کد خبر: ۹۰۶۱
تاریخ انتشار: ۲۰:۰۰ - ۰۴ خرداد ۱۳۹۶ - 2017 May 25
عصر روز گذشته و در مراسمي که با حضور خبرنگاران و مديران شرکت هواوي در گالري آس تهران برگزار گرديد، نمايشگاه آثار گرفته شده با گوشي P10 توسط استاد محمود کلاري افتتاح شد.
به گزارش آی تابناک : به نقل از آی تی رسان محمود کلاري عکاس، مدير فيلم‌برداري و کارگردان ايراني است. او دوره تخصصي شناخت و تکنيک عکاسي را در نيويورک گذرانده و در آژانس بين‌المللي عکس خبري سيگما در پاريس عکاسي کرده است. کلاري در سال ۱۳۵۹ يکي از ۱۵ عکاس برتر سال توسط مجله تايم شناخته شد و عکس‌هاي او در مجلات فرانسوي، آلماني و آمريکايي چاپ شده است.

تاکنون سه فيلم در تاريخ سينماي ايران به اسکار راه يافته است که دوتاي آن‌ها يعني بچه‌هاي آسمان اثر مجيد مجيدي و جدايي نادر از سيمين اثر اصغر فرهادي، توسط محمود کلاري فيلم‌برداري شده است.

در ابتداي اين مراسم بابک فياض، مدير فروش شرکت هواوي ضمن خوش‌آمدگويي به حاضرين از همکاري شرکت هواوي و استاد کلاري ابراز خشنودي کرد و در ارتباط با گوشي P10 گفت: اين محصول چند روزي است که به بازار ايران عرضه شده و از نظر کيفيت به‌خصوص در بخش دوربين، مورد تحسين همگان واقع شده است.

پس از وي، محمود کلاري در ارتباط با تجربه عکاسي با اين گوشي به صحبت پرداخت و ضمن يادآوري خاطرات خوب خودش با برند لايکا که در دوربين P10 استفاده شده، در ارتباط با کيفيت دوربين پرچم‌دار هواوي گفت: اين دوربين قابليت بسيار بالا در باب رزولوشن داشت و من با وضوح 20 مگاپيکسل عکاسي کردم که معمولا در گوشي‌هاي عادي قابل مشاهده نيست. قابليت‌هاي فوق‌العاده آن همچون گرفتن عکس‌هاي مونو کروم که شما در نمايشگاه مي‌بينيد، واقعا شبيه به نگاتيو سياه و سفيد بوده و بسيار خاص است. اين مقدار از کنتراست معمولا درگوشي موبايل با آن سنسور کوچک اتفاق نمي‌افتد.

استاد کلاري در ارتباط با سايز عکس‌هاي چاپ شده گفت: آن دوستي که اين عکس‌ها را چاپ مي‌کرد در ابتدا به من گفت که با سايز ماکسيمم 50 در 70 اين تصاوير قابليت عرضه را دارد اما پس از مشاهده کيفيت عکس‌ها اذعان نمود که به‌راحتي در سايز 100 در 70 سانتي‌متر هم با توجه به رزولوشن بالا قابل چاپ هستند. من فکر نمي‌کنم شما هرگز به سايزي بيشتر از اين در شکل مرسوم عکاسي نياز داشته باشيد.

من اگر فرصت بيشتري داشتم و مي‌توانستم سفرهايي در طي اين مدت ۱۵ روز داشته باشم، تصاوير بهتري را شکار مي‌کردم. به شما قول مي‌دهم نمايشگاه بعدي، شما باور نکنيد که عکس‌ها توسط يک گوشي موبايل گرفته شده است. من بسيار خوشحال هستم و الان مي‌دانم که مي‌توانم يک گوشي هواوي در جيب خودم داشته و فکر کنم که يک دوربين کافي جهت کارهايي که مي‌خواهم انجام بدهم، با خودم به همراه دارم.



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار