کد خبر: ۸۹۹۳
تاریخ انتشار: ۱۶:۰۸ - ۰۲ خرداد ۱۳۹۶ - 2017 May 23
همانند روال سال‌های گذشته گوگل، هنوز تاریخ انتشار رسمی نسخه نهایی اندروید O مشخص نشده است.
به گزارش آی تابناک : به نقل از آی تی رسان اما در کنفرانس توسعه دهندگان این کمپانی در تاریخ ۱۷ مه سال ۲۰۱۷ توانسته‌ایم نگاهی اجمالی به این نسخه از اندروید داشته باشیم. به تازگی نسخه بتای اندروید O و نسخه پیش‌نمایش توسعه دهندگان آن برای دانلود در دسترس قرار گرفته است؛ در ادامه مطلب با ما همراه باشید تا با نحوه دانلود و نصب این نسخه از اندروید آشنا شوید.

جدول زمانی انتشار اندروید O
گوگل جدول زمانی انتشار  اندروید O را در وب‌سایت توسعه دهندگان خود منتشر کرده و بر این اساس انتظار می‌رود زمان انتشار نسخه نهایی اندروید ۸، سه ماهه سوم سال ۲۰۱۷ باشد؛ اما تا آن زمان می‌توانید نسخه پیش‌نمایش توسعه دهندگان و نسخه بتای عمومی آن را دانلود و نصب نمایید.

چگونه اندروید O را دانلود و نصب کنیم؟
نحوه دانلود و نصب نسخه پیش‌نمایش توسعه دهندگان اندروید ۸
با توجه به آن‌چه اعلام شده، این نسخه برای گوشی‌های نکسوس 5X، نکسوس6P، نکسوس Player، پیکسل C، پیکسل و پیکسل XL 
در دسترس قرار خواهد گرفت. توجه کنید که نسخه پیش‌نمایش توسعه دهندگان، برخلاف نسخه عمومی برای استفاده روزانه و معمول مناسب نیست؛ بنابراین ممکن است پایدار نباشد. این پیش‌نمایش از تاریخ ۲۱ مارس قابل نصب است و تا زمان انتشار نسخه اصلی اندروید O در دسترس خواهد بود. پیش‌نمایش اول، هم اکنون منتشر شده است در حالی که پیش‌نمایش دوم نیز از زمان کنفرانس توسعه دهندگان گوگل در دسترس قرار گرفته است. زمان پیش‌نمایش‌های سوم و چهارم نیز به ترتیب ماه‌های ژوئن و جولای خواهد بود و ما در اینجا درباره پیش‌نمایش اول صحبت می‌کنیم. 

نحوه فلش کردن فایل‌های ایمیج سیستم:
۱- فایل ایمیج مناسب برای دستگاه خودتان را دانلود و پس از باز کردن فایل فشرده، آن را به یک پوشه ایمن منتقل کنید.

۲- اسمارت‌فون خود را با استفاده از کابل USB به کامپیوتر متصل کنید.

۳-دستگاه خود را با یکی از روش‌های زیر در حالت fastboot راه اندازی کنید:

با adb tool؛ هنگامی که دستگاه روشن است بوت‌لودر را ریبوت کنید.
با کلیدهای ترکیبی: دستگاه را خاموش کنید و هنگام روشن شدن، کلیدهای ترکیبی مربوط به دستگاه خودتان را نگه‌دارید.
۴- اگر لازم شد بوت‌لودر دستگاه را با یکی از روش‌های زیر باز کنید:

اگر در حال بروزرسانی نکسوس 5X یا نکسوس 6P با استفاده از hammerhead یا angler builds هستید، ابزار  fastboot را به آخرین نسخه ( بالاتر از 23.0.1 ) آپدیت نموده و دستور fastboot flashing unlock را اجرا کنید.
اگر در حال آپدیت کردن یک دستگاه قدیمی‌تر هستید، دستور fastboot oem unlock را اجرا کنید.
دیالوگ تایید را روی دستگاه می‌بینید. ( با تایید کردن این دیالوگ، تمام اطلاعات موجود بر روی دستگاه حذف خواهند شد.)
۵- یک ترمینال باز کنید و به پوشه فایل‌های ایمیج غیر فشرده بروید.

۶- دستور flash-all را اجرا کنید؛ این دستور تمامی چیزهای لازم، از قبیل بوت‌لودر، baseband ،firmware و سیستم عامل را نصب می‌کند. پس از پایان کار این دستور، دستگاه شما مجددا راه‌اندازی می‌شود. لازم است که به دلایل امنیتی بوت‌لودر دوباره قفل شود؛ برای این کار به روش زیر اقدام کنید:

دستگاه را دوباره در حالت fastboot راه اندازی نمایید.
fastboot flashing lock را اجرا کنید. (در دستگاه‌های قدیمی‌تر : fastboot oem lock)
قفل کردن بوت‌لودر در برخی از دستگاه‌ها اطلاعات موجود را پاک می‌کند، همچنین اگر دوباره بخواهید دستگاه را فلش کنید باید دستور fastboot oem unlock اجرا شود که این کار نیز منجر به حذف اطلاعات خواهد شد.

روش نصب نسخه بتای عمومی اندروید O:
وب‌سایت اندروید بتا همیشه چیزهای جدیدی دارد؛ باوجود این که تازه کار اندروید نوقا به پایان رسیده، اندروید O در آغاز راه است 

برای آن‌هایی که نمی‌دانند، لازم به توضیح است که برنامه بتا به کاربران گوشی‌های پیکسل و نکسوس امکان می‌دهد که نسخه‌های جدید اندروید را پیش از انتشار عمومی بر روی گوشی‌های خود امتحان کنند.

پیش‌نمایش توسعه دهندگان اندروید O منتشر شده است اما نسخه بتای آن هم برای تمامی کسانی که دوست دارند اندروید جدید را زودتر امتحان کنند، در دسترس قرار دارد و دستگاه‌هایی می‌توانند این نسخه را دریافت نمایند که به آخرین نسخه اندروید نوقا یعنی 7.1.2 آپدیت شده باشند. توجه داشته باشید که اگر در حال حاضر به هر دلیلی نسخه بتای اندروید نوقا را روی اسمارت‌فون خود دارید می‌توانید نسخه بتای اندروید O را به صورت OTA دریافت و نصب نمایید. در این صورت اطلاعات موجود بر روی دستگاه شما هم حذف نخواهد شد.




ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار