کد خبر: ۹۰۴۰
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۲ - ۰۴ خرداد ۱۳۹۶ - 2017 May 25
• هر چیزی که تصور می کنید که درباره رزومه می دانید اشتباه است!
به گزارش آی تابناک : به نقل از گویا آی تی اگر شما هم مثل بیشتر مردم باشید، تقریبا همه چیزهایی که تصور می کنید درباره رزومه می دانید، کاملا اشتباه هستند. موارد زیر افسانه های رایج درباره رزومه به همراه داستان واقعی هر یک از آنها است:
 

افسانه شماره ۱: رزومه یک زندگینامه است که روی موضوعات کاری تمرکز دارد
واقعیت: رزومه یک سند فروش است. هدف رزومه ارائه شرحی از زندگانی یا ترسیم جزئیات (ملال آور) سوابق استخدامی شما نیست. هدف شما از نوشتن رزومه این است که طرف مقابل را متقاعد کنید که شما فردی هستید که ارزش وقت گذاشتن برای مصاحبه را دارید؛ به عبارت دیگر، ارزش خود را به او بفروشید (بقبولانید).
 
افسانه شماره ۲: قسمت مهم رزومه، تجربه های شغلی شما است
واقعیت: قسمت مهم، پتانسیل و شایستگی های شما است. رزومه شما باید مسئول استخدام را متقاعد کند، یا به عبارت دیگر، این ایده را به او بفروشد که شما قادر به انجام کار مورد نظر هستید. تجارب کاری شما فقط تا زمانی اهمیت دارند که مدرک دیگری بر همین مدعا باشند.
 
افسانه شماره ۳: رزومه باید عنوان های شغلی شما را شرح بدهد
واقعیت: رزومه شما باید نتایجی که کسب کرده اید را توضیح بدهد. عناوین شغلی در هر شرکتی متفاوت است و غالبا در آنها چنان غلو می شود (بسیاری از شرکت های بزرگ، صدها «معاون» دارند) که تقریبا هیچ کس برایشان اهمیتی قائل نیست. مسئول استخدام می خواهد ببیند که شما چه کمکی کرده اید، نه اینکه چه کاری انجام داده اید.
 

 
افسانه شماره ۴: باید سرگرمی های خود را در رزومه ذکر کنید
واقعیت: ذکر سرگرمی ها در رزومه می تواند باعث شود که کار مورد نظر را از دست بدهید. کارفرمای بالقوه شما سرگرمی را به عنوان نشانه ای تعبیر می کند که حاکی از این است که شما ترجیح می دهید به جای پرداختن به مسائل شغلی، کار دیگری را انجام بدهید. علیرغم چیزهایی که می شنویم و می خوانیم، شرکت ها انسانهای کامل و همه جانبه نمی خواهند؛ آنها افرادی را می خواهند که معتاد به کار باشند!
 
افسانه شماره ۵: رزومه خود را مرتبا بروز کنید
واقعیت: هر رزومه ای باید برای هر درخواست شغل، سفارشی شده باشد. یک رزومه استاندارد، حتی اگر به دقت بروزرسانی شده باشد، مسئول استخدام را مجبور می کند که تطابق تجارب عمومی شما را با نیازهای خاص شرکت ارزیابی کند. از آنجایی که احتمالا مسئول استخدام به خود زحمت چنین کاری را نمی دهد، این خودتان هستید که باید این کار را انجام بدهید. بنابراین، چیزی که اهمیت دارد این است که موارد خاصی را ارائه کنید که حاکی از تطابق تجارب و توانایی های شما با نیازهای کارفرما باشند.
 
افسانه شماره ۶: رزومه باید جامع باشد
واقعیت: محتوای رزومه باید مرتبط باشد. فهرست کردن تجارب شغلی که ربطی به شغل مورد نظر شما ندارد تاثیر عکس می گذارد. در بهترین حالت، ذکر تجربه های نامربوط نشان دهنده فقدان تمرکز شما است، اما در بدترین حالت، حاکی از این است که اصلا درکی از کاری که برای آن درخواست داده اید ندارید.
 

 
افسانه شماره ۷: رزومه، کار مورد نظر را به شما تقدیم خواهد کرد
واقعیت: رزومه لازم است، اما کافی نیست. «من ده ها و صدها رزومه فرستاده ام و حتی برای یک مصاحبه هم دعوت نشده ام!» این اظهارات بسیار رایج هستند، چرا که غالبا مصاحبه و شغل به افرادی تعلق می گیرد که ارتباطاتی دارند. معمولا (و نه همیشه) زمانی رزومه شما وارد صحنه می شود که رابطه ای پیدا یا ایجاد کرده باشید.
 
افسانه های شماره ۸ و ۹: رزومه باید فقط یک صفحه کاغذ یا pdf باشد و در آینده، این سایت های کاریابی هستند که فرآیند استخدام را در دست می گیرند
واقعیت: سایت های کاریابی منسوخ خواهند شد. شرکت ها در آینده استخدام خود را با جستجو در اینترنت به منظور پیدا کردن افرادی که پروفایل لینکدین و فعالیت های آنلاین آنها (بله، تحت نظر هستید!) با پروفایل فردی که مورد نظر آنها است تطابق دارد انجام خواهند داد. بنابراین، در آینده ای نه چندان دور، پروفایل لینکدین و فعالیت هایی که در اینترنت انجام می دهید به رزومه واقعی شما تبدیل خواهند شد. پروفایل لینکدین خود را بروز کنید و کاری که در حال حاضر به آن مشغول هستید را درج کنید؛ فقط مختصر و مفید بنویسید. علاوه بر این، نام خود را در اینترنت جستجو کنید و اطمینان پیدا کنید که نام نیکی از شما به یادگار مانده است و می ماند!




ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار