تاریخ انتشار: ۰۹:۰۲ - ۰۶ خرداد ۱۳۹۶ - 2017 May 27
شرکت خودروسازی مک لارن (McLaren) نمونه جدید از ابرخودروهای خود را به بازار معرفی نمود. این خودرو که مک لارن ۷۲۰S نام دارد، برای اوابن بار در نمایشگاه خودرو ژنو سال ۲۰۱۷ میلادی به نمایش عمومی درآمد.
به گزارش آی تابناک : به نقل از برترین ها مک لارن ۷۲۰S بر پایه مدل قبلی این شرکت، مک لارن ۶۵۰S ساخته شده و علاوه بر دگرگونی چهره و بازسازی ظاهری (Facelift)، در بخش موتور و پیشرانه نیز مورد بهینه سازی قرار گرفته است.

معرفی و مشخصات فنی مک لارن ۷۲۰S مدل سال ۲۰۱۸ میلادی، آخرین ابرخودروی شرکت انگلیسی مک لارن
مک لارن ۶۵۰S 
 
طراحی بدنه و ظاهر

مک لارن ۷۲۰S نیز مانند سایر محصولات این شرکت که بر اساس یک پلتفرم مشخص از سال ۲۰۱۰ میلادی تولید شده، دارای سه تیپ Sport ، Super و Ultimate بوده که هر کدام از قابلیت های خاص و منحصر به فردی برخوردار شده‌اند. این خودرو از تکنولوژی نسل جدیدی Monocell در ساخت شاسی برخودار بوده که با استفاده از الیاف فیبر کربن وزن خودرو را نسبت به نسل قبلی و مدل ۶۵۰S به میزان ۱۷.۶ کیلوگرم کاهش داده و به ۱.۳۲۲ کیلوگرم رسانده است. بدنه مک لارن ۷۲۰S نیز به طور یکپارچه بوده که از فیبرکربن ساخته شده است.

معرفی و مشخصات فنی مک لارن ۷۲۰S مدل سال ۲۰۱۸ میلادی، آخرین ابرخودروی شرکت انگلیسی مک لارن

سیستم تعلیق مک لارن ۷۲۰S نیز بهبود یافته و با استفاده از کمک فنرهای هیدروپنوماتیک و سیستم Proactive Chassis Control II اختصاصی شرکت مک لارن، مجهز به ۲۱ سنسور شده که وضعیت و عملکرد خودرو را به صورت همیشگی تحت نظر داشته و بهترین تنظیمات را برای آن انتخاب می‌نماید.

این سیستم قابلیت تنظیم در سه وضعیت Comfort، Sport و Track را داشته که با انتخاب هر کدام نحوه عملکرد خودرو به طور کلی تغییر خواهد کرد. تایرهای این ابرخودرو نیز ساخت شرکت تایرسازی پیرلی (Pirelli) ایتالیا و از نوع بسیار باکیفیت P Zero بوده و در جلو با سایز ۲۴۵/۳۵/۱۹ و در عقب با سایز ۳۰۵/۳۰/۲۰ ارائه می‌گردد.
 
معرفی و مشخصات فنی مک لارن ۷۲۰S مدل سال ۲۰۱۸ میلادی، آخرین ابرخودروی شرکت انگلیسی مک لارن

فرم طراحی بدنه مک لارن ۷۲۰S نیز بسیار پیشرفته‌تر و متفاوت با مک لارن ۶۵۰S بوده و این مساله در حراحی ورودی‌های هوای این خودرو نمود بیشتری دارد. در طراحی مک لارن ۷۲۰S بر خلاف مک لارن ۶۵۰S ورودی‌های هوای موجود در بخش انتهایی درها حذف شده است. به جای این ورودی‌ها و به منظور تامین هوای مورد نیاز برای تنفس این نیروگاه پرقدرت، جریان هوا از طریق یک ورودی قرار گرفته شده در بخش میانی سقف و شیشه عقب وارد موتور می‌گردد.

این طرح توسط راب ملویل (Rob Melville)، سرپرست طراحان شرکت مک لارن مطرح شده و بر اساس اعلام شرکت، بازدهی بسیار بالاتری نسبت به نمونه‌های قبلی دارد. علاوه بر این ورودی‌های هوایی مانند سایر خودروهای موجود در بازار در مک لارن ۷۲۰S وجود دارد. به عنوان مثال می‌توان به ورودی‌های هوای قرار گرفته در بخش پایینی چراغ‌های جلویی و جلو پنجره اشاره کرد.

موتور و پیشرانه

مک لارن ۷۲۰S از یک موتور هشت سیلند خورجینی ۴.۰ لیتری به حجم دقیق ۳.۹۹۴ سی‌سی استفاده می‌کند. این موتور با آرایش ۹۰ درجه ساخته شده و سیستم توربوشارژر دوگانه الکتریکی شرکت مجهز شده است. این موتور از نوع DOHC بوده و مجهز به ۳۲ سوپاپ است. این موتور توانایی تولید نیرویی معادل ۷۱۰ اسب بخار در دور موتور ۷.۲۵۰ RPM را داشته و حداکثر گشتاور تولیدی آن نیز ۷۷۰ نیوتون متر بوده که در دور موتور ۵.۵۰۰ RPM در اختیار راننده قرار می‌گیرد.

این ابرخودروی مک لارن در زمانی معادل ۲.۹ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتردر ساعت، ۷.۸ ثانیه به سرعت ۲۰۰ کیلومتر در ساعت رسیده و مسافت یک چهارم مایل (۴۰۰ متر) را در زمان ۱۰.۵ ثانیه طی می‌کند. حداکثر سرعت مک لارن ۷۲۰S نیز ۲۱۲ مایل در ساعت (معادل ۳۴۱ کیلومتر در ساعت) اعلام شده است. نیروی تولیدی این موتور قدرتمند توسط یک جعبه دنده هفت سرعته جدید اتوماتیک دو کلاچه به چرخ های این خودروی موتور وسط منتقل می‌گردد.
 
 معرفی و مشخصات فنی مک لارن ۷۲۰S مدل سال ۲۰۱۸ میلادی، آخرین ابرخودروی شرکت انگلیسی مک لارن

به این ترتیب، قابلیت‌ها و توانایی‌های این ابرخودرو از نسل پیشن خود مک لارن ۶۵۰S بالاتر بوده و با توجه به سیستم توربوی جدید، برای رسیدن به سرعت ۳۰۰ کیلومتر در ساعت به زمانی در حدود ۴ ثانیه کمتر نیاز خواهد داشت.

تجهیزات کمکی رانندگی

با وجود اینکه ابرخودروها، معمولا مخصوص پیست‌های مسابقه طراحی شده‌اند اما، مک لارن ۷۲۰S با لیست بلندبالایی از تجهیزات ایمنی و کمکی رانندگی مجهز شده است. به عنوان مثال می‌توان به نمونه‌های زیر اشاره کرد:

    سیستم ترمز ضد قفل (ABS)
    سیستم کنترل کشش (Traction Control)
    سیستم کنترل الکترونیکی پایداری (ESC)
    سیستم کنترل شروع حرکت (Launch Control)
    سیستم کنترل لغزش متغیر (VDC)
    سیستم کنترل حرکت در سراشیبی (Hill Hold Assist)

مصرف سوخت

هرچند برای ابرخودروها مصرف سوخت فاکتور مهمی به حساب نمی‌آید، اما مصرف سوخت مک لارن ۷۲۰S نسبتا پایین بوده و توانایی پیمایش مسافتی ۱۷.۱ مایلی با هر گالن سوخت (معادل ۱۶.۵ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر) مسافت شهری، ۳۸.۲ مایلی (معادل ۷.۴ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر) مسیر بزرگراهی و ۲۶.۴ مایل (معادل ۱۰.۷ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر) سیکل ترکیبی را دارد. میزان تولید گاز آلاینده این ابرخودرو نیز ۲۴۹ گرم در هر کیلومتر مسافت اعلام شده است.

کابین و طراحی داخلی

کابین مک لارن ۷۲۰S جادارتر از مدل ۶۵۰S بوده و فضای بیشتری را برای دو سرنشین خودرو در فراهم می‌کند. درهای این خودرو نیز که به سمت بالا باز می‌شوند پهنای زیادی داشته و ورود و خروج به آن بسیار ساده‌تر از گذشته است. ستون A (ستونی که مابین در و شیشه جلو وجود دارد) نیز طراحی خاصی دراد. این ستون بسیار باریک بوده و نمای وسیع و عریضی را از مسیر پیش رو در اختیار راننده و سرنشین قرار می‌دهد.
 
معرفی و مشخصات فنی مک لارن ۷۲۰S مدل سال ۲۰۱۸ میلادی، آخرین ابرخودروی شرکت انگلیسی مک لارن

صفحه نمایش ابرخودروی مک لارن ۷۲۰S نیز شباهت زیادی با نمونه موجود در خودروی تسلا (Tesla) داشته و یک نمایشگر بزرگ رنگی لمسی بوده که به صورت عمودی نصب شده است. با انتخاب مدل حرکتی Track، اطلاعات موجود در بخش پشت آمپر به حداقل رسیده و این صفحه نمایش بزرگ LCD تنها اطلاعات اساسی مانند سرعت، دنده و دور موتور را به نمایش می‌گذارد.

قیمت

هنوز به صورت رسمی برای این ابرخودرو قیمتی اعلام نشده است. اما بر اساس گمانه زنی‌ها مدل کوپه (Coupe) مک لارن ۷۲۰S قیمتی در حدود ۳۰۰.۰۰۰ دلار (معادل ۱ میلیارد و ۱۲۵ میلیون تومان با احتساب دلار ۳.۷۵۰ تومانی در زمان نگارش) در حالت پایه خواهد داشت. این خودرو همانند سایر مدل‌های تولیدی شرکت مک لارن قابلیت تجهیز به انواع و اقسام قطعات از جنس فیبر کربن را نیز داشته که قیمت آن را افزایش خواهد داد.

با توجه به فروش بیشتر نمونه بدون سقف مک لارن ۶۵۰S ، برای سال ۲۰۱۹ میلادی نیز قرار است یک مدل روباز (Spider) نیز از این خودرو به بازار عرضه گردد. به احتمال زیاد یک مدل LT نیز از این خودرو تولید خواهد شد که از توانایی‌های دینامیکی بالاتر و همچنین قیمت بالاتری سود خواهد برد.

رقبا

از رقبای این ابرخودروی پرقدرت در بازارهای جهانی می‌توان به نمونه‌های زیر اشاره کرد:

  •     فراری ۴۸۸GTB با قیمت پایه ۲۵۰.۰۰۰ دلار (معادل ۹۳۷ میلیون تومان)
  •     لامبورگینی هوراکان (Lamborghini Huracan) با قیمت پایه ۲۰۴.۰۰۰ دلار (معادل ۷۶۵ میلیون تومان)
  •     پورشه ۹۱۱ GT3 با قیمت تقریبی ۱۴۵.۰۰۰ دلار (معادل ۵۴۳ میلیون تومان)
  •     فراری F12 برلینتا (Ferrari F12 Berlineta) با قیمت ۳۲۴.۰۰۰ دلار (معادل ۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان)
  •     آستون مارتین ونکوئیش (Aston Martin Vaquish) با قیمت پایه ۲۹۰.۰۰۰ دلار (معادل ۱ میلیارد و ۸۰ میلیون تومان)

 معرفی و مشخصات فنی مک لارن ۷۲۰S مدل سال ۲۰۱۸ میلادی، آخرین ابرخودروی شرکت انگلیسی مک لارن
آستون مارتین ونکوئیش
 
معرفی و مشخصات فنی مک لارن ۷۲۰S مدل سال ۲۰۱۸ میلادی، آخرین ابرخودروی شرکت انگلیسی مک لارن 
لامبورگینی هوراکان
 
مقایسه مک لارن ۷۲۰S و مک لارن ۶۵۰S 
 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار