو برابر حجم بزرگترین جت مسافربری و با طرحی مشابه و  بالدار ساخته خواهد شد.

طرح این زیر دریایی که The Arcetic Research Submarine نام گرفته به شرکت Rubin Dedign Bureau تعلق دارد. همین شرکت زیردریایی موشک انداز کلاس Typhoon را در دهه ۱۹۸۰ میلادی طراحی کرده بود.

The Arcetic Research Submarine، بزرگترین زیردریایی غیرنظامی است که تاکنون ساخته شده و جالب آنکه با سوخت هسته ای فعالیت خواهد کرد.  عملیات ساخت آن نیز از ۲۰۲۰ میلادی آغاز می شود. هدف از ساخت آن انجام تحقیقات با سونارهای فرکانس پایین است که می توانند به کف دریا نفوذ کنند. به همین دلیل بخش اعظم حجم این زیر دریایی به دو دریافت کننده سونار است. این دریافت کننده ها شبیه بال هستند.

زیردریایی  مذکور می تواند از محیط اطراف خود تصویربرداری کند و همچنین دارای پهپادهایی است که امکان تحقیق دقیق تر را برای دانشمندان فراهم می کند.

طول زیر دریایی۱۳۵.۵ و عرض آن ۱۴.۴ متر خواهد بود. اندازه بال های آن نیز ۱۰۰ متر محاسبه شده است.

 سازندگان The Arcetic Research Submarine معتقدند حداکثر سرعت آن  ۱۲.۶ گره خواهد بود. همچنین زیردریایی ظرفیت ۴۰ نفر را خواهد داشت و قادر است ۹۰ روز زیر آب بماند. این وسیله می تواند در عمق ۴۰۰ متری آب حرکت کند.

 جالب آنکه این زیردریایی با ایرباس A۳۸۰ مقایسه شده که بزرگترین جت مسافربری دنیاست.



۲۰ میلیون تن زباله در سال نتیجه فرهنگ غلط و نبود مدیریت است

چالش های اقتصاد ایران در سال ۹۶


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار