کد خبر: ۹۰۳۵
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۴ - ۰۴ خرداد ۱۳۹۶ - 2017 May 25
تنها یک هفته پس از رونمایی از لپ‌تاپ سرفیس «پانوس پانای» مدیر مایکروسافت در بخش سرفیس زمانی که وارد ساختمان 88 شرکت شد، قصد داشت آخرین محصول سرفیس را به تیم خود معرفی کند: سرفیس پرو جدید. در نگاه اول، سرفیس پرو ظاهری کاملا مشابه مدل 2015 یعنی سرفیس پرو 4 دارد. اما این محصول جدید، تنها یک بخش از برنامه بزرگ مایکروسافت در تولید و معرفی خانواده جدید سرفیس به تمام دنیا محسوب می‌شود.
به گزارش آی تابناک : به نقل از دنیای اقتصاد برای اولین بار در تاریخ، مایکروسافت قرار است دو مدل از سرفیس (سرفیس پرو و سرفیس لپ‌تاپ) را به فروش برساند. 15 ژوئن تاریخ آغاز فروش این محصولات خواهد بود که در این تاریخ پیشرفت‌های چشمگیری در بخش کامپیوترهای All-in-one سرفیس استودیو نیز مشاهده خواهد شد. کاملا مشخص است که مایکروسافت برای رونمایی از محصولاتش در این تاریخ برنامه‌های بزرگی دارد و طبق مشاهدات و گزارش‌هایی که از اطراف مرکز سری طراحی سرفیس در ردموند به‌دست آمده، مشخص است که به زودی خانواده جدید سرفیس متولد خواهد شد.

پانای می‌گوید: «زمان زیادی برای انجام دقیق این کار صرف کرده‌ و صبر و حوصله زیادی به‌خرج داده‌ایم. خانواده سرفیس، یکی از اهداف اصلی ما در شرکت مایکروسافت بود که امروز به آن دست پیدا کرده‌ایم. به یک فروشگاه محصولات مایکروسافت بروید، میز محصولات سرفیس را ببینید، کدام دستگاه برای استفاده شما بهتر است؟ مهم همین مساله است که می‌توانید دستگاه مورد علاقه‌تان را از میان گزینه‌های مختلف انتخاب کنید.»

خانواده سرفیس حالا شامل یک مدل پرو جدید است که به‌جای ایجاد تغییر در آن در مقایسه با مدل‌های قبلی، بیشتر به ارتقای سخت‌افزاری آن پرداخته شده است. پانای می‌گوید: «در طراحی و تولید این دستگاه به جایی رسیده‌ایم که می‌دانیم سرفیس پرو برای تمامی اقشار مختلف کاربران قابل استفاده است. این محصول به‌جایی رسیده که دیگر نمی‌توان آن را سرفیس 5 خطاب کرد و باید آن را «سرفیس حرفه‌ای (پرو)» نامید، چون این محصول از جدیدترین و قدرتمندترین پردازشگر شرکت اینتل، 5/ 13 ساعت توان باتری، طراحی بهتر و قلم حرفه‌ای‌تر بهره می‌برد که برای طراحان بسیار مناسب است. مایکروسافت سرفیس پرو جدید را با قابلیت پشتیبانی از LTE به‌فروش خواهد رساند که جای خالی چنین ویژگی همواره در بخش محصولات «پرو» احساس می‌شد. هدف ما ساخت چنین دستگاهی بود و امروز به این هدف دست پیدا کرده‌ایم. به همین دلیل بسیار خوشحال و مفتخر هستم.»

پانای از موفقیت سرفیس پرو جدید کاملا اطمینان دارد به همین دلیل قرار است این لپ‌تاپ در سراسر دنیا به‌طور همزمان به‌فروش برسد. کمپانی مایکروسافت با فروش سرفیس در سراسر دنیا در حقیقت ریسک بزرگی را انجام می‌دهد، از طرفی دیگر این اقدام نشان می‌دهد که مایکروسافت تا چه اندازه در زمینه تخمین عرضه و تقاضا دقیق عمل کرده است. مایکروسافت در گذشته در بخش فروش سرفیس RT و به دلیل تخمین اشتباه تقاضا برای این محصول حدود 900 میلیون دلار ضرر متحمل شد و تعداد بسیار زیادی (بیش از تقاضا) سرفیس RT را تولید کرد. تیم مایکروسافت از این ضرر درس خوبی گرفتند و پس از این اتفاق مایکروسافت محصولات سرفیس را همواره به‌صورت تدریجی در نقاط مختلف جهان به فروش رسانده است. اما از 15 ژوئن، این برنامه دوباره تغییر خواهد کرد و فروش در سراسر دنیا به‌طور همزمان آغاز خواهد شد. اگر خانواده سرفیس را در کنار هم بگذارید، هدف و کاربرد آنها کاملا واضح است. سرفیس بوک برای اجرا، لپ‌تاپ سرفیس مطابق سلیقه‌ اکثر مشتریان، سرفیس پرو برای تلفیقی از تبلت و لپ‌تاپ و سرفیس استودیو برای رقابت در بخش کامپیوترهای all-in-one. چنین مجموعه‌ای از محصولات سخت‌افزاری چیزی بود که احتمالا از شرکتی مانند اپل انتظار آن را داشتید اما حالا می‌بینیم که مایکروسافت پیش از رقبا افتخار تولید و معرفی چنین مجموعه‌ای را کسب کرده است. به لطف وجود سرفیس لپ‌تاپ، حالا مجموعه مایکروسافت برای مشتریان علاقه‌مند به کامپیوتر نیز یک محصول مناسب دارد.

تنها دیوایسی که جای خالی آن در این مجموعه حس می‌شود، یک اسمارت‌فون است که هنوز مشخص نیست که آیا مایکروسافت به این بخش ورود خواهد کرد یا خیر.در بازدیدی که از ساختمان 88 مایکروسافت داشتیم، خوشبختانه فرصت ملاقات با سرفیس پرو جدید را کسب کردیم. ساختمان 87 مکانی غیر قابل تصور است که تمامی دستگاه‌های خارق‌العاده‌ای که قرار است در آینده توسط مایکروسافت معرفی شوند، در آنجا طراحی و ساخته می‌شوند. مدیریت این بخش نیز بر عهده «دبی لوییدر» است که وظیفه‌ او شباهت زیادی به کاراکتر آلفرد در فیلم بتمن دارد؛ چرا که وظیفه کنترل و نظارت بر تمامی دستگاه‌ها و تجهیزات سری این ساختمان را بر عهده‌ دارد.

آخرین باری که از ساختمان مایکروسافت سرفیس بازدید کردیم، مجموعه آن تنها از چند طبقه تشکیل می‌شد. اما حالا این مجموعه بسیار بزرگ‌تر و کامل‌تر شده است. درون ساختمان سرفیس، مجموعه‌ای از تجهیزات، کارگاه‌ها، آزمایشگاه‌ها و مهندسان با استعداد وجود دارند. در آنجا با مهندسان زیادی ملاقات و گفت‌وگو کردیم اما «Gopal Gopal» با تمامی آنان متفاوت بود. این مهندس در ساکت‌ترین اتاق دنیا، یعنی اتاق بدون پژواک مایکروسافت، وظیفه تنظیم صداها را برعهده دارد. او هنگام صحبت با ما در میان کلماتش وقفه‌هایی ایجاد می‌کرد و بعضی کلمات را عمدا جا می‌انداخت. او با این کار قصد داشت مشکلاتی را که در این اتاق روی آنها کار می‌کند برایمان توصیف کند.

تجهیزات پیشرفته، پرینترهای سه‌بعدی و اتاق بدون پژواک همگی شگفت‌انگیز هستند اما مشارکت انسانی شاخص‌ترین عضو این مجموعه محسوب می‌شود. مایکروسافت مهندسان باتجربه از جمله Steve Bathiche, Ralf Groene و Ron Smith را در این بخش استخدام کرده که همگی آنها روی محصولات خانواده سرفیس کار می‌کنند و تماشای آنها هنگامی که با شور و اشتیاق محصولات سرفیس را توصیف می‌کنند، بسیار تاثیر‌گذار است.

همیشه برایمان سوال بود که آیا مایکروسافت قصد تولید محصولات سخت‌افزاری خودش را دارد یا تنها به‌دنبال رقابت در بخش سیستم‌عامل با اپل است، اما امروزه کاملا واضح است مایکروسافت در زمینه تولید محصولات سخت‌افزاری به‌خصوص خانواده سرفیس، کاملا جدی و مصمم است. اما از آنجا که فروش سرفیس پرو در سه ماه اخیر کمی پایین‌تر از سطح انتظارات بوده، تصمیم جدید مایکروسافت در فروش سرفیس پرو و لپ‌تاپ سرفیس در سراسر دنیا کمی ریسکی به‌نظر می‌رسد. با این وجود مایکروسافت ظاهرا قدرت و موقعیت مناسب برای پیشرفت در این بخش با رونمایی از این دو محصول جدیدش را دارد.




ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار