کد خبر: ۸۹۵۱
تاریخ انتشار: ۲۰:۰۰ - ۰۱ خرداد ۱۳۹۶ - 2017 May 22
چین و ژاپن در اقدامی بی سابقه یخهای قابل احتراق را از بستر اقیانوس استخراج می کنند تا از آن به عنوان منبع هنگفت انرژی استفاده کنند.
به گزارش آی تابناک : به نقل از شینهوای چین ایده استفاده از یخهای قابل احتراق یا به عبارتی فسیلهای یخ زده به واقعیت نزدیک می شود. دو غول اقتصادی دنیا در شرق آسیا یعنی چین و ژاپن موفق شده اند این دسته از توده های عظیم یخ را از بستر اقیانوس استخراج کنند.

مهمترین ویژگی یخهای قابل احتراق این است که آتش گرفته و می توان از آن به عنوان منبع چشمگیر تأمین انرژی استفاده کرد.

البته کارشناسان معتقدند تا بهره برداری در مقیاس کلان از این منبع انرژی فاصله زیادی داریم و اگر به درستی از آن استفاده نشود ممکن است خود به منبعی خطرناک برای تولید گازهای گلخانه ای و تشدید فرآیند تغییرات جوی تبدیل شود.

به طور کلی یخ قابل احتراق، ترکیبی منجمد از آب و گاز طبیعی متمرکز محسوب می شود که از بعد علمی به آن هیدرات متان گفته می شود. این ماده قابلیت احتراق در وضعیت انجماد را دارد و از این رو بسیاری از کارشناسان تصور می کنند که یکی از سوختهای فسیلی بسیار فراوان در زمین باشد.

خبرگزاری شینهوا در بخشی از این گزارش آورده است: حفاری بزرگی در دریای چین جنوبی انجام شده و مهندسان توانستند یخ قابل احتراق استخراج و روانه سطح آب کنند.

مقامات چینی این دستاورد را انقلابی در تأمین انرژی مورد نیاز بشر عنوان کرده اند.






ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار