کد خبر: ۹۰۴۷
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۲ - ۰۴ خرداد ۱۳۹۶ - 2017 May 25
شرکت مخابرات ايران در راستاي حمايت از توليد ملَي و ايجاد بستري براي حمايت از شرکت‌هاي نوپا، در نظر دارد، شتاب دهنده ملَي را در سراسر استان‌هاي کشور راه‌اندازي کند.
به گزارش آی تابناک : به نقل از ایسنا هدف از ايجاد يک شتاب‌دهنده در سطح ملي و به صورت يکپارچه اتصال محصولات توليدي حوزه محتواي فضاي مجازي به بازار عنوان شده و يک شرکت نوپا و نوآور به تجاري سازي ايده نياز دارد و مخابرات مي تواند از اين طرح ها حمايت کند.

قرار است شتاب‌دهنده ملي در سطح کليه استانهاي کشور راه اندازي شود که هدف از آن، حمايت از کسب وکارهاي نوپا و سرمايه گذاري خطرپذير براي ايده هايي است که توانايي رسيدن به محصول را ندارند.

به گفته مسوولان مخابرات، حمايت از ايده‌هاي نو در سه بخش سخت افزار، نرم افزار و محتوا صورت مي‌گيرد و تمرکز بيشتر مخابرات براي بهره برداري از سرويس هاي نو و تجهيزات مربوط به فناوري هاي جديد از جمله اينترنت اشياء است.

از نقطه ضعفهاي مراکز شتاب‌دهنده در کشور عدم اتصال به بازار مصرف است که در برنامه ايجاد شتاب‌دهنده ملي، ايجاد شبکه‌اي از همکاران تجاري براي اتصال به بازار مصرف در دستور کار مخابرات است چرا که شبکه مخابراتي کشور به بازار و مشتريان متصل است و اين مي تواند نقطه قوتي براي ارائه محصول شرکتهاي نوپا و استارتاپ در بازار باشد و ايده ها به راحتي قابل تجاري سازي خواهند بود.

شتاب‌دهنده ملي در مرکز و شعب آن در کليه استانهاي کشور به صورت متمرکز اداره و مديريت مي شوند و از ايده ها و کسب و کارهايي در خصوص خدمات فناوري اطلاعات و ارتباطات در بخش هاي پزشکي، شهر هوشمند، وسائل نقليه و انرژي حمايت مي کند. همچنين جذب شرکتهاي نوپا در چند مرحله پيش شتاب‌دهي، شتاب‌دهي و سرمايه گذاري خطرپذير صورت مي‌گيرد.

در اين زمينه روابط عمومي شرکت مخابرات ايران اعلام کرده که در نظر دارد با مشارکت مخاطبان نام مناسبي را براي شتاب‌دهنده خود انتخاب کند و از علاقه مندان درخواست کرده نام هاي پيشنهادي خود را تا 7 خرداد ماه با ذکر مشخصات کامل خود از طريق نشاني الکترونيکي info@tci.ir براي اين دفتر ارسال کنند.

ارسال نام پيشنهادي فراخوان به همراه مشخصات فرد، از طريق بخش نظرات کاربران همين خبر امکان پذير است. نام‌هاي پيشنهادي در کميته ويژه، انتخاب و به پيشنهاد کننده برگزيده جايزه اعطا مي‌شود.




ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار