کد خبر: ۹۰۳۶
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۶ - ۰۴ خرداد ۱۳۹۶ - 2017 May 25
یکی از مدیران ارشد مایکروسافت اخیرا اظهار کرد که در صورت به‌روزرسانی از ویندوز ۱۰ اس به ویندوز ‍۱۰ پرو، امکان بازگشت و لغو به‌روزرسانی را نخواهید داشت.

به گزارش آی تابناک : به نقل از سافت پدیا یکی از ویژگی‌های بسیار خوب ویندوز ۱۰ اس، قابلیت به‌روزرسانی آن به ویندوز ۱۰ پرو است. در این حالت کاربرانی که از محدودیت سیستم‌عامل و عدم امکان اجرای اپلیکیشن‌های خارج از استور راضی نیستند، می‌توانند با انجام این به‌روزرسانی، امکان دسترسی کامل به اپلیکیشن‌های وین۳۲ را پیدا کنند.

بدون شک این مسئله یک مزیت بسیار خوب برای خریداران دستگاه‌های مجهز به ویندوز ۱۰ اس محسوب می‌شود. یکی از مدیران مایکروسافت اخیرا توضیح داد در صورت انجام این کار و تعویض ویندوز، هیچ راهی برای بازگشت به ویندوز ۱۰ اس وجود نخواهد داشت

این مسئله به این معنی است که اگر شما قصد به‌روزرسانی ویندوز ۱۰ اس به ویندوز ۱۰ پرو را دارید، قادر به بازگشت به ویندوز اس نخواهید بود. این محدودیت تماما به علت مسائل امنیتی اعمال شده است.

Windows 10 S Desktop

بازگشت به ویندوز اس از طریق فایل ایمیج

رابرت اپستاین، مدیر بازاریابی محصولات ویندوز در بریتانیا، در مورد اعمال این محدودیت برای کاربران و عدم امکان بازگشت از ویندوز پرو به ویندوز اس شرح داد که مایکروسافت به دلیل مسائل امنیتی ویندوز ۱۰ اس را تنها به اپلیکیشن‌های استور محدود کرده است؛ بنابراین اگر شما از یک نسخه از ویندوز غیرمحدود، قصد بازگشت به ویندوز اس را داشته باشید، به احتمال زیاد در معرض خطرات و معضلات امنیتی قرار خواهید گرفت.

اپستاین گفت:

زمانی که شما ویندوز ۱۰ پرو را اجرا ‌کنید، امکان بازگشت نخواهید داشت. به این دلیل که به علت باز بودن درهای ویندوز پرو به دنیای اپلیکیشن‌های وین۳۲، نمی‌توانیم تضمین کنیم که در معرض خطرات و مشکلات امنیتی قرار نخواهید گرفت.

تنها راهی که برای بازگشت از ویندوز ۱۰ پرو به ویندوز ۱۰ اس وجود دارد استفاده از ایمیج سیستم عامل است که تولیدکنندگان اصلی معمولا ارائه آن را می‌دهند. البته استفاده از این شیوه نیاز به مهارت‌های بیشتری دارد و در صورت انجام آن در معرض از بین رفتن تمام اطلاعات خود قرار خواهید گرفت.

اپستاین افزود:

بله، بنابراین اگر شما کاملا آماده‌ی پاک کردن همه چیز از دستگاه خود و بازگشت به نسخه‌ی کارخانه هستید، بسته به تنظیمات مختلف هر دستگاه، تولیدکنندگان این امکان را در اختیار شما قرار داده‌اند. اکثر تولیدکنندگان یک پارتیشن کوچک در نظر گرفته‌اند که تنظیمات کارخانه‌ای بر روی آن قرار دارد. در نتیجه اگر شما آمادگی از بین رفتن تمام اطلاعات خود و بازگشت به قبل را دارید، می‌توانید از این طریق به ویندوز ۱۰ بازگردید.

ویندوز ۱۰ به صورت اختصاصی برای مصارف آموزشی در نظر گرفته شده است، بنابراین ادمین‌های کامپوتر پیش از به‌روزرسانی به ویندوز ۱۰ پرو باید کاملا از اقدام خود مطمئن باشند. از آنجایی که ویندوز ۱۰ اس در اجرای اپلیکیشن‌ها محدودیت دارد، از امنیت بالایی برخوردار است و برای دانشجویان و دانش‌آموزان یک انتخاب بی‌نظیر محسوب می‌شود. در حالی که ویندوز ۱۰ پرو به دلیل نداشتن محدودیت ذکر شده، می‌تواند در معرض تهدیدات امنیتی مختلفی قرار گیرد و از این رو انتخاب مناسبی برای بازار آموزشی نخواهد بود.




ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار