کد خبر: ۸۹۶۵
تاریخ انتشار: ۱۳:۴۶ - ۰۱ خرداد ۱۳۹۶ - 2017 May 22
سرويس پرداخت موبايلي شرکت اپل واقعا ساده است، اما به شرط آنکه بتوانيد فروشندگاني که آن را مي‌پذيرند پيدا کنيد. سرويس Apple Pay که امکان ذخيره اطلاعات کارت‌هاي اعتباري روي آي‌فون و پرداخت تنها با قرار دادن گوشي روي دستگاه پذيرنده را به کاربرانش مي‌دهد، حالا به سرعت در حال رشد و نفوذ در کشورهاي مختلف جهان است تا به اين ترتيب دسترسي به آن براي کاربران بيشتري فراهم شود. حالا اغلب کشورهايي که کاربران آي‌فون نسبتا زيادي دارند، به اين سرويس دسترسي دارند. با اين حال اما اين سرويس همچنان راه زيادي براي دسترسي گسترده در سراسر جهان پيش رو دارد. به اين ترتيب شرکت اپل مذاکرات مختلفي را براي جلب نظر فروشندگان پذيرنده، شبکه‌هاي کارت اعتباري، بانک‌ها و مشتريانش، آغاز کرده است. در واقع هنوز راه زيادي براي رواج و دسترسي عمومي به سرويس Apple Pay و به‌طور کلي سرويس‌هاي پرداخت موبايلي باقي مانده است.
به گزارش آی تابناک : به نقل از دنیای اقتصاد اين در حالي است که اپل تلاش مي‌کند تا سرويس پرداخت موبايلي خودش را بدون نياز به تراکنش‌هاي داخل فروشگاه‌ها، گسترش بدهد. کاربران Apple Pay در حال حاضر مي‌توانند به صورت تحت وب و با استفاده از مرورگر سافاري اين شرکت هم خريد بکنند. اين در حالي است که اپل در حال بررسي امکان پشتيباني پيش از پرداخت کارت‌هاي اعتباري است؛ امکاني که در حال حاضر روي سرويس رقيب Venmo وجود دارد. اپليکيشن Venmo به کاربرانش اين امکان را مي‌دهد تا صورتحساب رستوران‌شان را با يکديگر به اشتراک گذاشته و براي دوستان ديگر بفرستند. سرويس پرداخت موبايلي Venmo متعلق به شرکت بزرگ PayPal است و امکان انجام تراکنش‌هاي مالي را با استفاده از اپليکيشن اختصاصي‌اش يا به صورت تحت وب به کاربرانش مي‌دهد. حالا گويا اپل يک بار ديگر به ايجاد سرويس انتقال پول اختصاصي خودش علاقه‌مند شده است.

شايد به همين دليل هم هست که منابع مختلفي از برگزاري نشست‌هاي مختلف اين شرکت در ماه‌هاي اخير با شرکاي مختلف صنعت پرداخت خبر داده‌اند که در آنها به معرفي سرويس جديد خود که رقيبي جدي براي Venmo خواهد بود، پرداخته است. سرويس جديد اپل به کاربران آي‌فون اين امکان را خواهد داد تا به صورت ديجيتالي کار انتقال پول را ديگر کاربران آي‌فون انجام بدهند. بعضي از منابع آگاه در اين زمينه اعلام کرده‌اند که اپل انتظار دارد اين سرويس جديد را در اواخر سال جاري ميلادي معرفي کند. اين در حالي است که اپل يک بار ديگر در سال 2015 هم با بعضي بانک‌ها درباره معرفي چنين سرويسي مذاکره کرده بود که در نهايت به نتيجه‌اي نرسيد. با اين حال اما اگر اين بار مذاکرات اپل در اين زمينه به نتيجه برسد، سرويس جديد اپل مي‌تواند رقيبي جدي و قدرتمند براي سرويس‌هاي رقيب مانند Venmo و Square Cash باشد.

سرويس پرداخت همراه QuickPay که متعلق به بانک بزرگ Chase است، در سال گذشته ميلادي 28 ميليارد دلار مبادلات مالي داشته است. اين در حالي است که حجم مبادلات مالي سرويس Venmo در سال گذشته ميلادي برابر 6/ 17 ميليارد دلار بوده که اين ميزان رشد سالانه دو برابري داشته است. حالا کارشناسان و تحليل‌گران معتقدند که سرويس‌هاي پرداخت همراه در واقع نسل آينده سرويس‌هاي مالي شخصي و همراه هستند که مي‌توانند روابط سنتي ميان بانک‌ها و مشتريان‌شان را برهم زده و کاملا متحول کنند. اين سرويس‌هاي پرداخت همراه مي‌توانند براي کارهاي مختلف از به اشتراک گذاري صورتحساب رستوران تا پرداخت اجاره خانه مورد استفاده قرار بگيرند. کارشناسان معتقدند که چنين سرويس‌هايي به‌دليل استفاده از وب سايت‌ها و اپليکيشن‌ها مي‌توانند با حذف نياز به وارد کردن اطلاعاتي مانند شماره کارت اعتباري و آدرس پذيرنده، امنيت بيشتري را در فضاي مبادلات مالي و بانکي ايجاد کنند.

در حال حاضر اپل براي هر تراکنش کارت اعتباري از طريق Apple Pay به بانک‌هاي آمريکا 15/ 0 درصد مي‌پردازد. اين در حالي است که استفاده از اين سرويس براي کاربران اپل هزينه‌اي ندارد. حالا بسياري حدس مي‌زنند که اپل همزمان به دنبال ارائه سرويس کارت اعتباري مجازي خودش هم باشد؛ سرويسي که احتمالا بيشتر مورد توجه کاربران نوجوان و جوان که حساب بانکي يا کارت اعتباري ندارند، قرار خواهد گرفت. جالب اينکه سرويس Square Cash شرکت Square همچنين کارت اعتباري مجازي را ارائه داده است. با اين اوصاف شايد بايد منتظر ارائه سرويس پرداخت همراه شرکت اپل با نامي شبيه به Apple Cash باشيم.




ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار