کد خبر: ۸۹۸۷
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۵ - ۰۲ خرداد ۱۳۹۶ - 2017 May 23
شرکت خودروسازی چینی هاوال خودروی شاسی بلند H9 را برای سال ۲۰۱۸ رونمایی کرد؛ این خودرو به زودی در بازار استرالیا عرضه خواهد شد.

به گزارش آی تابناک : به نقل از CARADVICE نسخه‌ی به‌روزرسانی‌شده از خودروی شاسی بلند هاوال H9 اواخر سال جاری وارد بازار استرالیا خواهد شد. هاوال اعلام کرد که این خودرو در مقایسه با مدل قبلی خود تغییرات محسوسی دارد و به این ترتیب انتظار می رود تا استقبال بازار از آن بیشتر از گذشته باشد. اصلی‌ترین تغییر این خودرو مربوط به بخش پیشرانه است؛ هاوال در مدل ۲۰۱۸ از مدل بهینه‌سازی‌شده‌ از پیشرانه‌ی ۲ لیتری چهار سیلندر خود استفاده کرده است، این پیشرانه از نوع بنزینی بوده و به توربوشارژر نیز مجهز است. پیشرانه‌ی مورد بحث که اکنون مورد بازنگری و بهینه‌سازی قرار گرفته است، می‌تواند ۲۴۱ اسب بخار قدرت و ۳۵۰ نیوتون‌متر گشتاور را تولید کند که این اعداد در مقایسه با مدل قبلی به میزان ۲۶ اسب بخار و ۳۶ نیوتون‌متر افزایش پیدا کرده‌اند. 

هاوال H9

همچنین در این خودرو از یک جعبه‌دنده‌ی ۸ سرعته‌ی خودکار ساخت شرکت آلمانی ZF استفاده شده است که جایگزین جعبه‌دنده‌ی شش سرعته‌ی قبلی می‌شود. با اعمال این تغییرات، شتاب صفر تا صد کیلومتر  شاسی‌بلند جدید هاوال به میزان ۲۰ درصد و مصرف سوخت آن نیز به میزان ۱۰ درصد در مقایسه با مدل قبلی بهبود پیدا کرده‌اند؛ به طوری که مصرف سوخت ترکیبی این خودرو از ۱۲.۱ لیتر در هر صد کیلومتر به ۱۱ لیتر در هر صد کیلومتر کاهش پیدا کرده است. 

سایر تغییرات نسل جدید هاوال H9 به ظاهر آن مربوط می‌شوند؛ جایی که هاوال از سپر و جلوپنجره‌ی جدیدی استفاده کرده است. ابعاد جلوپنجره در مقایسه با قبل بزرگ‌تر شده و طراحی چراغ‌های مه‌شکن نیز کاملا جدید است. برای این خودرو رینگ‌های آلومینیومی ۱۸ اینچی جدیدی نیز در نظر گرفته شده است. امکانات خودرو در مقایسه با قبل افزایش پیدا کرده است و اکنون مواردی مانند سیستم هشدار نقطه‌کور و سیستم هشدار خروج از مسیر در دسترس هستند که هر دوی این سامانه‌ها در تمامی تیپ‌های نسل جدید هاوال H9 به صورت استاندارد موجود خواهند بود، هرچند هنوز اثری از کروز کنترل هوشمند در این خودرو دیده نمی‌شود.

هاوال H9

در داخل کابین هاوال H9 پنل نشان‌دهنده‌های مقابل راننده نیز به نوع دیجیتالی تغییر پیدا کرده است، طراحی کنسول میانی نیز کمی دستخوش تغییر شده است و در این بخش اهرم دسته‌دنده‌ای خودنمایی می‌کند که بیشتر شبیه به محصولات آئودی است. در تیپ‌های بالاتر این خودرو نیز سقف پانوراما به صورت استاندارد موجود است.

عرضه‌ی هاوال H9 از اواخر امسال آغاز خواهد شد و قیمت و امکانات نهایی آن نیز زمان کمی پیش از عرضه اعلام خواهند شد. مدل فعلی این خودرو قیمتی در حدود ۴۶ هزار دلار دارد و پیش‌بینی می‌شود که قیمت مدل جدید در بالاترین تیپ خود به ۵۰ هزار دلار برسد.  




۲۰ میلیون تن زباله در سال نتیجه فرهنگ غلط و نبود مدیریت است

چالش های اقتصاد ایران در سال ۹۶


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار